Yamaha A4000 / A5000 - CF + IDE

bazziman

Ouwe rot
Lid sinds
11 juli 2002
Berichten
1.519
Locatie
Rotterdam
In een gekke bui dacht ik laat ik die mooie oude A4000 weer eens gaan gebruiken. Want hij klonk toch altijd heerlijk. De lawaaiige fan en ditto HD dacht ik te slim af te zijn met een IDE > CF convertor.

In plaats van de HD zit daar nu een IDE > CF convertor. Met een 8 Gig Transcend kaartje.

Als ik de IDE direct (het is een female) aansluit op de IDE poort dan ziet hij het kaartje en kan ik hem formatteren. Althans, het formateren (logical, 8 partities) begint te lopen, maar dat proces loopt vast (kijke eeuwig tegen de metronoom). Als hij via de kabel is aangesloten (IDE kabel) zie ik 'm ook, maar krijg ik een card read / write error bij het formatteren.

Iemand een idee? Is het ooit iemand gelukt om dit werkend te krijgen (in theorie zou het moeten werken).... Zou ik iig super vinden.
 
Heeft iemand toevallig een Yamaha a4 / 5k staan met een SCSI - IDE - CF adapter erin waarmee mijn kaartje geformatteerd kan worden - ik denk dat ik er dan namelijk ben....
 
Dank voor de tips. Er zit iets geks in de Yamaha waardoor hij CF niet kan formatteren (maar wel zien!) via IDE, maar als ze (via SCSI - IDE) zijn geformatteerd wel gewoon kan gebruiken...

Ik zoek dus iemand die voor mij de CF zou willen formatteren....dus iemand met een Yamaha ak4 of a5k...

Zou ik zeer op prijs stellen!
 
Heb wel zn ding liggen voor kaartjes ipv fdd. Kun je in pc schroeven en dan formatteren

Las via google dat je max partities aan kan maken tot 1 GB. Dat zal je zelf denk ook wel weten.
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top