Van welke synth wil jij er wel twee? ;-)

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.565
Zit ik zelf te denken aan een synth die niet multi timbraal is of patch geheugens heeft en erg veel sweet spots. Maar dat moet iedereen zelf bekijken nutuulk.

Ik dacht zelf binnenkort een tweede Korg Mono/Poly te gaan halen. 8~
 
Ik heb 3 xoxboxen :)
Ik ken wel wat mensen met 2 of zelfs 3 jp 8080s
Ik vind het vreselijk saai om tezitten opnemen in de daw, dus ik zet een hoop bakken naast elkaar, seq en midi kabels, hop naar demixer en fun fun fun.
Niks zo n plezierkiller als beginnen knoeien op de computer met de opname.
 
Niks zo n plezierkiller als beginnen knoeien op de computer met de opname.

Liever erover schrijven op een forum "met je computer" ;) no offense
 
Eigenwijs doen op het internet, daar is de computer een prima workflow-element bij. Het is te prefereren boven correspondentie via de posterijen, bijvoorbeeld. Als het twee dagen duurt voor je mijn scherpe belediging ontvangen hebt, is het hele momentum eruit. Waardeloos.

Maar voor muziek maken valt wel degelijk een zaak te maken voor het minimaliseren van de hoeveelheid tijd dat je met een muis lijntjes zit te trekken, in plaats van geluid te maken met je instrumenten.
 
Als je niet in de studio zit is online surfen een fijn vermaak, zeker als je betaalt wordt ;)
 
zou nog wel een twee Roland System 100m erbij willen. Of een tweede Jupiter 6
 
Ik heb 3 xoxboxen :)
Ik ken wel wat mensen met 2 of zelfs 3 jp 8080s
Ik vind het vreselijk saai om tezitten opnemen in de daw, dus ik zet een hoop bakken naast elkaar, seq en midi kabels, hop naar demixer en fun fun fun.
Niks zo n plezierkiller als beginnen knoeien op de computer met de opname.

Ik gebruik mijn computer als een multitrack recorder. Ik vind op 'record' drukken niet echt een belemmering van mijn creatieve flow. Het dwingt je ook om niet eeuwig terug te komen op de noten in een track. Nadat je het gespeeld hebt is het of goed genoeg, of je gooit het weg. Maar je krijgt niet de kans om uren aan nootjes te trekken. Gedwongen commitment is een goed wapen tegen besluiteloosheid.

Waar ik afhaak is pielen met je muis aan VST's. Tijdens het afmixen heb ik daar wel een zeker geduld voor, maar tijdens het maken van het basisnummer wil ik daar niet over nadenken. Daarom doe ik ook nauwelijks aan software instruments.
 
zou nog wel een twee Roland System 100m erbij willen. Of een tweede Jupiter 6

System 100M telt niet. Als je een kast erbij plaatst, heb je nog steeds maar éen System 100M, alleen een betere :okdan:
 
twee?
 

Attachments

  • DSC03448.jpg
    DSC03448.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 72
Leo: Teh fuck!!? Ik vind éen VCS al te duur, en ik heb een dure smaak. Impressive. :mega:
 
System 100M telt niet. Als je een kast erbij plaatst, heb je nog steeds maar éen System 100M, alleen een betere :okdan:

en als ze nou elk in een andere hoek van de studio staan?

telt dat wel?
 
twee?

Voor die 36K euro koop ik liever een auto :?
Ik denk er helemaal niet aan om van een synth er twee aan te schaffen, wat voor nut heeft dat :?
Je kunt toch ook de sound die je hebt gemaakt samplen, ik kan me voorstellen als je verzamelaar bent alle 3 versies van de Ody of naast je zwarte syrinx ook nog eens de paarse wilt hebben :engel:
 
Een Prophet 5 :luv:
 
Toen ik nog een Matrix-1000 had was ik erg blij toen de tweede erbij kwam. Kaaaaamerbreeeed als je op beide dezelfde patch zette. Nu moet ik het met 1 Xpander doen, ook niet erg.
Ik heb nu twee S950's maar ik weet eigenlijk niet echt waarom.
Meerdere identieke modules van een modular is natuurlijk andere koek maardat telt niet mee.
 
Ik heb weleens 3 tr606s naast elkaar gehad, MC202 en tb303 tr707 en tr808 erbij, was best wel vet, maar een beetje overbodig :D

Ook een periode gehad dat ik 2 line6 echo pros had, vond ik toen ook erg mooie fx, owja en 2 verbzillas
 
Ik zou er eigenlijk nog wel een TB3 bij willen hebben voor een extra laag geknor en gepruttel. Misschien als er een goedkoop tweedehandsje langs komt op de marktplaats ofzo...
 
Ik heb twee Oberheim Matrices (?) 1000. Leuk in de polychain, of gespiegeld en L/R gepand.
Ook heb ik twee Expert Sleepers Distings. Geen synth, dus telt eigenlijk niet.

Verder ben ik tevreden met m'n setup en zou ik geen dubbele synth erbij hoeven.
Al zeg ik geen nee als iemand aanbelt en zegt hier heb je 2 Pro-2s. Of Sub 37s.
 
Back
Top