FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) II

Dikke shit, de onderste is wel mijn favoriet.
 
Als ik nou dit hoor, super vet... maar zo veel verschillende kick drums, hoe zouden jullie dat aanpakken? eerst gewoon een hele berg kick drums maken in een mapje voor je een project begint, of ze in de track zelf allemaal maken?

https://www.youtube.com/watch?v=QiH_072r5tQ
 
Als ik nou dit hoor, super vet... maar zo veel verschillende kick drums, hoe zouden jullie dat aanpakken? eerst gewoon een hele berg kick drums maken in een mapje voor je een project begint, of ze in de track zelf allemaal maken?

https://www.youtube.com/watch?v=QiH_072r5tQ

Ik neem aan dat je met FL werkt?
je zou FPC vst kunnen gebruiken standaard van fl
daar staan alle soorten beat loops in die je zo in je piano rol kan zetten en pak je 2 beats en ga je ze met elkaar layeren
dus 2 x PFC en dan beide een andere beat in de piano rol

FPC heeft veel beats maar weinig drums en percussie geluiden
Dus dan kan je Punch van rob papen als extra gebruiken of een andere drum machine die op je piano rol speelt zeg maar net als drumazon of micro tonic
En pak je mooie beats van FPC en plak je in de piano roll van Punch of een andere plugin

Je kan ook samples pakken met breakbeats of D&B loops en dan gaan editen op je playlist als audio clip
Of losse single drum en percussie samples en maak je een eigen beat in de playlist

Je hebt ook veel leuke drumpads plugins die normaal geschikt zijn voor een midi controller voor elke pad een sound te geven maar dat werkt ook prima op de piano rol om gewoon zelf een beat stap voor stap te tekenen

vroeger pakte ik verfblikken en maakte ik zelf drum sounds en editen op cool edit
maar dat is gelukkig niet veel meer nodig alle geluiden kan je tegenwoordig al kant en klaar vinden op een vst of sample
wat ik vaak de mooiste drums vind is uit samba muziek

https://www.youtube.com/watch?v=vwwFIg0WTvw
hier kijk ik vaak van af en let ik op de ritme van hun drumspel
en maak ik het net zo in de piano rol na op fl
zijn heel veel manieren heb er wel meer maarja
 
Ik gebruik Renoise, en Reaper ^^ (reaper vooral voor recording gedeeltes en mixing/mastering) productie groten deels met mijn apparatuur en Renoise.
Ik heb wel drumazon, ik zou kunnen kijken of ik meerdere verschillend geprocessde tracks kan maken, en daar dan drumazon door heen runnen, aangezien ik in renoise een vst per noot kan kiezen op welke track die afgespeeld word.
Dat is nog wel een idee, t gaat me vooral om de kicks, hoe je zeg maar effectief zo veel kicks kunt maken in een track zonder dat je 300 uur bezig bent :P
 
Tracks klinken wel weer goed!
Trouwens.
 
Tracks klinken wel weer goed!
Trouwens.

Thanks

ik zou beginnen met 3 sample kicks
een kick een korte punch met extra mid
een kick een reverse geven met beetje delay met beetje hoog voor de tail
een kick met meer laag en sub

en dan met elkaar gaan afstemmen pitchen dat het een kick wordt
Dan heb je al 3 kicks die je een effect kan geven

als je de 3 kicks weer gaat pitchen met elkaar krijg je ook weer een andere kick

zie foto en mp3

Trouwens die patcher maak ik mijn kicks mee dat is gewoon een plugin die ik zelf gemaakt heb
zelfde werking als een filter
print.jpg
print.jpg
 

Attachments

  • untitled.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 197
Mja de percussie die er gebruikt word is niet zozeer een probleem, maar dat album heeft gewoon tracks waar over duidelijk 32 verschillende kicks in zitten,
die allemaal from scratch gemaakt zijn op een of andere manier, ik ben benieuwt wat een goeie workflow is, maar met het gebruiken van drumazon en het naar meerdere tracks routen ga ik denk ik wel ver komen.
Dit is niet echt helemaal hardcore, maar er word wel flink in gestampt uiteindelijk vond het wel leuk dit hier te droppen.

https://archive.org/details/mlem004/01.+11111000110+Junglist.wav
 
Make hardcore slower again is meer actueel op het moment :) na al het uptempo geweld in de hardcore scene
 
@djazid

Ik had het niet zozeer over het filmpje maar meer over de 200+ bpm hardcore op het moment.

Ben wel benieuwd naar wat voor sets je draait :)
 
Hierbij een snellere 909 + 303 track op 173 BPM.
Dit is de Deadline versie voor een web-compilatie met p0rn thema. Track word nog verder uitgewerkt, maar kan nu al goed mee! 🔊🤘🏻
 

Attachments

  • Ben Boner - Rough Scene.mp3
    5,6 MB
Back
Top