• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Zeldzame Limited Edition Korg MS-20 Kit met VCF filterkeuzeschakelaar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Delta Music

Ingeburgerd
Lid sinds
12 Maart 2015
Berichten
74
Locatie
Sint-Truiden (B)
Korg-01_zpsjjjaxwvl.jpg


Deze zeldzame heruitgave van de Korg MS-20 in de vorm van een zelfbouwkit (serienummer 788 van de 1.000 gemaakte kits) zag er bij aankoop zo uit:

Korg-MS-20-Kit_zpsinmjceiu.jpg


Het heeft mij enkele uren gekost om hem te monteren, maar vanaf dan is het een echte Korg MS-20 op ware grootte met exact dezelfde klank als de originele Korg MS-20. Het is dus geen Korg MS-20 Mini of dergelijke, je kan enkel aan de achterzijde merken dat het een recente machine is door de aanwezigheid van een USB-aansluiting (MIDI In en Out met enkel note-informatie), een standaard MIDI-In aansluiting (geen MIDI Out) en de aansluiting voor een Power adapter.

Omdat er origineel 2 types MS-20 bestaan met elk een eigen type VCF-filter (de originele 1978 ‘Korg 35’ IC met een eerder agressief karakter en de latere ‘LM13600’ IC met een zachter karakter) heeft Korg beide filter-IC’s in deze machine ingebouwd. Je kan tussen beide VCF-filters kiezen door ofwel bij het aanzetten een toets in te drukken ofwel door intern een jumper te verzetten. Omdat ik beide wijzes niet erg handig vond heb ik zelf een extra schakelaar op frontpaneel gemonteerd die in real time schakelt tussen beide filtertypes. Naast de gele pijl kan je de schakelaar zien:

Korg-02_zpsdmfyv1rn.jpg


Bovenop de machine heb ik volgend Dymo-label aangebracht:

Korg-03_zps0ejtf0xc.jpg


Het werkt perfect en geeft de VCF een extra karakter, van typisch oud agressief tot modern zacht. Ter info: bij de recent uitgebrachte Korg MS-20M kit (zonder klavier en met SQ-1 step sequencer) heeft Korg zelf zo een schakelaar aangebracht, dus mijn idee was blijkbaar zo dom nog niet. Btw, die SQ-1 step sequencer is ook apart te krijgen en vormt samen met deze aangepaste Korg MS-20 Kit eigenlijk diezelfde Korg MS-20M kit maar dan mét klavier!

Ik heb deze oorspronkelijk gekocht uit jeugdsentiment (mijn eerste synth ooit was een Korg MS-20) en ik heb mij er best mee geamuseerd + de klank is en blijft erg apart. Maar tegelijk ben ik ook weer gebotst tegen zijn voornaamste beperking: er zit geen geheugen in. Om diezelfde reden verkoop ik elders op dit forum ook de Arturia MiniBrute SE met zwarte zijpanelen, ook een pracht van een machine, maar heeft ook geen geheugen. Ik heb echter ook nog een Moog MiniMoog Voyager en een Moog Sub37 en het feit dat deze beide wel een geheugen hebben vind ik echt een verademing, waardoor deze Korg MS-20 Kit en de MiniBrute SE weinig tot niet gebruikt worden en nu dus ook verkocht worden

Deze Korg MS-20 Kit komt met:

- originele power adapter
- USB-kabel
- originele handleiding + certificaat van echtheid
- 10 originele gele 6,3 mm. TS patch cables

Alles is in nieuwstaat en werd enkel in een rookvrije studio gebruikt.

De originele doos ontbreekt, maar dat heeft in dit geval uiteraard weinig zin , want dit was een platte doos met onderdelen waar een gemonteerde versie uiteraard niet meer in past. Hij wordt in ieder geval zeer goed verpakt verzonden.

Wat betreft garantie: er zit nog meer dan 2 jaar garantie van Bax-Shop op, deze is niet overdraagbaar. Maar mocht hij de komende 2 jaar stuk gaan en in garantie gerepareerd kunnen worden kan hij steeds via mij aan Bax-Shop bezorgd worden.

OK, de prijs voor een nieuwe Korg MS-20 Kit die je zelf nog moet bouwen en zonder VCF filterkeuzeschakelaar kost €1.299,00 (bij KeyMusic staat er nog eentje). Een Korg MS-20M Kit (zonder klavier en met SQ-1 sequencer) kost nieuw €1.199,00. De Korg SQ-1 step sequencer alleen kost €119,00

Ik vraag voor deze Korg MS-20 Kit met VCF filterkeuzeschakelaar 999,00 euro, gratis verzending in de Benelux inbegrepen (hij kan ook opgehaald worden in Sint-Truiden (B))

Reken hierbij nog €119,00 voor de Korg SQ-1 step sequencer (zelf aan te kopen) en voor €1.118,00 heb je dan eigenlijk een Korg MS-20M Kit met Korg SQ-1 mét klavier (die je €1.199,00 zou kosten zonder klavier)

Meer info via info@deltamusic.be
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top