Even voorstellen + verzoek

fpa

Ingeburgerd
Lid sinds
3 Maart 2015
Berichten
96
Locatie
Noord-Holland
Hallo allemaal,

Na gisteren even als "gast" rondgestruind te hebben op dit forum heb ik mij als lid geregistreerd.
Ik ben een muziekliefhebber van net 40+ (al wat belegen dus :D ). Al ruim 20 jaar speel ik gitaar, en sinds ca een jaar ben ik mij ook in synths gaan verdiepen. Ik gebruik hiervoor op dit moment puur softsynths met daarbij voor het spelen een paar M-Audio midi keyboards / controllers. Ik vind m.n. het creëren van sounds leuk, en het fascineert mij daarbij welke vele mogelijkheden synths hierin bieden. Je raakt nooit uitgeleerd of uitontdekt volgens mij.

Ik heb mij de afgelopen tijd bezig gehouden met het maken van een "soundset" voor de Arturia ARP 2600 V2. Deze bevat 94 patches en bestaat voornamelijk uit geluiden en sequences welke geïnspireerd zijn door de vroege analoge synth-muziek / soundscapes van bijv. Tangerine Dream, Klaus Schulze en J.M. Jarre.

Dan maar meteen een verzoek hierbij;
Ik ben op zoek naar 1 of 2 beta-testers voor deze soundset. Ik wil deze wellicht commercieel uitbrengen (als hier animo en enige markt voor is).
Ik weet dat de ARP 2600 V2 softsynth al lange tijd op de markt is, en ik heb geen idee hoeveel deze nog gebruikt wordt. Ik vind het zelf een leuke synth om vintage geluiden mee te creëren en heb in ieder geval plezier gehad aan het maken van de soundset.

Mocht er leden op dit forum zijn die het leuk vindt om de soundset te testen, dan zou ik graag even een PM-etje ontvangen zodat we in contact kunnen komen. Ik zoek 1 of 2 testers.
Uiteraard krijg je een licentie voor de soundset van mij. Wel zul je zelf over een licentie voor de betreffende softsynth moeten beschikken. Omdat veel van de patches ook aftertouch gebruiken voor expressie is het ook noodzakelijk dat je over een keyboard beschikt met aftertouch.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar jullie mening over een dergelijke soundset voor betreffende softsynth om even een idee te krijgen of de ARP 2600 V2 softsynth van Arturia nog een beetje leeft onder de synth-liefhebbers, en hoe er aangekeken wordt tegen een dergelijke soundset.

Ik denk dat ik mij verder prima ga vermaken op dit forum. Ik kom jullie graag tegen in de diverse draadjes in dit forum :doei:
 
Maakt het uit of een softsynt lang op de markt is. Ik ken artura als een heel sterk merk van softsynt die niet onderdoen voor het origineel. Op 2% na dan. Je moet wel even kijken of een systeem nog wel draait onder je os. Maar daar hoef je bij artura niet bang voor te zijn. Of iemand anders moet hier een voorbeeld vanhebben dat je het niet meer kan gebruiken. Maar dat lijkt me sterk. Oké een arp2600 is natuurlijk wel een hele mooie organische klinkende synth. Maar je komt ver.

Ps ik zou nu het nog kan lekker bij gitaren houden als je geen lege bankrekening wilt hebben.
 
@Dré;
Van gitaren en bijbehorende apparatuur kan je bankrekening anders ook aardig kramp krijgen hoor ;-)

En ik ben het met je ééns dat het niet uit maakt of een softsynth al lang op de markt is. Het gaat om het geluid en de bruikbaarheid in muziek :-)
Al zou bij Arturia een verbetering van de grafische user interface vwb scaling wel een mooie update zijn. Geldt overigens ook voor de Korg Legacy softsynths. Fijne synths, maar een update op de GUI zou best welkom zijn.

Dank voor je reactie!
 
als je geen megadikke sounddesigner bent zou ik mijn setje graits aanbieden, er zijn al tienduizend presets voor de arp2600 vst, kan me niet voorstellen dat iemand daar geld aan wilt uitgeven.
zou de set hier op het forum aanbieden met een kop zoiets als, gratis arturia arp2600 presets, veel meer dan wat waardering lijkt me er niet uit te halen.
of het moet heeeeeel goed zijn, en dan kan je het misschien het beste naar arturia sturen
 
@jayoverdose, dank voor je reactie!

Ik ben het niet helemaal met je eens vwb de beschikbaarheid van presets voor Arturia ARP 2600. Buiten de factory-presets en Arturia community presets die bij de installatie mee komen zijn er maar weinig soundsets te vinden (zowel commercieel als gratis). Neem je nu bijvoorbeeld Sylenth of Zebra, dan struikel je zo ongeveer over de soundsets.


Wel is het zo dat ik juist door de matige beschikbaarheid van presets voor Arturia ARP 2600 mezelf afvraag of deze softsynth nog wel redelijk gebruikt wordt, en of er behoefte is aan een dergelijke soundset.
 
Ik heb besloten om mijn soundset in het Arturia forum te publiceren voor download en gebruik. Mocht iemand interesse hebben in betreffende soundset dan is deze te vinden op het Arturia forum in de Arturia ARP 2600 V2 Presetzone.

Grtz!
fpa
 
Back
Top