32-kanaals mengpaneel gezocht (Mackie 32/8, Soundtracs Topaz, evt. Soundcraft Ghost)

Status
Please reply by conversation.

DeejayTim

Stamgast
Lid sinds
14 oktober 2009
Berichten
272
Locatie
de buren.
32-kanaals mengpaneel gezocht (Mackie 32/8, Soundtracs Topaz, evt. Soundcraft Ghost)

Beste forummers,

Ik ben aan het overwegen over te stappen naar een 32-kanaals mengpaneel. Het heeft overigens niet erg haast. Mocht er een bij iemand vrijkomen, is dat mooi meegenomen.
Bij voorkeur een met 8 bussen:

1.- Mackie 32 8 (meterbrug is niet noodzakelijk, dus zonder meterbrug is prima)
2.- Soundtracs Topaz 32 8
3.- Soundcraft Ghost (bij voorkeur LE), hoewel deze mijn budget in principe wat te boven gaat.
4.- Mackie SR 32 4 als laatste voorkeur (VLZ, VLZ-pro hoeft niet, maar mag)

Omgeving Utrecht, ik ben niet erg mobiel.

Groet,
Tim
 
ik heb een Soundcraft spirit 32 kanaals voor je voor 300 euro in zeer goede staat
 
@ Grooveron. Oke! :) Hoe zit het bij de Spirit 32 met auxen? Zijn er alleen 4 sends (after-fader) en 4 stereo returns? Ik blijf nog even wachten, maar laat je weten wanneer ik overweeg 'm van je over te nemen.
 
Dankj voor het aanbod, Soul C. Maar ik zoek bij voorkeur een mengpaneel met 8 dedicated bussen en 32 monokanalen.

Gr,
Tim
 
@ Grooveron. Oke! :) Hoe zit het bij de Spirit 32 met auxen? Zijn er alleen 4 sends (after-fader) en 4 stereo returns? Ik blijf nog even wachten, maar laat je weten wanneer ik overweeg 'm van je over te nemen.

Spirit Studio heeft 32 inline monokanalen, dus effectief 64 inputs (bv 32 voor instrumenten en 32 voor mixdown), een insert op ieder kanaal (dus 32 in totaal) 8 subgroepen, 4 aux sends en 4 aux returns.
 
Je hebt dus niet de 8 auxen die je vraagt, maar 32 individuele inserts compenseren die eis wel enigszins lijkt me.
 
Toevallig heb ik zelf de spirit studio 32, 8 bus en een 32 ghost gehad. (Ghost word morgen opgehaald als het goed is)

Spirit studio is een erg fijne tafel voor (tegenwoordig) heel erg weinig geld. Kwa klank je houd er van of niet, vond hem zelf een stuk fijner als een mackie 8 bus waar ik persoonlijk erg weinig mee had. Zo uit mijn hoofd heeft de spirit 6 aux sends. Per kanaal heb je dan keuze uit aux send 1,2,3 en 4 of 1,2,5 en 6. Daarnaast heb je foldback 1 die je als aux kunt inzetten dus totaal kom je aan 7 maal aux. Als je je sends een beetje slim indeelt zodat je op 3,4,5 en 6 send effecten zet die je nooit tegelijk zult gebruiken kun je je er heel goed mee redden.

Ben van de spirit overgegaan naar een ghost 4 jaar geleden en dat is ook een erg fijne tafel. Klinkt wat strakker en dikker allemaal en 8 auxen waarvan 2 stereo is ook wel lekker. Daarnaast slipt de ghost wat minder snel dicht.

Als ik kijk naar meeste waar voor je geld en als je je te houden hebt aan een budget ja dan lekker voor die spirit studio gaan van 300 euro. Die 32 kanalen versies zijn schaars, mijne in 2005 gekocht en ik geloof dat dit de tweede is die ik tweedehands voorbij zie komen in al die tijd. Al heb ik niet al die tijd zitten opletten natuurlijk.
 
Correctie, ik ben kwa auxen in de war met de ghostmixer, ik dacht dat de spirit ook zo extra auxen bekwam. Maar de spirit studio heeft dus geen schakelbare auxen maar gewoon 4 auxen plus 1 foldback is 5 auxen. Foldback is dus niets meer dan een pre-fader aux.
 
Ah juist, je kan de foldback ook als aux gebruiken, heb ik destijds nooit gedaan. Dan zitten we inderdaad aan 5 auxen en 32 inserts.
 
Wat betreft de regio: omgeving Rotterdam (noord), Amsterdam, Apeldoorn, Den Bosch, Leiden etc. is ook prima. Ik noem maar even een paar plaatsen :P
 
De Soundcraft Ghost is inderdaad een wat ruimer-opgezette tafel dan een Mackie 8-bus. Het voordeel vn een 8-bus is dat deze best compact is voor het aantal kanalen en functies.
Maar gelet op mijn "eisen" voor breedte valt een Ghost met 32-kanalen er nog nèt binnen. Als ik de handleiding lees, is deze tafel ongeveer 1.30 breed. Mocht iemand er een (LE is prima) kwijt willen, dan houd ik mij aanbevolen. Ik heb niet enorm veel ruimte in mijn hok, dus een tafel van maximaal 1.30 breed is wel een vereiste. Wat diepte betreft is 80cm toch wel zo'n beetje het maximum.

Groet,
Tim
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top