Welke plugin-synth heeft de dikste sinus-bas? [Mac OSX]

degene die goed in de mix zit

echt, voor een sinus bas werkt gewoon alles, en dan goed afmixen...
 
Nee juist een voor een dikke sinus bass werkt heel weinigecht goed, en al helemaal plug-ins vaak niet. Ik ben het zeker niet met je eens musichaven. Bij hardware is het verschil soms dag en nacht qua ballen, punchy laag etc
 
Als software sinussen niet werken, dan zal dat wel komen omdat dat perfecte sinussen zijn.
Maw, al die vette sinussen uit hardware bakken, zijn geen sinussen, even logisch geredeneerd.
 
Als de software sinussen te clean zijn dan kan je er toch gewoon een klein beetje distortion overheen gooien. Een klein beetje harmonic distortion van een desk emulation plugin of iets als Fabfilter Saturn kan het verschil maken.
 
De MS-10 heeft 1 van de lekkerste dikke fattige stoere sinussen die ik ooit heb gehoord.

Die mening deel ik helemaal met je !! verder is hier de Hohner Bass3 String preset erg geliefd om de Rhodes net even een beetje extra bass te geven.

Maar een dikke sinus bass haal je toch uit en zelf oscillerend Low pass filter met key tracking
 
als plugin synth zou ik gaan voor omnisphere 2, deze heeft zowel standaard sinussen (die je simpel kunt moduleren naar een dikkere sinus door de waveform iets aan te passen), als de sinussen van alle klassiekers in de library, meer heb je eigenlijk niet nodig :D
 
Als de software sinussen te clean zijn dan kan je er toch gewoon een klein beetje distortion overheen gooien. Een klein beetje harmonic distortion van een desk emulation plugin of iets als Fabfilter Saturn kan het verschil maken.

Ben ik het helemaal mee eens, maar dan is het geen sinus meer.
 
Ik heb eens een shootout gedaan tussen een sinus-bas uit NI Massive en eentje uit m'n moog
de Massive-variant was van nature iets 'dunner' maar met een beetje eq (low-boost) kreeg ik min of meer dezelfde sound.

Verder is het inderdaad voornamelijk een kwestie van goed mixen.
 
Back
Top