OS X 10.11 El Capitan

Als je hem eenmaal hebt "gekocht" in de appstore bljft hij daar altijd beschikbaar, dus de noodzaak een kopie te parkeren ontgaat me een beetje...

eens gedownload kan je 'm steeds opnieuw downloaden, dus lekker een tussenoplossing als je niet in één ruk naar 't nieuwste OS wil.
 
Als je hem eenmaal hebt "gekocht" in de appstore bljft hij daar altijd beschikbaar, dus de noodzaak een kopie te parkeren ontgaat me een beetje...

ik gebruik die App store eigenljk nooit, wist ik niet :)

Maar goed, ik vind het ook gewoon fijn om spullen op m'n harddisk te hebben. Streaming, 'in the cloud' etc vind ik niks.
Internet is toch altijd 'here today, gone tomorrow'.. En die IT bedrijven veranderen hun voorwaarden wanneer het hen uitkomt..

Dus ik sla de boel lekker op...
 
Ik heb de laatste 5 OSX'en op een aantal USB sticks gezet die bootable zijn. Heb je dus geen programma voor nodig...gewoon USB stick inprikken, op U drukken en opstarten....klaar :D

Maar ben niet zo van het upgraden van mijn OS maar draai nu wel El Capitan omdat ik net een nieuwe Mac Pro moest kopen omdat mijn oude ermee ophield. Tot nu toe draait het als een zonnetje. Heeft wel ff geduurd voordat ik alles had geinstalleerd. Op mijn Laptop draai ik nog Yosemite maar ervaar ik nog wel wat bugs.
 
De logica ontgaat me wat, maar wellicht is Windows inderdaad beter voor je gemoedsrust
 
Voor alle updaters die NI gebruiken en dit niet via de mail binnen hebben gekregen:


Dear NI user,

After intensive testing and close collaboration with Apple, we’re happy to report full compatibility and highly stable audio performance with all of our current-generation hardware and macOS Sierra.

However, the following discontinued devices will not be supported on macOS Sierra, or future versions of macOS.:

TRAKTOR:

First generations of TRAKTOR KONTROL S4 and TRAKTOR AUDIO 2

And:

TRAKTOR AUDIO 8 DJ
TRAKTOR AUDIO 4 DJ
TRAKTOR AUDIO 2 DJ

KOMPLETE:

AUDIO KONTROL 1
GUITAR RIG MOBILE I/O
GUITAR RIG SESSION I/O
RIG KONTROL 2
RIG KONTROL 3
KORE Controller
KORE 2 Controller

MASCHINE hardware (all generations) is not affected.

If you own any of the above devices, we recommend that you continue to use them on your current OSX version. Please understand that since these devices are no longer supported by NI, we cannot guarantee performance or compatibility with macOS Sierra, or future versions of macOS.

To find out more, read this Knowledge Base article.

Best regards from Berlin,
 
"We'd like to inform you that Overbridge does not work in macOS Sierra
yet. We're working on getting it running as soon as possible, but in the
meantime refrain from upgrading your computer if you want to use Overbridge."

"The issues has been fixed and the new version is now being tested. It will most likely be included in the next Overbridge update if everything goes well. Expect it around the same time as Heat is out for sale later this fall."


Aldus Olle van Elektron, deze herfst dus. Gezien mn griep is de herfst behoorlijk aanstaande, laten we hopen dat dit ook opschiet.
 
Niet via de appstore, maar daar heb je wel vrij lang de tijd gehad om hem aan te klikken. Vandaar ook de tip van Hanz.
 
Meer frustratie dan logica.
Ik ben ook geen Windows fan maar die kan je wel altijd updaten.

Maar om de vraag te herhalen. Ik kan nu op geen enkele manier meer updaten naar El Capitan?


je kan iemand anders toch ff vragen of ze die installer downloaden voor je?
 
Sierra wordt hem voor mij sowieso niet, apple heeft met siërra ondersteuning laten vallen voor de mac pro 2008. Zit nu op yosemite en kan nog naar el capitan.
 
Ik heb een tooltje gedownload zodat ik alsnog siërra kon downloaden in de App Store, stel je voor na een mac upgrade heb ik die versie net nodig vanwege legacy hardware support. Of het ook werkt ga ik in de toekomst achterkomen want er werd wel gewauweld over een wachtwoord die ik in moet geven als ik het gebruik.

Of ik moet even een keer met de App Store inloggen op een mac van iemand anders om hem alsnog aan mijn account toe te voegen.
 
Back
Top