Samplers. Welke heb je nog en waarom?

mijn eerste Fisher Price :D ik heb hem nog steeds in werkende toestand. leeftijd +-30 jaar, samplingopnametijd 7 sec.
20211215_174406.jpg
 
En natuurlijk voor de meeste sample freaks ligt de Casio SK1 nog steeds boven op de boekenkast...:D
Ach... die had ik ook gehad!
Boeren en scheten waren de meeste samples...:dubbel::okdan:

Casio_SK-1.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Anja (53) ...
Dit dus gisteren zitten terugkijken door jouw bericht. Bedankt hè? :D Ik heb de afgelopen 10 jaar nix gemist op tv, als ik het zo zie. Manman...
/offtopic

Ik heb nog een casio SA-1 (met Wake Me Up Before You Go-Go als demo) Helaas geen sampling, maar ik heb de geluiden wel gesampled en gebruik ze soms.
Zou wel leuk zijn om zo'n oud sampling keyboard om te bouwen tot een rack sampler.
 
Dit dus gisteren zitten terugkijken door jouw bericht. Bedankt hè? :D Ik heb de afgelopen 10 jaar nix gemist op tv, als ik het zo zie. Manman...
/offtopic

Ik heb nog een casio SA-1 (met Wake Me Up Before You Go-Go als demo) Helaas geen sampling, maar ik heb de geluiden wel gesampled en gebruik ze soms.
Zou wel leuk zijn om zo'n oud sampling keyboard om te bouwen tot een rack sampler.
Haha.. erg he?? :D (Sorry..)

Maar leuk die Casio ja.. Rack zou wel wat lastig zijn zonder midi..
Ik heb Casio altijd wel serieus genomen. Mijn eerste Polysynth was een CZ101 (na eerst bijna een Poly 800 gekocht te hebben). Eerste sampler de FZ1!! Ergens 1988/89 denk ik. Heb em kort nadat ik rond 2007 weer begonnen was weer als een FZ10m rack versie teruggekocht, nog steeds heel erg blij mee. Maar de FZ1 was op wat nukken na best een serieus goed ding.. er is een trucje om het aliasing filter uit te zetten en klinken lo-fi samples heerlijk echt heerlijk cruncy.. Filter was analoog en klonk heel rauw!!
 
ik vond deze altijd een beauty... al dat oude Roland spul is mooi qua design..

Bekijk bijlage 3817855
Heb de mijne zojuist weer effe aangezet.. moet displays bestellen voor Yamaha's en Korg's en dacht 'als ik dan toch bezig ben...'. De display in de mijne was nog prima leesbaar. Maar idd. super mooi ding. Ik heb er ooit iemand mee opzien treden en was ook meteen verliefd.. :luv: paar jaar terug een van MP gehaald in een super mooie staat. Ik moet nog steeds achter geheugen aan.. zit nu 4mb in en kan geloof ik met standaard EDO computer RAM geupgrade worden..
 
Zo, even de Roland s serie...8)
s-770, s-550 en de s-760 uit 1990... Ik had toch niets te doen...:D


roland-s770-hires.jpg
s 760.jpg
 

Attachments

  • s550.png
    s550.png
    890,1 KB · Bekeken: 87
Zo gezegd, zo gedaan...
s 50.jpg


Plus de DT-100 Digitizer tablet met pen:halleluja
 

Attachments

  • DT-100 digitizer tablet.jpg
    DT-100 digitizer tablet.jpg
    80 KB · Bekeken: 101
  • roland-s-10-71567x-1_1024x1024.jpg
    roland-s-10-71567x-1_1024x1024.jpg
    51,3 KB · Bekeken: 103
  • Sampler-Roland-S-760.jpg
    Sampler-Roland-S-760.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 97
  • Roland-S-330-Digital-.jpg
    Roland-S-330-Digital-.jpg
    8,8 KB · Bekeken: 95
Én de hele SP reeks van Roland waarvan de SP-404MKII de laatste er van is...:okdan: Bekijk bijlage 3818027

Ik kwam een tijd terug bij iemand een Roland SP700 tegen.. had em al bijna gekocht maar heeft qua type niets met de namaak E-MU SP reeks te maken maar staat voor Sample Player.. Er staat nu een video online over dit ding, maar kan dus standaard niet sampelen, meer een soort synthmodule.
Maar wel coole dingen heeft Roland gemaakt. Ik had ooit een S330 met monitor en muis. Qua sound vond ik het niet zo bijzonder. Geen enkel ringetje of gruizigheid in geluid zoals je bij 12 bit verwacht. Heb een Emax I en een paar ouwe Korg samplers, allemaal 12bit en hebben van die gezellige bijgeluidjes als je samples downpitched..

Maar wel cool van die Roland S reeks is dat je er monitors aan kon hangen.. hieronder iemand met een S760 :mega:

 
In jaren 90's kwam er eens een gast bij mij met zen S-770 en die hele shit erbij om enkele samples te nemen van mijn vintage dingen,dat heeft eindeloos lang dag en avond laat geduurt.

De processing tijd van die samples wordt je ouder van terwijl je erbij staat te kijken,debiel.
 
Back
Top