Het Disco Topic

Intro,Oberheim en Danspasjes is gewoon de max:
Inderdaad en jammer dat ze dat hele strijkersensemble achter de coulissen hebben laten staan 😂

Tijd geleden dat ik dit voor het laatst had gehoord maar wat een arrangement ook.
Intro, de zang, de bridge alles goed, echt top, wat een heerlijke track toch.
Heb ik 't mis of zijn het momenteel een beetje armoedige tijden als het om deze stijl van muziek gaat?
 
... wat een arrangement ook.
Intro, de zang, de bridge alles goed, echt top, wat een heerlijke track toch.
Heb ik 't mis of zijn het momenteel een beetje armoedige tijden als het om deze stijl van muziek gaat?
Zoiets maken zoals het toen gemaakt werd is haast onbetaalbaar.
Strijkers, blazers, keys en een hoop percs. Een arrangeur die alle partijen uitschrijft, een grote studio om dit alles op te nemen met een legertje technici er bij...
Ik blijf het een prachtige muziekstijl vinden, al vinden velen dat deze hoofdzakelijk voor de gay community is weggelegd 😔

Cheers,
Exo. :mega:
 
Dan mag ook de bijdrage van de Amerikaanse homo scene niet ontbreken.

Met name Patrick Cowley. Een pionier die helaas overleed aan AIDS voordat het die naam nog kreeg....
Zowel solo als met Sylvester


Patrick_Cowley.JPG


Korte bio (NL 2005)
Araglin




San Fran-disco: how Patrick Cowley and Sylvester changed dance music forever
The Gaurdian 2016 (artikel)
San Fran-disco: how Patrick Cowley and Sylvester changed dance music forever


Patrick Cowley on synths....
Vooral de SCI Prophet 5.



Do You Wanna Funk ft Sylvester (1982)
De audio is aanzienlijk beter dan de video....


Wow, deze man en Sylvester toppersss! Nooit van gehoord, tot nu toe dan, thx voor de post! Super!!!!!!
 
Je hoort bij die Cowley echt veel sounds wat je in andere populaire songs ook tegenkomt.....................
 
Nee, bij mij niet dat effect :))) maar wel supermuziek als je van synths houdt en verder boeie gay of niet, i don't care, iedereen moet zich goed voelen en dan zie je het resultaat :) Ik kijk naar het resultaat, de rest is hun leven en hun recht :)

Ja, ik ben verder gaan luisteren, kwam ook Divine tegen, gewoon stuk voor stuk top. Giorgio ken ik wel :)
 
Ja, ik ben verder gaan luisteren, kwam ook Divine tegen, gewoon stuk voor stuk top. Giorgio ken ik wel :)
Inderdaad, als je je maar goed voelt 👍

En ook de franse discoheld Cerrone niet te vergeten ☝

Supernature (is hier wel al eens voorbijgekomen )

Tijd dat er weer eens een discostroming op gang komt 🤩



Cheers,
Exo. :mega:
 
ik heb een 'daft punk inspiration' CD liggen met daarop dat waanzinnige nummer van cerrone. Het idee achter die compilatie is om in die helmpjes te kijken en te doen alsof we weten wat de Robots inspireerde om hun muziek zo very disco te maken. Beetje kansloos concept, maar er staan wel pareltjes op, en een aantal Daft Punk remixen die nog ontbraken in m'n collectie.
Dat is overigens ook mijn antwoord op je vraag: De toekomst van disco is frans. French Touch kennen we vooral nog uit begin jaren '00 met hits als "music sounds better with you" en "so much love to give", maar er wordt nog steeds veel franse disco gemaakt. Gaspard van Justice is weer terug naar de Carpenter roots en zet deze zomer een barokke disco sound neer. OMEAC is weer begonnen met het uitbrengen van platen.
De synth-funk van het ijslandse Dadi Frer heeft ook veel disco-invloeden, ik hoop dat het een voorbode is voor meer disco.

Vorig weekend zag ik trouwens Merol live, die dame heeft ook een aardige partij disco in d'r donder. wauw. Cringe-pop moet maar net je ding zijn natuurlijk, maar de disco-factor zit er 110% in.
 
Back
Top