Klanghelm MJUC vari-mu compressor plugin

elektrovolt

compuphonic
Lid sinds
23 februari 2003
Berichten
6.610
Locatie
den haag / driebergen
in een ander topic werd de freeware versie al genoemd, maar ik vond het de moeite waard om de volledige plugin aandacht te geven:



De Klanghelm MJUC is een compressor plugin met drie verschillende vari-mu modellen, klinkt erg goed en kost slechts €24 (voorlopig!)
Alle modellen hebben praktische functies zoals een sidechain filter, drive, mix en timbre (eq).
De plugin is beschikbaar als 32 en 64bit VST, AU, AAX en RTAS.


Het eerste model is duidelijk geïnspireerd op de bekende Fairchild 660 / 670 en heeft preset / programma-afhankelijke tijdconstanten.

MJUC1.jpg



Het tweede model is gemodelleerd naar de iets minder bekende, maar daarom niet mindere Universal Audio 175b / 176

MJUC2.jpg



Nummer drie is een modern klinkende variant, met een stuk minder vervorming dan de andere modellen, wellicht de meest bruikbare als mix compressor

MJUC3.jpg



Omdat ik zelf een 175b clone heb staan (Drip 175) leek mij dit een interessante plugin. En inderdaad, het karakter lijkt voor mijn gevoel op iets tussen model 2 en 3 in.
De gratis versie is behoorlijk, maar lang niet zo flexibel als de volledige plugin.

Meer informatie: http://www.klanghelm.com/MJUC.php
 
wat ik niet helemaal begrijp is hoe ze aan de naam variMu komen,
het is toch alleen maar een brok software?
voor variMu heb je toch echt minstens een buis nodig, anders is het echt geen variMu....

:mega:
 
Back
Top