Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Enkel als effectunit gebruiken gaat hem bij mij niet worden. Ik mix ITB en heb prachtige plugins om effecten op geluiden te zetten; daar ga ik geen 2U bakbeest voor in mijn rack houden met moeilijke kabel management (omdat de inputs op de voorkant zitten).
 
k heb dat ook al gelezen , dat de Yamaha's erg goed zijn als effect unit,, k denk mss de CS6X ook ??
 
Enkel als effectunit gebruiken gaat hem bij mij niet worden. Ik mix ITB en heb prachtige plugins om effecten op geluiden te zetten; daar ga ik geen 2U bakbeest voor in mijn rack houden met moeilijke kabel management (omdat de inputs op de voorkant zitten).
Maar waarom dan geen software sampler met sample library zoals de genoemde TAL Sampler?
 
of phalanx van vengeance,, ??
direct wave van FL Studio heb ik ook jaren lang gebruikt, of tot de midi port naming op windows onbruikbaar werd, en naar OSX 10.8 ben gegaan
 
Maar waarom dan geen software sampler met sample library zoals de genoemde TAL Sampler?
Het is meer dat ik het doosje graag nog een keer wil gebruiken omdat ik 'm toch al heb. In Ableton zit een prima sampler dus voor het gebruiksgemak hoeft het niet. Het idee wat ik voor ogen heb is om de A3000 als een soort ROMpler te gebruiken; gewoon presets laden en via MIDI aansturen met wat vintage sampler mojo over de geluiden.
 
okey,en tja, "met een vintage sampler met je mee samplen,, daar (sample cd) wav's in laden is niet hetzelfde,,"
en dan ben je weer bezig met scrollen tussen samples,,
soit, k weet dat pas met de MC-909,, met de K2661 had ik geen sample optie,
 
Enkel als effectunit gebruiken gaat hem bij mij niet worden. Ik mix ITB en heb prachtige plugins om effecten op geluiden te zetten; daar ga ik geen 2U bakbeest voor in mijn rack houden met moeilijke kabel management (omdat de inputs op de voorkant zitten).
Tja , dat is jou volste recht
Ik werk in the box and out the box , beide totaal onafhankelijk van elkaar ..naargelang mijn mood
En als je out the box werkt kan je nooit genoeg effect processors hebben :) , vandaar dus
 
Ik wil later dit jaar m'n A3000 eens gaan gebruiken. Ik denk alleen dat de HDD is overleden, dus ik heb helemaal geen samples meer. Ik lees over SCSI2SD oplossingen die kunnen werken, en dat geld wil ik ook best uitgeven voor de hobby, maar ik ga niet zelf sample bibliotheken maken; ik wil muziek maken, niet met oude hardware pielen.

Zijn er forumleden met een A3000 die eventueel wat samples willen delen?
ik heb de A4000, maar geen samples op pc, alleen op de interne HD in de A4000.
Een tijdje geleden heb ik de A4000 sample cd's een keer online voorbij zien komen, maar kan ze nu zo 123 niet vinden.
Ik heb die cd's nog wel liggen, alleen weet niet of die werken voor de A3k.
 
ik heb de A4000, maar geen samples op pc, alleen op de interne HD in de A4000.
Een tijdje geleden heb ik de A4000 sample cd's een keer online voorbij zien komen, maar kan ze nu zo 123 niet vinden.
Ik heb die cd's nog wel liggen, alleen weet niet of die werken voor de A3k.
Als je ze tegenkomt houd ik me aanbevolen. Ik heb online wel nog wat Akai sample CDs gevonden maar ik lees ook dat die conversie niet super gaat, dus ik vraag me af of die manier snel bruikbare geluiden oplevert.

Wel heb ik natuurlijk ook mijn eigen verzameling samples die ik in de A3000 kan uploaden om er mee te spelen. Eerst maar eens zo'n SCSI2SD oplossing vinden voor een schappelijk bedrag.
 
Het inladen van CD naar HD op m'n A5000 ging 'vlotjes' tot OS 1.5. In OS 2.0 kan dat niet meer per volume en is het een k-klus geworden. Echt ongelofelijk hoe Yamaha zo'n mooie bak zo ongelofelijk verkloot heeft.
 
Ik wil later dit jaar m'n A3000 eens gaan gebruiken. Ik denk alleen dat de HDD is overleden, dus ik heb helemaal geen samples meer. Ik lees over SCSI2SD oplossingen die kunnen werken, en dat geld wil ik ook best uitgeven voor de hobby, maar ik ga niet zelf sample bibliotheken maken; ik wil muziek maken, niet met oude hardware pielen.

Zijn er forumleden met een A3000 die eventueel wat samples willen delen?
Ik heb nog een hele map met A3000 (factory?) floppy's en cd's, die laatste als Nero images. Geen idee of daar nog wat mee te doen is.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-02-23 om 12.26.52.png
    Schermafbeelding 2021-02-23 om 12.26.52.png
    75,6 KB · Bekeken: 125
Die factory floppies heb ik zelf ook nog, maar weet niet of daar samples opstaan? Nero CD images van officiele A3000 CDs zijn vast wel bruikbaar op een of andere manier! Ik stuur je even een PB.
 
Dat zijn idd de cd's die ik ook nog heb, alleen dan de originele cd's.
Dan hoef je niet meer te zoeken voor mij want ik heb de CD images van Etaoin gekregen, zodra ik een HDD oplossing heb voor de sampler ga ik daar eens mee prutsen. :okdan:
 
In gebruik hier:

Akai s3000xl
Akai mp1000
Yamaha Tx16w met Typhoon2000
Yamaha a3000
Ensoniq mirage

Niet alles wordt heel veel gebruikt maar heeft allemaal veel waarde. In deze hands-on knopjesdraai/modular/analoge-tijd worden deze digitale bakken wel eens vergeten, dat is jammer wat met een beetje aandacht en kennis kun je er superveel mee en zijn de mogelijkheden eindeloos!
 
De S3000xl was mijn eerste apparaat destijds. De verkoper in de winkel probeerde me nog een ASR-X aan te prijzen, die was toen net uit. Maar ik had me goed ingelezen. Ik was net 18 denk ik. Naast me stonden 2 gasten een beetje lacherig te doen omdat ik met mn vader was denk ik :) Anyway, lang plezier van gehad. Zo'n S/PDIF pin-out van mn soundblaster er naartoe laten lopen om digitaal te samplen (dat wou je toen nog, clean enzo). Ik had ook een SCSI HDD en CDROM in 2 aparte bakjes er naast staan. Veel plezier van gehad. Spijt dat ik 'm ooit voor 75 euro heb verkocht. Later even de S950 gehad. Ging ik ophalen in Amsterdam; kom ik daar bij een heel oud Afghaans mannetje tussen allemaal wandkleden terecht. Ik denk "dit klopt niet". Maar inderdaad, tussen alle kleden en boeken stond ie te shinen. Had hij in de pandjeswinkel gekocht en hij dacht dat het een radio was! Maar alle legendes over de sound ten spijt kon ik niet meer wennen aan de hassle van het samplen ofzo. Dus is ook weer weg. Snik.

Edit: foto gevonden! Zoek de S..
20210609_163225.jpg
 
Back
Top