Samplers. Welke heb je nog en waarom?

Elektron Octatrack
EMU SP1200
Eventide Orville

En in zekere zin ook:

Yamaha SY99
Yamaha RM50
 
Roland S750 : wave draw - ik denk niet dat je dit kan met een andere sampler (of software), buiten Fairlight

Ik ga er vanuit dat wave draw inhoudt dat je zelf een golfvorm kan tekenen in je display en dat kan gebruiken als bronmateriaal.
Dat kan ook met een Casio FZ1 en FZ10m.
Leuk overigens:)
 
Voor de S50/ S330 /S550 kon je dees hieronder gebruiken.. maar kan niet op een S750 voor zover ik ontdekken kan... maar misschien een soortgelijk iets?
In de Casio kan je via de cursor dit ook doen idd en het display werkt daarbij wel prettig voor het beeld.

Dacht dat dit ook op de DSS1 kon met de 2 sliders.. maar weet niet meer precies hoe en wat... alweer zolang terug :)


Roland_DT-100.jpg
 
Laatst gewijzigd:
de emulator 4.. voor iets van 200 euro van marktplaats gepeuterd omdat ik de emu libary niet wilde missen..
de kurzweik k2500 sample optie met 32 meg geheugen.. de k2500 heb ik werkelijkm alle knopjes en schakelaars lam gedrukt door het vele knippen plakken tunen ed van oa drum & bass breekbiets...
american technology inside maar made in taiwan... en dat betekend een hoge uit elkaar donder factor
wat ik eerder had maar gelukkig ver uit mijn zicht is verdwenen zijn de emax 1 en 2... als je van moeilijk doen houd, waarom zou je dan iets makkelijks bedenken.. als je van midi kanaal wilde switchen moest je net doen alsof je de sequencer ging opnemen of zo iets achterlijks...
de esi heb ik ook nog maar die ligt ergens in een hoek met een onleesbare display

Eh alles uit die tijd komt toch uit Japan, Korea en China? Vindt het nog steeds een topsynth maar de sampler vond ik echt 3 keer niks. Maarja ik heb er altijd een 909 naast gehad. Dan klinkt alles dun en ielig :D

Heb inmiddels 2 k2000's. 1 R en Keys. En de rack heeft de sample optie

Verder:
SP1200
Mpc2xl. Doet vooral midi
Mirage
 
Omdat deze nog niet is genoemd een kleine ode aan de Roland SP-880 (EX). Meer bedoeld als maatjes-mixen-en-sequencen-phrase sampler maar zeer onderschat wat mogelijkheden betreft.

Eh.. is de SP-808 toch?? laatst bij forumlid Nomore al wat van gehoord.. leuk apparaat ook :mega:
 
Was trouwens nog de Roland Varios vergeten te melden die ik ook heb..
Daar zit standaard de toepassing V-producer in.. beetje zoals de SP808 ook. Polyfonie is beperkt met 14 stemmen of 6 stereo.. maar je kunt net zo warpen (stretchen en pitch veranderen zonder BPM te beïnvloeden) als in Ableton.

Beetje gelijk aan de Roland VP 9000 maar dan in een versie via een computer te bedienen.. :mega:
Er zit een soort arrangementmode in het programma... SMPTE en midiclock zijn daarin ook te gebruiken maar moet nog es kijken of dit een beetje steady werkt...

 
Was trouwens nog de Roland Varios vergeten te melden die ik ook heb..
Daar zit standaard de toepassing V-producer in.. beetje zoals de SP808 ook. Polyfonie is beperkt met 14 stemmen of 6 stereo.. maar je kunt net zo warpen (stretchen en pitch veranderen zonder BPM te beïnvloeden) als in Ableton.
Beetje gelijk aan de Roland VP 9000 maar dan in een versie via een computer te bedienen.. :mega:

http://www.youtube.com/watch?v=fvxNdhZXpI4


Heb je daar ook die 808 en Jupiter modules bij?
 
Heb je daar ook die 808 en Jupiter modules bij?

