Logic Pro X 10.2

exel

Ouwe rot
Lid sinds
1 juli 2010
Berichten
1.609
Locatie
Lekkerkerk
Ik zie er nog geen draadje over. Voor de geïnteresseerden, er is een nieuwe major release van Logic Pro X uitgekomen, zie hier de link van apple.

In deze release zitten zo te zien een hoop verbeteringen voor electronische musici. Betere arpeggiator. Modulation sequencing. Meer drum machines en virtual 'drummers' met EDM stijlen. En eindelijk een drum pattern editor naast de pianorol.
 
Ja ik zag hem net ook. Misschien alsnog goed om een draadje te hebben om over alle andere nieuwe features te praten?
 
Ja ik zag hem net ook. Misschien alsnog goed om een draadje te hebben om over alle andere nieuwe features te praten?

Oh prima hoor. Ik vind het best een mooie lijst met nieuwe features, iets waar sommige andere DAW fabrikanten wel wat guller in mogen zijn vind ik.
 
Niet alle features op die pagina zijn nieuw voor 10.2. Volgens mij is o.a. region-based automation sinds 10.1. Wel een zéér welkome toevoeging. Ook de mogelijkheid om (eindelijk) je plug-ins goed te ordenen is fijn. Zeker voor UAD gebruikers die niet een hele lijst met niet-geactiveerde plug-ins willen zien.
 
Ik heb nog 10.0.7. Ik zie nergens een upgrade optie? Moet ik dat hele shit pakket opnieuw aanschaffen?

*never mind, ik zie in Itunes al een update..Helaas moet ik dan ook naar de nieuwste OSX.. Ik draai nog 10.8.5..
 
Requirements zeggen 10.9, dus je hoeft niet helemaal naar de nieuwste versie (10.10). ;)


Das waar.. Maar ik ben wat huiverig voor weer alle drivers van de HW aan mn mac te moeten updaten.. Het is nu stabiel..
 
Het is een tijdje geleden dat ik mijn studiobak van 10.8 naar 10.9 bracht, maar het viel qua drivers wel mee, geloof ik. De grote hoofdpijn was de overschakeling naar 64-bits only drivers die met 10.8 meekwam.

Wat ik wel zeker weet is dat je euCon moet updaten voor nieuwere versies van LPX.
 
wow die sync opties zijn super..
die "pattern - quantized clock start based on pattern length" is geniaal als je met pattern based externe clock hardware werkt (303, TR, aira)

en, het kan psychologisch zijn, maar ik heb de indruk dat het veel strakker is.


edit:

ik had in de vorige versie last van korte "freezes" als ik veel overschakel tussen tracks en editor, en mapped instruments toonden niet altijd de juiste namen, deze lijken ook opgelost
 
Wat voor exotische HW gebruik je allemaal dan? Ik heb zelf zowel met m'n audio hardware (MOTU, Apogee, UAD-2) en MIDI hardware (midisport 2x2, emagic mt4, Mackie Control) nog nergens last van gehad.
 
Voor mezelf sprekend, ik moet bij upgrades rekening houden met:

  • UAD / Apollo drivers
  • Avid euControl
  • Roland TR8 USB drivers
  • MOTU MIDI drivers
  • KRK Ergo calibration tool

Jij noemt Apogee, die hebben met de Ensemble ook al een keer een OS upgrade maanden tegengehouden voor ze afkwamen met 64 bits.

Overigens ben ik nog niet van 10.9 naar 10.10 gegaan vooral vanwege "what's the point?". Shit ziet er alleen maar anders uit, er zitten geen echte relevante changes in die mij helpen met muziek maken. Het OS moet uiteindelijk een windowtje kunnen tekenen zodat Logic er in past en verder zijn bek houden.
 
wow die sync opties zijn super..
die "pattern - quantized clock start based on pattern length" is geniaal als je met pattern based externe clock hardware werkt (303, TR, aira)

en, het kan psychologisch zijn, maar ik heb de indruk dat het veel strakker is.

Idd, de eerste kick is nu ook in orde, m'n EFX500 verspringt niet meer bij de start, in één keer het juiste BPM.

