Workaround voor kleine knopjes Arturia?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik vind de Arturia VST-emulaties van klassieke synths echt gaaf klinken, maar de interface is 10 x niks. De knopjes zijn veel te klein, onvindbaar en slecht leesbaar (ja, ik word ook ouder). Dit weerhoudt me er van om er een of meerdere te kopen. Is er een manier om een interface te vergroten? Misschien een softwaretooltje met een vergrootglas dat ik niet ken? Of zijn er goede alternatieven voor bijvoorbeeld de Prophet V?

Groet,

Rutger

P.S. Ik zeur niet hoor :) Op KVR staan verschillende klachten over de UI van Arturia, maar er wordt kennelijk niets mee gedaan.
 
Als je met Windows werkt (vanaf 7 geloof ik), zou je kunnen proberen het vergrootglas te gebruiken.

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Toegankelijkheidscentrum

t017r5.jpg
 
Zoiets zal het dan wel worden, vrees ik. Wel treurig dat het zo moet en dat klachten van gebruikers niet opgepikt worden.

De interface verklaart volgens mij ook gedeeltelijk het succes van Sylenth1. Die is heerlijk eenvoudig en de synth klinkt fantastisch. Bij Arturia zoek ik zolang dat ik maar een andere plugin laad :stupid
 
Verander je schermresolutie naar iets kleiner, dan zal alles groter zijn :)

Doe ik veel in de studio (mijn scherm staat achter brede mixing desk)
 
@Rvooh,

Heb ik ook overwogen, maag dit is ook mijn werkcomputer en volgens mij gaat me dat na verloop van tijd enorm tegenstaan. Ik maak muziek voor de lol en wil me niet in allerlei bochten wringen, voor die Arturia plugins zijn er alleen niet echt alternatieven.

Het rare is dat ze het wel kunnen, want hun Oberheim plugin heeft wel grote knoppen:

http://www.arturia.com/products/analog-classics/oberheim-sem-v/overview
 
Ik vind de Arturia VST-emulaties van klassieke synths echt gaaf klinken, maar de interface is 10 x niks. De knopjes zijn veel te klein, onvindbaar en slecht leesbaar (ja, ik word ook ouder). Dit weerhoudt me er van om er een of meerdere te kopen. Is er een manier om een interface te vergroten? Misschien een softwaretooltje met een vergrootglas dat ik niet ken? Of zijn er goede alternatieven voor bijvoorbeeld de Prophet V?

Vergrootglas en wachten tot Arturia de updates met hogere resolutie GUI's uitbrengt. Ergens volgend jaar zeggen ze. ;)
 
Back
Top