Nee wel een 303.. (die overigens ruk klinkt :D) Heb wel de D50 kaart erbij en die is :okdan::okdan:
De JP8 is geinig ('n softsynth.. tja).. maar voor de Varisampler is 'n Varios op zich al de moeite vind ik :)
 
Nee wel een 303.. (die overigens ruk klinkt :D) Heb wel de D50 kaart erbij en die is :okdan::okdan:
De JP8 is geinig ('n softsynth.. tja).. maar voor de Varisampler is 'n Varios op zich al de moeite vind ik :)

Ik kan me herinneren dat die Varios een beetje werd platgebrand toen ie net uit was.
Wat was daar toen de grote reden voor, was het de "slechte" emulatie? Of?
 
Ik kan me herinneren dat die Varios een beetje werd platgebrand toen ie net uit was.
Wat was daar toen de grote reden voor, was het de "slechte" emulatie? Of?

Ik geloof dat ie maar 3 stemmen had of zoiets.
 
heeft niemand hier een Beat Kangz BEAT THANG? :)
 
EMU EMAX 1 (HD SE versie)
De befaamde sp12/1200 sound voor mij in een rack maar dan met een veeeel flexibeler filter en allerlei edit mogelijkheden.
Omhoog gepitched opnemen en downpitched afspelen voegt zoveel mooi artifacts toe aan de sample

Akai S950
Dikke 12 bitter, voornamelijk om drums vies te maken

SP303
portable toffe sampler met sequencer, heeft mooie timestretch functie, wie warble is mooi!

MPC2500
Om alle sounds te resamplen, dit is mn main workstation.
Had een 2k, die was dikker qua sound. De 2500 is wat laffer maar met jjos xl maakt het een hele fijne machine.
De harddisk in de 2500 is erg fijn.., al mn vieze drums zo oproepbaar!

Tape
K heb verschillende tape units staan waarmee ik geluid sample (dus kleur) en daarna resample in de mpc
 
Uhm, ff uit m'n hoofd:

-RS7000: klinkt goed, samples makkelijk en snel te bewerken (al doe ik dat eigenlijk op de pc voordat ik ze op 't SmartMedia kaartje gooi)

-SK5 (Kaasio): klinkt belabbert, samplet makkelijk, en nostalgie :D

Verder maak ik m'n samples eigenlijk altijd op de pc: veel sneller/makkelijker :o:

Gehad: SP-303, Z8
Weggedaan omdat ik ze niet gebruikte..
 
Octatrack, voor sampletjes tijdens livesets en de workflow die totaal anders is als een DAW. Ik mis alleen ook weer heel tov een daw (OT heeft geen polyfonie, 2 fx per kanaal) maar toch maak je er dingen mee die je in een DAW niet zo snel zou doen.

Als je echt uitgaat van Octa vs een daw is een daw ook niet polyfoon, een audiospoor is gewoon een audiospoor. En met neighbor tracks stapel ik soms meer fx dan ik in een daw zou doen. Maar ik heb wel hetzelfde met de Octa, soms zou je willen dat octa was als een daw met daarin iets als kontakt of een andere sampler-vst ingeladen.

W30 is de sampler die ik toch soms mis, 12bits sampling, 16 bits afspelen, filters van de JD serie, afgezien van de draak van een sequencer is het echt wel een fijne bak.
 
Hier hangt nog een S5000 Full option in het rack (USB/FX/16 OUT/256 Mb/128 voice/ int. HD/Adat)
Ik zou er niet zo maar van uitgaan dat soft & hardware sampling hetzelfde is... beste bewijs dat je met een flinke sampler en een sequenser al een heel eind komt !

Dit zijn 2 demonstratie tracks die ik zelf in elkaar heb gedraaid. L/R zonder processing, mix, FX of wat dan ook.
Direkt uit de sampler, paar trackjes. Veel zelf gemaakte sounds. Andere synths gesampled, gelayerd,gefilterd enz.
Bovendien hangt de S5000 aan Audition zodat je makkelijk samples kan knippen, plakken en zoveel meer.

https://soundcloud.com/demoos-1/s5000-demo-1

https://soundcloud.com/demoos-1/s5000-demo-2
 
Back
Top