OS X 10.11 El Capitan

SynnyS

Groot lid
Lid sinds
8 april 2003
Berichten
3.371
Locatie
Hengelo
Ik kan bij deze bevestigen dat volgende software vlekkeloos draait onder de public beta van 10.11

AUDIO
LIVE 9.2
Traktor 2.81
Max 7.04
Maschine 2.3
Sound Forge Pro 2.5
FMOD Studio

VIDEO
Processing 3.05
Unity 5
Adobe CC
Resolute 4

UTILITIES
BetterTouchTool (voor mij echt een onmisbare tool, die werkte niet goed onder de yosemite beta, nu gelukkig wel)
 
Laatst gewijzigd:
Mijn zorgenkindjes zijn UAD en Eucontrol. Voorlopig zit ik zelfs nog niet op Yosemite met mijn studiobak.
 
Ja, dat zal inmiddels wel goed zitten. Ik heb verder nog weinig aanleiding gezien om te updaten.
 
Ik kan bij deze bevestigen dat volgende software vlekkeloos draait onder de public beta van 10.11

AUDIO
LIVE 9.2
Traktor 2.81
Max 7.04
Maschine 2.3
Sound Forge Pro 2.5
FMOD Studio

VIDEO
Processing 3.05
Unity 5
Adobe CC
Resolute 4

UTILITIES
BetterTouchTool (voor mij echt een onmisbare tool, die werkte niet goed onder de yosemite beta, nu gelukkig wel)

Prima dat jij even lekker betatest Synnys, ik kijk met je mee. Bettertouchtool is inderdaad behoorlijk geniaal! :)

De hamvraag: is het sneller?
 
Prima dat jij even lekker betatest Synnys, ik kijk met je mee. Bettertouchtool is inderdaad behoorlijk geniaal! :)

De hamvraag: is het sneller?

tja lastig, het voelt allemaal erg snappy aan, en de animaties voor het fullscreenen van een youtube video bijvoorbeeld is veranderd en gaat veel sneller.

Maar ik draai op het top model macbook pro retina, en het verschil tussen retesnel en retesnel 3% sneller is voor mij niet merkbaar..
 
Mijn zorgenkindjes zijn UAD en Eucontrol. Voorlopig zit ik zelfs nog niet op Yosemite met mijn studiobak.

Ik draai nog 10.9.5

Ik zou ook niet weten waarom up te graden...
Ik vind die nieuwe OS looks ook een beetje te veel 2D ipv 3D...teveel iOS gedoe.

Ik zit zelf ok met RME, Antelope, SSL en teveel obscure dingen om dat allemaal te gaan riskeren.

Meestal upgrade ik een OS pas als dat voor Logic nodig is....Al die notificatie troep en sync gedoe met iphones zal me aan het sterretje roesten.

En dan nog eens die vage benamingen ....ik kan dat echt allemaal niet uit elkaar houden. Leopard, snowleopard mavericks panther, wat heb je allemaal al niet gehadzzzz.... ik noem het gewoon het revisienummer...
 
Zojuist deze e-mail van Native Instruments ontvangen:

CRITICAL compatibility warning with the upcoming Mac OS X 10.11 El Capitan upgrade

Dear,

Before upgrading to the latest version of Mac OS X – version 10.11 El Capitan, please consider these potentially serious issues concerning your KOMPLETE, TRAKTOR, and MASCHINE products. Two major issues have been identified:

1. NI plug-ins do not pass the AUDIO UNITS validation in Mac OS X 10.11 – Logic Pro affected
In Mac OS X 10.11, Native Instruments AUDIO UNITS plug-ins will not pass the AU validation and will therefore not be available in Logic Pro. The root cause of this issue has been identified and a solution is currently being developed in close contact with Apple.

2. Incompatibility with some older NI hardware
There are compatibility issues between some older NI devices and Apple’s upcoming operating system. This issue triggers a 'kernel panic' – this serious problem will crash the connected computer immediately, resulting in loss of any unsaved work, or serious disruption of a performance.

The following hardware is affected:
TRAKTOR KONTROL S4 (MK1)
TRAKTOR KONTROL X1 (MK1)
TRAKTOR AUDIO 2 (MK1)
AUDIO 8 DJ
AUDIO 4 DJ
AUDIO 2 DJ
MASCHINE (MK1)
GUITAR RIG 3 (RIG KONTROL 3 hardware)
There are beta drivers already available that fix this issue. Updated drivers will be released as soon as they have been fully tested on OS X 10.11 – shortly after Apple releases OS X 10.11 to the public.

