Waar luister je NU naar? II

Las zojuist dat Jaap Vink gisteren overleden is.

Ben geen kenner van zijn werk, maar "Stroma" vind ik zeker een mooie track:



candle_1f56f-fe0f.png
 
Kende de man niet, maar dat muziekstuk is inderdaad heel mooi. Net nog maar naar iets anders van hem geluisterd, en dat deed mij sterk denken aan de vroege Tangerine Dream.

Gelijk ook even naar de LP gezocht, maar dat is schrikken (zie de prijs): Jaap Vink - Jaap Vink
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: fpa
Kwam net de bassiste van Jeff Beck tegen met een eigen band, voor diegenen die een beetje out of the box en bijzondere progressies kunnen waarderen.
En speciaal voor @flyweight ; een paar violen en een cello zitten er ook bij ;)

 
Kende de man niet, maar dat muziekstuk is inderdaad heel mooi. Net nog maar naar iets anders van hem geluisterd, en dat deed mij sterk denken aan de vroege Tangerine Dream.
Het oudere werk van Jaap Vink heeft inderdaad wel wat van het vroege Tangerine Dream. Best experimenteel voor die tijd.
 
Inmiddels ook alweer 11 jaar oud, maar dit was een fijn nakomertje van Ultravox.
Reünie albums zoals deze zijn niet altijd even sterk, maar deze is wat mij betreft wel een uitzondering.
Lekker album van de klassieke begin jaren '80 Ultravox line-up die nog regelmatig de weg naar mijn oren vindt:

 
 
Back
Top