Van welke synth wil jij er wel twee? ;-)

Ik denk dat een tweede M5N wel echt een toegevoegde waarde heeft, of misschien een ARP Avatar als slave op een Odyssey. Voor de rest zie ik het nut van dubbele synths niet zo.
 
2X fenix2
 
Mijn mono Matrix 1000 om hem nog breder (stereo) te laten klinken zonder een chorus oid te moeten gebruiken of om hem te stacken tot een 4 osc voice :D

Mijn Bass Station II. Niet om hem stereo of polyphoon te maken en ook niet om hem te stacken (wat hij heeft al 3 osc + noise per voice) maar omdat hij zoveel meer kan dan alleen bassen. Helaas is hij maar monotimbraal...
 
Ik heb ooit naast een GEM S3-turbo een S2-turbo gehad. Maar dat was wegens logistieke redenen. De S3 stond in de oefenruimte en de S2 had ik thuis om te programmeren. Scheelt toch 18kg om heen en weer te slepen, en zelfs meer als je de flightcase meerekent.
 
wat ik allemaal dubbel of meer heb gehad:

2x synthex (destijds zelfs een pb van iemand gehad die het niet kon waarderen dat ik er 2 had...)
2x sx400
3x A4 (erg fijn met een midipal voor de polymode er was)
3x poly 61 met midi (veertjes uit de joystick gehaald zodat deze in elke positie kan blijven hangen, via tape interface in alle drie dezelfde patches laden, stereo pannen, detunen, 3 lfo's met elk ander snelheden, hemels!!)

Ik wil nog een tweede Cat, nog een tweede OP-1 en twee Pro2's lijkt me ook wel wat. Als tzt de prijs van een 2e hands Korgyssey lekker laag is wil ik daar ook wel 2 van.

En niet synthgerelateerd: Ik heb ook twee dezelfde actieve monitors. Dingen klinken zo fijn, kon het niet laten.
 
Ik zeg maar ff niet deze keer. :|
 
Nog een D-550 :)
 
Vanavond een arpeggiootje gedaan met deze 2.

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_6108.jpg
    IMG_6108.jpg
    53,2 KB · Bekeken: 50
Je moet nog een rode kopen.
Dan kan je (met een beetje fantasie) een Nederlandse vlag maken en buiten hangen als het koningsdag is.
 
Nou, ik wilde eigenlijk een domino spel er mee maken voor de kinderen.
 
Dat kan ook, maar dan kan je beter twee MFB Dominions kopen.
Dit zijn Sh101's, dat heeft niks met domino te maken.
Dusch..

Overigens wat betreft het onderwerp:
Ik heb een tijdje twee CP70's gehad. Eén voor in de studio en één opgeslagen in flightcases voor als ik er live mee moest optreden.
Dat was een heel goed idee van mij vond ik toen.
Maar in de praktijk bleek dat idee helemaal niet zo goed. Want ook een CP70 in een flightcase is nogal onhandig om mee te slepen.

Ik heb ook nog een paar samplers dubbel.
Dit omdat ik dan lekker in de woonkamer op de eettafel op mijn gemak samples kan maken zonder de sampler in kwestie helemaal uit mijn studio-rack te moeten schroeven.
Deze luxe hangt overigens ook samen met het feit dat veel samplers nu schrikbarend goedkoop zijn.
Soms komt er eentje voorbij die ik al heb en zóó goedkoop is dat ik hem niet kan laten liggen :D
 
Back
Top