Waar luister je NU naar? II

Pas ontdekt eigenlijk. Nu ben ik echt geen metal expert, maar die brute agressieve sound vind ik lekker. Bij veel metal bands vond ik wel iets wat niet goed was.. Lelijke hoge stem, suffe gitaar solo's, ongeloofwaardige 'boosheid'..
Maar de band Bolt Thrower luister ik nu veel naar... alles klopt daar. Dikke sound, agressieve dikke riffs, goede zang.

Interessant ook die song structuur en tempo wisselingen in de track zelf.. soms langzaam oplopende tempo's. Als hiphop fan, en fan van electronische muziek kom ik dat nergens tegen.. daar is het vrijwel altijd 1 strak tempo. Ja mss in Lil Louis' 'French Kiss'..

Maar goed, Bolt Thrower 'Embers':

 
Laatst gewijzigd:
deze is wat rustiger, maar wow, wat een mooie track is dit:
Paradise Lost - Beneath Broken Earth

 
Maar de band Bolt Thrower luister ik nu veel naar
1 van mijn favo metal bands, gisteren toevallig Realm of Chaos binnen gekregen; laatste plaatje in het lijstje van metal platen die ik nog eens moest vervangen (de helft van mijn collectie is begin jaren '90 door een lekkende gootsteen beschadigd geraakt. Warmaster blijft voor mij de meest boeiende, heerlijk album! En als je van dat soort tempo wisselingen houd, check dan ook To Mega Therion eens van Celtic Frost, die hadden daar patent op. Is denk ik wel mijn meest gedraaide en geliefde metal album.
 
Gisteren pas gezien dat CC een nieuw album heeft.. en wow.. Check het stuk vanaf 02:06.. damn..
Cannibal Corpse - Inhumane Harvest

 
Wat een heerlijke bak herrie is dit toch.
Ik krijg er echt een big smile van.
Dit wordt weleens de luidste compositie ooit genoemd (zonder versterking)

 
Ik grapte vroeger met m'n broer dat Portishead ergens een gouden diskette met samples had liggen.. Een diskette met alleen-maar-killer-samples. Ik zit nu weer effe naar hun 2e album te luisteren en inderdaad, na al die jaren nog steeds een meesterwerk...

Portishead - Over
 


Damn wat vet... check zijn kanaal voor meer pink floyd / tangerine dream alike muziek.
 
Back
Top