Rephazer - Sounds like a melody (Alphaville Cover)

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.294
Oh...Heb je hem weer met z'n koffertjes..

Ditmaal heb ik de extended versie van Alphaville - Sounds like a melody op de schop genomen.. met nadruk op extended, want het grootste deel (eerste helft) van het nummer heb ik in mijn cover/remix weggelaten..

Ik hoop dat jullie deze ook leuk vinden.

 
Die vocoder in het intro is erg tof. Haha, hoe het daarna verdergaat verraste me wel eigenlijk. Ik krijg er door de drums een beetje een opgefokt jaren-90 gevoel bij. Maar wel een geinig heppie-de-peppie deuntje.

De strijkertjes rond 2:30 vind ik ook leuk.
 
Bedankt voor het luisteren en je comment Stupide !

Dat opgefokte gevoel was ook wel mijn bedoeling.. jaren-90 is me alleen 10 jaar te laat :dubbel:
 
Dank voor het luisteren PabloDeMode,

Ja deze is wat 'vrolijker' en meer 'uptempo' dan de andere covers wellicht ;)
 
Ja, klopt, maar met al is deze best leuk gedaan. Een soort 90's stijl maar met sounds/feel van 1981...

Ga zeker zo door... En iets van vrolijkheid komt hier bij mij op het juiste moment :)
 
De melodie is hetzelfde als "Cappella - U Got 2 Let The Music" uit het jaar 1993.

 
Klopt helemaal.. en het origineel is van Alphaville... althans voor zover ik weet :)

 
Ja, ik kende deze (beide) al. De versie van Capella, trouwens, geeft geen credit van het originele!
 
Het nummer van Alphaville kende ik helemaal niet. Erg vreemd dat Cappella daar nooit problemen mee heeft gekregen. Beetje bescherming gekregen van de goden uit de videoclips? Toen de dancemuziek populair begon te worden kwamen dit soort hergebruikte melodieën van 70's en 80's tracks wel vaker voor. Buiten het samplen om natuurlijk, wat niet helemaal hetzelfde is. U96 heeft bijvoorbeeld wel problemen gekregen met het nummer Heaven, wat achteraf een soort van hergebruikt dingetje bleek te zijn van "Cyndi Lauper - Time After Time".

Deze remake van Alphaville vind ik instrumentaal wel leuk. Ben alleen geen fan van dat robotstemmetje, wat me altijd weer doet denken aan de videogame Portal, met dat irritante liedje over een taartje.
 
Deze remake van Alphaville vind ik instrumentaal wel leuk. Ben alleen geen fan van dat robotstemmetje, wat me altijd weer doet denken aan de videogame Portal, met dat irritante liedje over een taartje.

Haha oke, in ieder geval bedankt voor het luisteren en er zijn in de 'muziekbranche' inderdaad genoeg melodietjes gepikt zonder daar in mijn ogen de correcte credits voor te geven...

Volgens mij heeft dat 'Capella' er in ieder geval meer succes mee gehad dan Alphaville en er zullen genoeg andere mensen zijn hoor die het origineel niet kennen. ;)
 
Het nummer van Alphaville kende ik helemaal niet. Erg vreemd dat Cappella daar nooit problemen mee heeft gekregen. Beetje bescherming gekregen van de goden uit de videoclips? Toen de dancemuziek populair begon te worden kwamen dit soort hergebruikte melodieën van 70's en 80's tracks wel vaker voor. Buiten het samplen om natuurlijk, wat niet helemaal hetzelfde is. U96 heeft bijvoorbeeld wel problemen gekregen met het nummer Heaven, wat achteraf een soort van hergebruikt dingetje bleek te zijn van "Cyndi Lauper - Time After Time".

veel van die italiaanse eurodance acts uit die tijd gebruikte melodieen uit jaren 80 pop/wave songs. De andere grote hit van Capella U got 2 know gebruikte SIouxie & THe Banshees melodie, en dat deden ze dan zonder toestemming haha:

van wiki:

"The song was later revisited by several acts. The Italian dance act Cappella had a hit single in 1993 with the song "U Got 2 Know", which used the distinctive riff from "Happy House". Cappella was later sued for failure to pay publishing royalties and lost"
 
Cappella was later sued for failure to pay publishing royalties and lost"

:dubbel: Heb er daarna volgens mij ook weinig meer van vernomen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn algemene desinteresse in 'Capella' in het algemeen :slotje:
 
Back
Top