Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Vroegah speelde ze ‘s zondags op de radio tijdens Langs de Lijn tussen de wedstrijdverslagen gewoon stukjes Charlie Parker en John Coltrane. Best irritant omdat ik er geen zak van snapte. Kutmuziek. Later toch maar in verdiept en ik snap er nog bijna niks van maar heb wel respect voor gekregen. Mijn zoon heet Thelonious, say no more. Muziek uitsluiten vanwege een label is zooo dom/jammer!
 
Jazz is helemaal niet zwaar van zichzelf. Gewoon logisch een akkoordje verder en een vinger ernaast. En dan weer een stukje verder. Met je oren open. Jazz uit een boekje is als de blokfluit van je juf
 
Gek op jazz. Op zn tijd, dat wel. Weinig verstand van, maar t is lekker of niet. Niet het atonale gedoe trouwens, er moet wel iets van herkenning in zitten, anders word ik gek.
Laatst eindelijk eens verdiept in Coltrane's Giant Steps, da's toch wel erg cool hoor.
 
ik heb weinig jazz.
Ik vindt elektronische wel jazz gaaf. Jammen met samplers.
Maar de authentieke 3 akkoorden bruine rokerige kroeg jazz kan ook heel gezellig zijn. :okdan:
Den Bosch heeft elk jaar Jazz in Duketown8):okdan:
 
Hopelijk gaan we elkaar hier straks niet met partituren om de oren slaan... maar als het op jazz aankomt mag alles en dus ik grijp even in om jullie er aan herinneren dat dit draadje over samplers ging :)
 
Wie kan mij vertellen waarom de tx16w nog zo underrated en goedkoop is? Het ding klinkt ongelooflijk goed, en met typhoon os eenvoudig te bedienen!
 
Ben al een tijd op zoek naar een Akai S5000. Die waren redelijk betaalbaar, net als de meeste andere samplers. Maar de laatste tijd gaan ook de prijzen van samplers omhoog. Ik zie bijv. nu een S950 voor 750 euro?

Er zitten vage handelaren tegenwoordig op Marktplaats. Ene KrissKross, die dan weer uit Luxembourg, dan weer uit A'dam of Polen komt, maakt het wel heel bont. 650 euro voor een S3200? Die waren een paar 100 euro tot voor kort. Niet kopen bij zo iemand. Maar anderen zien de hoge prijzen van deze handelaar, en gaan dan hetzelfde vragen. Zo wordt alles steeds duurder.
 
- Akai S900
- Akai S950
- Akai S3000XL

Vroeger nog een S1000 gehad maar verkocht om een Waldorf Microwave XT te kunnen kopen.

Nog iemand Sample CD's te koop ? :-)

Groet,
Filip
 
- Akai S900
- Akai S950
- Akai S3000XL

Vroeger nog een S1000 gehad maar verkocht om een Waldorf Microwave XT te kunnen kopen.

Nog iemand Sample CD's te koop ? :-)

Groet,
Filip
Wél nog hele bakken vol floppies die ik niet kan lezen hier. Als jij ze kunt inlezen en mij een kopie kunt geven, mag je ze hebben :)
 
Ben al een tijd op zoek naar een Akai S5000. Die waren redelijk betaalbaar, net als de meeste andere samplers. Maar de laatste tijd gaan ook de prijzen van samplers omhoog. Ik zie bijv. nu een S950 voor 750 euro?

Er zitten vage handelaren tegenwoordig op Marktplaats. Ene KrissKross, die dan weer uit Luxembourg, dan weer uit A'dam of Polen komt, maakt het wel heel bont. 650 euro voor een S3200? Die waren een paar 100 euro tot voor kort. Niet kopen bij zo iemand. Maar anderen zien de hoge prijzen van deze handelaar, en gaan dan hetzelfde vragen. Zo wordt alles steeds duurder.
Alle samplers boven de S1100 doen niks bijzonders met de sound. Die modellen liften m.i. onterecht mee met de prijzen die voor de oudere samplers gevraagd worden. Een paar jaar geleden kon je ze létterlijk beter als paperweight gebruiken. Zo zie je maar dat het ook maar weer gewoon massahysterie is allemaal.

Als je de workflow zoekt, prima natuurlijk, maar dan is t zonde dat je de hoofdprijs moet neerleggen voor zo'n ding. Maargoed vraag/aanbod, ik weet 't, ik weet 't.

Volgens mij is de S3000xl of de CD3000xl de beste keus tussen prijs/kwaliteit als je alleen voor de echte sampler-workflow gaat. Dan heb je alle tricks en treats van de oude samplers én individuele uitgangen.
 
ja ik ken hem wel.. was wel een apart ding - geen normale sampler als een Akai of Emu
 
ik vond deze altijd een beauty... al dat oude Roland spul is mooi qua design..

roland-dj-70-a.jpg
 
Back
Top