kwaliteit van een track

als je nou gewoon een brander in je comp koopt ..... dan is de geluidskaart in dit geval helemaal niet meer van belang.

Heb je ook geen extra ruis :)
 
Origineel geplaatst door bouncemasters
ik test altijd op stereo thuis, koptelefoon en in de stereo in de auto.

wat voor kaart zou je adviseren als ik met synths/midi ga werken, of is de sb awe64 gold dan ook nog voldoende

De AWE64 heeft geen ASIO drivers dus dan heb je een probleem als je gecombineerd hardware en software gebruikt voor geluidsopwekking (na een toetsaanslag hoor je een duidelijke pauze voor er geluid uit je PC komt).

Je kunt er voor kiezen om een geluidskaart met 1 of meerdere in en outputs te kopen, wat is je budget?
 
Origineel geplaatst door bikkel


De AWE64 heeft geen ASIO drivers dus dan heb je een probleem als je gecombineerd hardware en software gebruikt voor geluidsopwekking (na een toetsaanslag hoor je een duidelijke pauze voor er geluid uit je PC komt).

Je kunt er voor kiezen om een geluidskaart met 1 of meerdere in en outputs te kopen, wat is je budget?

buget, hmm, ja zo 200 a 300 euro denk, ik wil graag een virus kopen en die zijn al duur genoeg.
 
Je DENKT dat je SB Gold wel OK klinkt. Dat geloof ik van je.
Maar als je eens met een echte recordingkaart opneemt zul je versteld staan van het verschil.

In het verleden stond ik al versteld van het verschil in kwaliteit van de converters tussen een SB64AwE en een TerraTec 32/96. De soundblaster bleef gewoon nergens.

En natuurlijk moet je je CD vanuit de computer branden. Direct de mastertrack op CD dus.

En 24bit audio kun je wel op CD branden, maar er zijn echter geen CD spelers op de markt waarmee je het af kunt spelen. Je master MOET dus altijd 16bit zijn.
Door in 24bit op te nemen heb je minder verlies als je via een analoge tafel gaat masteren. Dit resultaat neem je dan natuurlijk weer in je computer op, waardoor het weer digitaal wordt. En die master moet je dan weer naar 16bit converten.
 
Hou er wel ff rekening mee dat qua kwaliteit er niet zo'n groot verschil is tussen de AWE 64 en de SBLive! serie.

Voor 200 a 300 euro kun je denk ik beter denken aan een kaart met gewone inputs en outputs en geen break-out box of zoiets dergelijks.

RME kaarten zijn top, maar kosten alweer iets meer.

Een Terratec EWX 24/96 of een Echo of Marian kaart krijg je al voor minder, maar dan heb je mindere kwaliteit (= nog altijd goed te noemen).
 
Origineel geplaatst door bikkel
Hou er wel ff rekening mee dat qua kwaliteit er niet zo'n groot verschil is tussen de AWE 64 en de SBLive! serie.

Voor 200 a 300 euro kun je denk ik beter denken aan een kaart met gewone inputs en outputs en geen break-out box of zoiets dergelijks.

RME kaarten zijn top, maar kosten alweer iets meer.

Een Terratec EWX 24/96 of een Echo of Marian kaart krijg je al voor minder, maar dan heb je mindere kwaliteit (= nog altijd goed te noemen).

ik dacht zelf ook aan de terratec..........dit is toch een goede kaart voor zijn prijs
 
'T kan beter hoor. Ik heb er hier nog 1tje over als een maat van me dat ding niet over neemt.

Stuur maar een PB'tje als je interesse hebt.
 
Origineel geplaatst door bikkel
'T kan beter hoor. Ik heb er hier nog 1tje over als een maat van me dat ding niet over neemt.

Stuur maar een PB'tje als je interesse hebt.

wat kost zo'n rme kaart, en kan je die ook gewoon bij memo systems kopen ??
 
RME zijn retestrak, maar dan ben je al 600€ verder en heb je nog alleen maar Adat.

Goede allround 24 bits kaarten zijn:
HOONTECH - DSP 24 VALUE voor 150€
TERRATEC - EWX 24/96 voor 180€

Dat de Creative labs Audity beter zijn klopt niet want die zijn naar 'buiten' toe maar 18 bit. Maar voor 78€ heb je de OEM versie die het prima doet.
Heb zelf de Audigy player gebruikt gescoord en het is een OK kaartje om te gamen. En voor muziek niet echt want dan vind ik een echt 24 bitter stukken beter klinken.

Trouwens Olaf. Ook al vind je het zelf goed klinken. Het kan altijd beter en als je wat expertise van anderen gebruikt wellicht voor niets meer geld ook nog. K'bedoel doe je al die moeite om een lekker nummer te bakken 'vernaggel' je het bij het op CD zetten. Dan moet je zoveel mogelijk proberen er het beste van te maken.
 
Origineel geplaatst door fuse
Trouwens Olaf. Ook al vind je het zelf goed klinken. Het kan altijd beter en als je wat expertise van anderen gebruikt wellicht voor niets meer geld ook nog. K'bedoel doe je al die moeite om een lekker nummer te bakken 'vernaggel' je het bij het op CD zetten. Dan moet je zoveel mogelijk proberen er het beste van te maken.

zit wat in, maar daarom zei ik ook dat je wel moet vergelijken met commerciele opnames waarvan je de sound erg goed vind...dan heb je een referentiekader, en dat is idd belangrijk....vergelijkinsmateriaal..

verder wil ik aan bovenstaand lijstje toevoegen:

*midiman audiophile 2496
*echo mia

de RME lijkt me voor jou niet helemaal de kaart, dat is echt meer high-end en een stuk duurder dan de genoemde kaarten...Terratec zou ik persoonlijk niet doen omdat ik nogal veel verhalen hoor over buggy drivers..maar er zijn ook weer mensen met goede ervaringen...

de meeste van deze kaarten zijn trouwens niet bij Memo te koop, omdat het hier om producten voor audio stuff gaat en niet zozeer PC dingen

Olaf
 
Back
Top