FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) II

Ha! Aan mij de eer om de eerste post te plaatsen haha
Ben ik op het moment mee bezig
 

Attachments

  • Artillery.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 300
rita pavone

rita pavone

lollige bui, biertjes drinken, voetbal kijken, reclame, downloaden, bewerken, uploaden, synthforum ole
 

Attachments

  • zwabber.wav
    9,7 MB · Bekeken: 253
Laatst gewijzigd:
rita pavone is de zangeres in de champions league bier reclame.
de rest is eigenlijk alleen gedaan met ableton op schoot voor de buis.

omdat ik normaal niet veel aanwezig ben hier, zal ik de schade inhalen door wat meer te typen deze keer

ch1 vocals + ableton autofilter + eq + reverb
ch2 ableton 909drumrack + eq + saturator + etc + etc naar send A (filter low + fx) en B (mid/high +fx)
ch3 ableton simpler met sample (novation drumstation + boss rod10 distortion + boss rcl compressor + sherman filterbank) + ableton saturator + multiband voor sub
ch4 simpler met vocal + fx
ch5 simpler met vocal + fx
ch6 return track + eq + compressor
ch7 ableton 909 drumkit voor de claps en hats
ch8 midi file van rita met ableton instrument (guitar heavy metal)
 
Het is hier goed daud..

Vandaag even een enkele 909 kick zitten tweaken anders toch niks te doen.. Filter die je hoort is van Kombinat.. Best wel nog een wreed filtertje..
 

Attachments

  • omdat het kan.mp3
    456,1 KB · Bekeken: 289
ik vind em tof! Erg krachtig is de kick niet maar dat filtertje doet het goed!
 
Eindelijk weer tijd gehad om iets te maken.
So far nog erg minimalistisch, meeste synths in de achtergrond zijn even als tijdelijke opvulling tot ik er aan toe kom fatsoenlijkere synths te maken.
 

Attachments

  • Angels - preview 1.4.mp3
    2 MB · Bekeken: 264
Ik moet mezelf even corrigeren, in het voorgaande oude draadje blaatte ik in nov 2009 dit:

Of een goeie koptelefoon die goed laag weergeeft, zoals een AKG K701.
Niet een beyer dynamics, die pompen het laag op, klinkt "vet" maar niet net zo betrouwbaar om op af te mixen.
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1170139&postcount=481

Na mijn avontuur met de beyerdynamic DT770m deze week wil ik die K701 niet eens meer 8)
Wat een topding, en met het 1 mm bass mod gaatje erin is ie helemaal af :halleluja
 
Ik moet mezelf even corrigeren, in het voorgaande oude draadje blaatte ik in nov 2009 dit:


https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1170139&postcount=481

Na mijn avontuur met de beyerdynamic DT770m deze week wil ik die K701 niet eens meer 8)
Wat een topding, en met het 1 mm bass mod gaatje erin is ie helemaal af :halleluja

Haha 1 iemand van mijn opleiding had die ook gekocht en nu loopt iedereen er mee. Dat ding schijnt inderdaad echt de shit te zijn.
 
Eindelijk weer tijd gehad om iets te maken.
So far nog erg minimalistisch, meeste synths in de achtergrond zijn even als tijdelijke opvulling tot ik er aan toe kom fatsoenlijkere synths te maken.

Ik vind het wel een goeie kick, hoe heb je die gemaakt?
 
hackerman-0-jpg
 
Ik kon laatst een Microtonic overnemen, maar de encoders waren aan vervanging toe, 1 output kraakte en je hoorde telkens een stem door de kick heen.
 
Nee, geen microtonic, het is een 909 sample als basis.
Ik heb en gebruik geen microtonic. ^^
 
Geniaal hoe Tieum en Lenny Dee ooit een track hebben gemaakt met die demo vocal uit de Microtonic gewoon in het nummer gebruikt.
 
Wat ik heb met synthkicks uit bv. de Microtonic en de Virus, is dat je een soort 2e kick krijgt in het sublaag, die dan net na de attack komt en dus uit de maat lijkt te lopen. Hoe verder je de env delay op de pitch opendraait, hoe meer het opvalt. Vandaar dat ik eigenlijk altijd 909 kicks gebruik.

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Zit de vocal ook nog in het nummer ? :P
 
Back
Top