IXI software

voor de computer muzikanten onder ons die ook wel een leuke software willen hebben die gratis is, heeft IXI software een aantal leuke toepassingen.

neem bijvoorbeeld micWorld, een sequencer-achtig programma dat met een 3d omgeving je je geluiden laat "plaatsen":

micworld.gif


of wat dacht je van de SpinDrum, een drumprogramma dat, volgens de makers, zo gebruikt kan worden dat het niets meer met ritmes te maken heeft:

spindrum.gif


naast deze voorbeelden zijn er nog veel meer programmaatjes gratis te downloaden. zeker de moeite van het proberen waard.
 
ziet er wel heel grappig uit. Zal ik eens een keer uitproberen
 
Extreem vaag maar wel geinig. :)

Is wel cool om ambiences mee te bouwen of zo.
 
_te_ vaag als je het mij vraagt.
 
dit is natuurlijk dé weg om van je oude gebruikelijke manier van drumloops/melodieën creeeren te veranderen. software gaat natuurlijk veel verder dan hardware (met hardware is het gewoonweg te duur om veel verschillende en complexe dingen zoals dit even uit te brengen). dus ik denk dat je hier zeker niet negatief over moet gaan doen.

ik zal het zeker eens uit gaan proberen wanneer ik meer tijd heb.
 
Origineel geplaatst door TraiZor
dit is natuurlijk dé weg om van je oude gebruikelijke manier van drumloops/melodieën creeeren te veranderen. software gaat natuurlijk veel verder dan hardware (met hardware is het gewoonweg te duur om veel verschillende en complexe dingen zoals dit even uit te brengen). dus ik denk dat je hier zeker niet negatief over moet gaan doen.

mee eens. ik gebruik mijn computer dan ook meer als sample-editor en soundgenerator, en niet zo zeer als alles-in-een. ik werk wel gewoon met hardware voor sequencing ed. een computer is alleen wel bijna noodzakelijk om echt te krijgen wat je wilt
 
Echt een heel eigenaardig ding, die spindrum, maar wel orrigineel.
 
Re: IXI software

Origineel geplaatst door Stefan
..of wat dacht je van de SpinDrum, een drumprogramma dat, volgens de makers, zo gebruikt kan worden dat het niets meer met ritmes te maken heeft:

hehehe :D ; misschien dat het me hier mee eindelijk lukken zal...., dat muziek maken
:stupid

(maar serieus, deze ideeen zijn zeer vaag; maar dacht men eerst dat ook niet van de step-seq van de 303???...)
 
Back
Top