Blofeld hardware editor

sx200k

Stamgast
Lid sinds
17 juni 2011
Berichten
104
Locatie
h2o
Wie o wie kan mij helpen met advies / tips / links naar het bouwen van een midi controller voor de Waldorf Blofeld?

Na wat jaren te hebben gewerkt met de encoders op de synth ben ik op zoek gegaan naar een hardware controller voor het extern moduleren van parameters.
De Behringer BCR2000 lijkt een goede optie, maar ik zou graag meer controle willen hebben.

Na een speurtocht lijkt het ernaar dat het bouwen van een custom midi controller de oplossing zou kunnen zijn. Hier een schets met wat parameters die ik zou willen besturen via CC / Sysex.
De controller hier heeft 87 potentiometers en 5 toggle switches die CC waarden uitsturen naar de Blofeld. Zit te denken aan een externe voeding of usb powered en een MIDI out poort.

Deze video demonstreert een soort gelijk idee
https://www.youtube.com/watch?v=99Pg1Pj3OTg


BLOFELD%20EDITOR-web.jpg
 
Ik weet dat het bericht van zeven jaar geleden is, maar heb je in de tussentijd informatie gevonden en een mega Blofeld-controller kunnen bouwen?
 
Heb zelf ook een Blofeld en gebruik nog steeds een software editor. Ik meen dat Blofeld met cc’s werkt dus op zich kun je met elke hardware controller hiermee werken. Desnoods zet je de controller op ‘MIDI learn’ en stuur je een waarde uit een software editor om de juiste parameter toe te wijzen.

Gezien de hoeveelheid parameters is de bcr hier wel perfect voor al moet je wel de Blofeld via usb MIDI gebruiken voor 2 weg communicatie.
 
Back
Top