Compressor voor Bass Station

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.460
Locatie
Thuis
Ik zoek een analoge compressor voor mijn Bass Station (2) die het karakter ervan minstens behoudt of liefst zelfs nog wat versterkt... Dus echt transparant hoeft hij niet te zijn. Hij mag dus gerust wat kleuren en alles wat opwarmen maar hij moet natuurlijk wel het low-end bewaren.

Aangezien het voor een bass door te jagen is, denk ik dat er best ook een side chain aan zit zodat de bass makkelijk te ducken is dmv bvb de kick drum. Contour functie (of HPF) op de side chain is leuk maar niet echt essentieel, daar vind ik desnoods wel een workaround voor.

Zelf was ik aan het denken aan:
FMR PBC-6A: (als ie echt zo vet is kan ik er nog altijd een tweede bijkopen om af en toe op de mix/sub-bus te gooien)
Joemeek MC2: (nieuwe versie met acht knoppen) Omdat Joemeek toch een beetje de standaard is in budget opto compressors
ART VLA Pro II: Beetje een budget LA2A... maar standaard geen side-chain (maar er bestaan blijkbaar veel mods voor (side-chain, andere transfo's, andere tubes...)
Warm Audio 76: Beetje een budget 1776... maar geen side-chain

Iemand ervaring met deze compressors of hebben jullie misschien andere suggesties?
En kom nu aub niet af met een 3000$ compressor voor een synth van 400 euro...

Ik was van plan om hem de Bass Station na de compressie door de Analog Rythm te gooien (die ook nog een ingebouwde analoge compressor heeft... Goed idee of niet?

Ik kijk al uit naar jullie ervaringen en suggesties met het compresseren van electronische bass in het algemeen...
 
Na een paar uurtjes rond te surfen en reviews te lezen denk dat ik de ART maar best kan schrappen. Blijkbaar is hij toch eerder aan de transparante kant en eerder iets voor op een mix/sub-bus... En geen sidechain.. Ook de WA76 heeft geen sidecahain...

Dan is de FMR PBC-6A en Joemeek MC2 misschien toch iets beter geschikt... Iemand ervaring met een van deze of andere suggesties?
 
Ik heb goede ervaring met een alesis nano compressor. Filter op de site chain en hij kan alles wat je zoekt. Heel ondergewaardeerd bakkie. Weet niet wat die 2e hands kost. Misschien 40 euro?
 
Bedankt voor de tip!

Ik heb zelf ook een Alesis compressor (3630) en een MidiVerb IV. Ze zullen waarschijnlijk nooit mijn main compressor en reverb worden maar vind ze ook enorm onderschat voor die prijs. Ik zou ze eerlijk gezegd missen...

Ik zocht nu eigenlijk iets vetter, specifiek voor mijn analoge baslijnen... Die FMR lijkt me hiervoor ergens wel het beste maar helaas vind je er weinig tot geen demos van online (en al zeker niet icm electronica of bass)...

Ik hoopte hier wat ervaringen of suggesties op te doen maar blijkbaar worden bassen hier niet zo vaak gecomprimeerd :W
 
Heb zelf een ART preamp gehad, klonk niet slecht maar hij ging snel stuk.
Ik vrees dat de onderdelen niet echt top zijn.

Je zoekt een "analoge comp", zijn die alesis nano en 3630 niet digitaal?
Of vergis ik me.

Ik heb toevallig een Urei/jbl 7110 in de aanbieding.
Een uitstekende analoge (vintage) compressor met side chain!
Ook wel ééns de "poor man distressor" genoemd.
Lees de reviews hier onder ééns, moest je hem willen PM me dan even.

Grtz
R

http://www.ovnilab.com/reviews/jbl7110.shtml

http://www.sonicstate.com/digital/model.cfm?modelID=1655
 
Back
Top