Nieuwe DAW PC

Overigens zou ik bij een nieuwe config zo veel mogelijk overwegen 'legacy free' te gaan.
Minder complexiteit, resource gebruik en driver geneuzel zonder al die overbodige interfaces is best wat waard in termen van overhead en stabiliteit.
En daarbij bedoel ik dus ook firewire eruit (en er zullen nu vast wel mensen boos worden).
Alleen als je nog een erg goeie firewire only interface hebt staan (RME FF800 ofzo) is het te overwegen, anders kan je prima USB gaan (tenzij supergroot met MADI o.i.d.)
Laat ik het zo zeggen; een RME UFX kan je beter in USB dan in Firewire mode draaien. Dat was voor mij zelf ooit nogal een eye opener...

Overigens, budget 1500+? Wat een geld.
Heb laatst een (eenvoudige) config voor iemand samengesteld en laten bouwen voor minder dan 600.
Simpel maar compact Fractal kastje, Gigabyte H97 moederbordje met daarop de 'sweet spot' i5 en daarbij fatsoenlijke silent voeding, cpu koeler en fan. 8 gb DDR3 geheugen, 250 gb SSD en een DVD brandertje.
En ik durf te stellen dat je daar ruim mee vooruit kunt qua produceren, tenzij je Hans Zimmer heet...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top