Hilversum 3 interval signaal

LOWtense

Hallo!
Hallo,
Ik ben op zoek naar het interval signaal van Hilversum 3.
Dat is het signaal dat je hoorde op de radio voordat het station officieel begon om 7 uur. Dat is in mijn beleving begin/midden jaren 80 met een synth versie van de eerste tonen van het Wilhelmus gevolgd door een stem die Hilversum 3 zegt. Er bestaat idd een website vol met die tonen maar die is belabberd qua kwaliteit. Dus mocht iemand een redelijke wav of aiff voor me hebben... Heel graag...

Hmm, ik weet wel wat je bedoelt. Ik kan dat riedeltje nog goed voor de geest halen want ik luisterde bv op zondagochtend naar Ko de Boswachter show etc.
Variatie op Wilhelmus ja, en dan een stem en dat herhaalde zich..

Ik moest diep graven in de krochten van mijn geheugen maar ik kan het me nu ook herinneren. Ik heb daar geen opname van.

Wat ik nog wel heb zijn die grappige melodietjes die steeds tussen de reclames klonken. Het laatste melodietje na de laatste reclame was net iets anders.

Hmm, ik weet wel wat je bedoelt. Ik kan dat riedeltje nog goed voor de geest halen want ik luisterde bv op zondagochtend naar Ko de Boswachter show etc.
Variatie op Wilhelmus ja, en dan een stem en dat herhaalde zich..

Op Ko de Boswachter wachten ja! Het was de eerste strofe van het wilhelmus, met een contrapunt-melodie op de bas in achtste noten. Bij gebrek aan online muziekpapier, beginnende op de tweede melodienoot, in C majeur: C3 B2 A2 G2 F2 D2 G2 B1 C2.

En voor wie het ook nog weten, er was zondagmorgen ook een programma dat heette "het zwarte gat" met allemaal zweverig
gedoe over spoken en geesten enz... Als kleine man natuurlijk erg interessant! Gingen ze ergens in een kasteel rondneuzen enzo.. lol.

Dat was de tune waarmee de uitzendstraat-apparatuur werd opgewarmd.

Zal vanmiddag eens kijken. Denk dat ik 'm wel heb in hoge kwaliteit.

Bekijk bijlage Radio_3_zender_ID.mp3

Ik heb alleen "Radio Drie" ipv "Hilversum Drie". See attached file.

Heerlijk, hè? Sentiment? Dat is onuitwisbaar. Ik heb dat ook met de geur van de drukinkt van de sinterklaas-speelboom-speelgoed-verlanglijst-gids die deur tot deur werd verspreid door alle speelgoedwinkels in september / oktober. Met de mooie grote dozen Lego en de Nikko-radiografisch bestuurbare auto's die je voor /Sintnicolaas kon verlangen.

On topic:
Op zondag was daar altijd de Breakfast-club met Jeane Kooijmans en ... Henk Mouwe?? Daarin zat een hoorspel met groene (??) mannetjes die konden zweten en dat zweet was weer 'goud' waard. Rings a bell??

Lekker offtopic:

Voor mij was het alleen de woensdagmiddag/avond die interessant was in de jaren 80/90

Ron Flon Flon met Jaques Plafond (dikke vette kult man)
de Wllde Wereld
Frontline
John Peel
Villa 65

Allemaal VPRO, als je ziet wat daarvan over is gebleven, beschamend

Lekker offtopic:

Voor mij was het alleen de woensdagmiddag/avond die interessant was in de jaren 80/90

Ron Flon Flon met Jaques Plafond (dikke vette kult man)
de Wllde Wereld
Frontline
John Peel
Villa 65

en:
Karpuul de Luxe
Semtex
Cyberradio

met Luc Janssen.

Ik ben nog iets eerder begonnen (Jailhouse Corner) maar de programma's die je noemt waren voor mij ook hoogtepunten. Inderdaad kun je daar die slappe dj's en djinnetjes van tegenwoordig niet mee vergelijken. En dat wordt dan allemaal gekoppeld aan die kop van Roosmarijn met haar leren jasje en haar hypegevoelige prietpraat. Eric Corton is goddank ook weg. Hadden we Jaap Boots nog maar.

Back