Download the beta drivers here

To keep your system working normally with the affected products, we strongly recommend waiting before upgrading your computer to OS X 10.11 El Capitan until these issues have been fully solved by either Native Instruments or Apple.

Stay up to date on all future developments regarding Mac OS X 10.11 compatibility here

Thank you for your attention,

The Native Instruments team

Toch maar even oppassen met El Capitan denk ik, zou zomaar eens kunnen dat deze versie van OSX ook met andere producten problemen gaat veroorzaken.
 
Ik draai nog 10.9.5
Ik zou ook niet weten waarom up te graden...

Je wilt toch wel de laatste update van itunes op je mac hebben en lekker hip contected zijn
met al je (a)sociale media apparaten... yo! :dj:

Al die notificatie troep en sync gedoe met iphones zal me aan het sterretje roesten.

Altijd lekker een beetje roest op je sterretje... niets mis mee :D

Draai hier ook 10.9.5 en zie ook geen reden om te upgraden door de jou gegeven argumenten.
 
Ook een mail van Arturia;

Apple is about to release a new version of its operating system, Mac OS X 10.11, El Capitan.

Our testing team is still working on the qualification of the Arturia software instruments with the new Mac OS X 10.11, El Capitan . At that point, from what we see, this update may affect operations of these instruments when in Audio Unit or standalone mode.

We are working with Apple to solve some issues. Indeed some of them could need a release either from Arturia or Apple.

For this reason, if you want to make sure your Arturia software keeps working properly, we recommend that you postpone the update of Mac OS to "El Capitan" until Apple resolves these compatibility issues .

We will keep you informed about the evolution of this situation.

All our apologies for this inconvenience.

Musically yours,
 
En FireWire is dan eindelijk officieel overleden. Was al wat verbaasd over de plotse prijsval van een hoop FireWire apparaten zoals de Onyx en de Venice, en de haast van Metric Halo om op USB over te gaan. Die 3D kaart wordt zeker de eerstvolgende aankoop hier voor m'n 2882, via Thunderbolt vond ik FireWire maar een nukkig protocol eerlijk gezegd.
 
Wat valt er te updaten dan? De firewire spec zal niet veranderen dus kan gewoon de huidige driver worden aangehouden.

Klinkt mij meer als een administratieve manier om support op een product te beeindigen.... de laatste jaren lifte Apogee mee op de Core Audio driver van Apple.
Niets houd ze echter tegen hun eigen driver weer te gaan ondersteunen en andere firewire audio interfaces kunnen dan ook gewoon blijven werken zolang ze een eigen stuurprogramma aanleveren.
 
Firewire niet, de rest wel, er zal niets getest of aangepast worden bij wijzigingen van het os die dat stuk raakt. Als fabrikant kan je dat niet als basis van een product slijten. Noem het administratief, als het misgaat houdt het echt op.
 
Dat bedoel ik dus. Apogee kan zonder enig probleem besluiten hun eigen driver weer uit de kast te pakken (die waarschijnlijk ook nog gewoon werkt). Het enige verschil bij Apogee is dat zij op een punt de deal met Apple hebben gesloten om hun producten native te laten ondersteunen door Core audio. De firewire driver van voor die periode weer gaan ondersteunen is dus gewoon een volkomen uitvoerbaar alternatief.

Dit is uiteindelijk gewoon je klanten laten stikken of forceren een nieuwere interface aan te schaffen. Er was al voldoende kritiek door gebruikers en dit zal zeker niet helpen.....ze zijn afhankelijk van Apple omdat ze daar voor hebben gekozen....
 
Het moment dat in El Capitan iets wijzigt(of in een later OS) wat er voor zorgt dat firewire niet meer werkt via Thunderbolt is het echt einde oefening. Apple test dat niet meer, past daar niets meer aan aan en houdt daar qua ontwikkelen ook geen rekening meer mee. Als de driver niet meer werkt gaat Apple ook niet meer helpen. En is de kans groot dat je klanten met een niet meer werkend product komt te zitten wat je wel ondersteund(en dus werkend moet krijgen). Dat lijkt me alleen al juridisch, maar ook qua reputatie etc een positie die ieder bedrijf zal proberen te mijden.

Het is daarnaast ook de realiteit van de wereld der computing, het protocol van vandaag is morgen het protocol van gisteren. Wegens nieuwe functionaliteiten, snellere alternatieven, goedkopere produktiemethoden, noem maar op. Welkom in de wereld van het consumisme :)
 
Back
Top