• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

TK: Equator D8 studio monitoren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Marando

Poesie!
Lid sinds
3 december 2004
Berichten
822
Locatie
Sneek
Te koop:

KRK V6 series 2 studio monitoren. De meeste zullen dit setje vast wel kennen, maar wil je iets meer weten, dan is dit een interessante review: http://www.soundonsound.com/sos/mar05/articles/krkv.htm

De monitoren zijn, ondanks de leeftijd, in zeer goede conditie, zowel optisch als technisch.
Je mag mijn mening met een korreltje zout nemen, maar ik vind de V6 mk2 set van KRK een betere monitor dan de VXT lijn die eigenlijk de opvolger is van de V lijn. Naar mijn idee heeft de VXT iets teveel een smile curve en is daarmee eigenlijk minder geschikt voor mixen. Mijn theorie is dat ze met die lijn ook meer de DJ klant willen bedienen, maar kan het mis hebben.

Vraagprijs: €300

Foto's volgen snel, nu even iets van het internet:
krk-v6-serie-2-496001.jpg


Te koop:

Equator D8 studio monitoren. Ik ben de eerste eigenaar van dit setje monitoren van bijna 1 jaar oud. De enige reden waarom ik ze weg doe is dat ik het geld nodig heb voor belangrijkere zaken dan mijn muziekhobby, dat is overigens ook de reden waarom mijn KRK V6'jes weg gaan. Ik had ze beide graag gehouden als ik het me kon veroorloven.

De Equator D8 is de grote broer van de redelijk beroemde D5 set waar op internet heel veel over is gesproken. Zowel de D5 als D8 set blinken uit in een heel neutrale (vlakke) weergave met een zeer stabiel stereo beeld vanwege het coaxiale ontwerp waarbij de tweeter geïntegreerd is in de woofer. Ten opzichte van de D5 heeft de D8 alleen iets meer SPL's gekregen en meer autoriteit in het laag, met behoud van een heel neutral/vlak midden en hoog.

Ik heb de D8 set ervaren als een brutaal eerlijke monitor welke zeer goed problemen in muziek kan blootleggen. Deze neutrale weergave van laag tot hoog maakt het een ideale mix monitor, maar gewoon opnieuw genieten van al je favoriete muziek lukt ook zeer zeker op dit setje, maar wel met het risico dat sommige tracks opeens door de mand vallen en daardoor opeens minder leuk zijn om naar te luisteren.

Een setje kost momenteel nieuw €715 bij Bax-shop.nl
Ik vraag €575 voor deze set die echt nog in absolute nieuwstaat verkeert.

Foto's volgen nog, nu even eentje van internet:
equator-d8-630-80.jpg


Voor beide setjes geldt dat ophalen (of eventueel brengen in de omgeving) sterk mijn voorkeur geniet! Verzenden alleen op risico van de verkoper.
 
Last edited by a moderator:
Ik had gehoopt het te kunnen regelen zonder de verkoop van de Equators, maar ze moeten toch echt weg. Bij deze daarom weer te koop met dezelfde vraagprijs als in mijn openingspost.
 
D8's gereserveerd!

KRK V6'jes zijn nog beschikbaar! Vergis je niet, het zijn echt fijne monitors om op te produceren/mixen. Moesten niet voor niks vroeger meer dan €1000 betaald worden voor een set!
 
Aangezien ik niks meer hoor van de persoon die interesse had in mijn Equator D8 set, zijn deze nu weer beschikbaar. Voor €575 haal je echt een heel goede set in huis, als ik het geld niet nodig had gingen ze echt niet in de verkoop! Grijp deze kans voor ik me bedenk! :)
 
KRK V6 series 2
Ik heb een bod van €225,- gekregen op de set KRK V6 monitoren. De eerste die daar €25 bij op doet mag zich de nieuwe eigenaar noemen. De nieuwe vraagprijs is dus €250,- en dat is echt een heel scherpe prijs als je ziet wat voor kwaliteit je in huis haalt. Absoluut een betere monitor dan de goedkope Rokit line van KRK. Bovendien vlakker/neutraler dan de VXT line die meer op DJ's gericht lijkt te zijn, maar dat is mijn mening.

Equator D8
Een aantal mensen hebben interesse getoond in mijn setje Equator D8, maar niemand heeft nog de knoop durven doorhakken. Wellicht dat deze verhalen je weten te overtuigen dat het echt om een heel goede set gaat.

http://www.soundstagexperience.com/...icles-reviews-menu/502-a-tale-of-two-speakers
http://www.soundonsound.com/sos/jan14/articles/equator-d8.htm
http://www.musicradar.com/reviews/tech/equator-d8-590063

De prijs/prestatie van dit setje is al bijzonder goed voor de nieuwprijs, dus laat staan voor mijn vraagprijs van €575,- :)
 
Een forumlid wees mij er op dat ze momenteel bij bax-shop sterk afgeprijsd zijn waardoor verkoop voor mij op dit moment niet interessant is, ik moet dan teveel onder mijn prijs gaan zitten. Pech voor mij, mazzel voor jullie! Heb je een setje D5 en wil je upgraden naar de D8? Stuur me dan even een berichtje!
 
De KKR V6 set is verkocht!

De vraagprijs van mijn set Equator D8 zakt naar €499,- en dat is bizar laag voor zo'n goede set! Lager ga ik dus niet.

@mod, kan de titel aub veranderd worden in: TK: Equator D8 studio monitoren
 
Nog steeds te koop voor bizar weinig geld mijn prachtige set Equator D8 monitors! Je haalt ze in huis voor slechts €499,00 en dat is een steal! :-)

Heb interesse in de Equator D5 set of bass traps dus neem contact op met je ruilvoorstel!
 
Alleen dit weekend op te halen voor €450,00
De set heeft nog een kleine 2 jaar garantie!

Hier krijg ik spijt van! (Maar jij niet als je ze voor dat bedrag kan overnemen!)
 
Best bizar, als ik een setje Adam A5X te koop zou zetten voor €450 dan zou ik het setje in no-time kwijt zijn. De Equator D8 is echt een upgrade t.o.v. de A5X. Naar mijn idee zelfs de A7X maar daar valt over te twisten.

Jullie hebben jullie kans gehad, de Equators gaan voorlopig uit de verkoop, financieel gezien heb ik alles voorlopig wel weer even op de rit dus dan gaat deze set niet voor een appel en een ei de deur uit natuurlijk. :doei:

:slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top