OB Matrix 1000 Softsynth ??

rudolfus

Ingeburgerd
Lid sinds
3 november 2006
Berichten
78
Locatie
Rotterdam
Beste Synth en Softsynth gebruikers ,

Ik bezit een oude Oberheim Matrix 1000 met trage midi en vroeg mij af of er geen software matige synth bestaat zoals de Matrix 1000 .
Deze module is namelijk erg uniek met 6 midi kanalen en diverse matrix modulaties , interressant voor gitaristen die van synths houden zoals ik maar tekort komt met de beperkte GTR Synth .
Jammer dat Arturia de M-1000 nog niet heeft , als iemand een dergelijke softsynth weet die heel veel op de OB Matrix 1000 lijkt hoor ik het graag .
 
Alternatief: Arturia heeft wel de Matrix-12 emulatie, da's meer en beter (de Matrix 1000/6 was een beetje de budget-lijn).

Tot nu toe niet echt erg van overtuigd qua klank.. sorry.. De OPX klinkt als emulatie van iets analoogs overtuigender bv. :)
Weet ook niet of de Matrix 12 emulatie een mogelijkheid heeft om meerdere midikanalen te verdelen over stemmen..
De Lush101 heeft wel een mogelijkheid dacht ik. :)

Edit: Even de M12 gecheckt net.. Je kan idd 6 stemmen iedere stem een eigen midikanaal geven... dat dan weer wel :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb opx-pro-ii ooit gekocht maar ondertussen overgestapt naar de mac, en hij is windows only. Komt erg dicht in de buurt van de real deal. Op youtube zijn ook filmpjes waarin deze softsynth vergeleken wordt met andere oberheims, dan kan je het zelf beoordelen.

Je kan hem gewoon een mailtje sturen, ik draai ook OPX op een Mac, wellicht kan het via VFX of zoals ik doe via Reaktor.
Dikke softsynth :okdan:
 
Back
Top