De clock pulse is idd erg strak,, ik heb de AMT en MidiMateII bekeken met de vengeance scope en een midi to audio cable..
Alleen zoiets als een multi clock van ERM is nog beter,, denk 'k..

En Ik moet de handleiding nog eens lezen over die sync opties,, nu dat is nog chinees voor me..
 
Je hebt met "what's the point" gelijk hoor, maar helaas gaan software-fabrikanten wel stug door met hogere eisen stellen qua OS (zie Logic X 10.2). Maar 10.9 is inmiddels bijna 2 jaar oud, dus als de HW fabrikant nu nog niet z'n drivers op orde heeft kun je er ook gerust van uit gaan dat dat ook niet meer gaat komen.

Ik geloof ook wel dat Apogee daar wat van heeft geleerd (mag ook wel als je producten Mac-only zijn). Tenminste, met de Duet 2 waren ze bij elke upgrade zeer snel om ten minste beta drivers klaar te hebben of een duidelijk melding te plaatsen. Ook de integratie van de preamp settings in de nieuwste versie van Logic is erg fijn. Hoef ik ook niet meer Maestro open te hebben. ;) Idem voor MOTU trouwens, m'n ouwe 828mk2 blijft ook doortuffen, en UAD heb ik ook geen problemen mee gehad.

Goh, die Logic preamp integratie, die was ik alweer bijna vergeten. Blijft erg fijn om dat direct vanuit Logic te kunnen doen. (zo, eindig ik de post toch nog on-topic)
 
De FW driver voor mn A&H ZEDR16 is up to date zo te zien dus ik denk dat ik ook alles ga updaten tot Yosemite.

A&H site: "ZED-R16 DRIVER / FIRMWARE V4.2.1 MAC OS X 10.8, 10.9, 10.10 'Yosemite' (Current version, released 13 February 2015)"
 
Gisteren is 10.2.1 uitgekomen.

Eindelijk goede Multithreading hier met Maschine in multioutput modus.

Mijn MacPro heeft nu ongeveer 2x meer processing power over !!!!!
eindelijk wordt alles in live-modus niet alles meer op de laatste core gerenderd.

:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:okdan:
 
Om geen nieuw topic op te starten van Logic Pro.Ga ik hier maar verder en zitten met nu een update van 10.7 pas verschenen.
  • Mixer ondersteunt nu ruimtelijke audiotools voor Dolby Atmos:
    • Uitgebreide pan-bediening.
    • 13 plug-ins uitgebreid voor 7.1.2 kanalen.
    • Exporteer Dolby Atmos ADM BWF-bestand klaar voor Apple Music.
  • Meer dan 2800 nieuwe loops in verschillende genres en van enkele van 's werelds beste producers.
  • Geoptimaliseerd voor Apple-silicium op nieuwe MacBook Pro-modellen.
  • Meer dan 230 nieuwe instrument- en audiopatches.
  • 50 vintage en moderne drumstellen, waaronder een verzameling van 808 samples.
  • De count-in gebruikt nu de maatsoort van de maat waar de opname zal beginnen in gevallen waarin er een maatsoortverandering is op die maat.
  • Het is nu mogelijk om regio's die van meerdere sporen zijn gekopieerd naar nieuwe sporen te plakken met behulp van een selectiekader om het beginspoor en de startpositie te definiëren.
  • De opdracht Ongebruikte sporen selecteren sluit nu sporen in optelstapels uit.
  • De Track Inspector biedt nu aparte MIDI-ingangs- en uitgangspoortinstellingen.
  • Het is nu mogelijk om MIDI-regio's om te zetten in Step Sequencer Pattern-regio's.
  • Meerdere nieuwe Step Sequencer-functies, waaronder Live en Step Recording, MIDI-conversie naar Pattern-regio en Mono-modus.
Vooral de Dolby atmos mix je tracks in ruimtelijke audio is gewoonweg fantastisch .Met hoofdtelefoon is het een zeer groot verschil tussen stereo en het surround systeem.Tracks die je in stereo hebt opgenomen kun je ook in het dolby systeem plaatsen.
 
Back
Top