Waar luister je NU naar? II

Kwam dit tegen, het nummer zal wel bekend zijn, maar deze video uit Toppop van toen zie ik voor het eerst. Spot de synths!

 
In een ander draadje noemde ik Brutus, uit België. Voor wie dit ook kan waarderen, kijk en luister even naar met name Stefanie Mannaerts op zang en drums in actie. :halleluja

 
Liep ik tegenaan op YT, een pianosample, C++ code en een Korg Trident Mk1 zijn de ingrediënten voor een mooie versie van Spiegel im Spiegel (Arvo Pärt).

 
Geinig bandje VOLA | Official Merch & Band Website Officieel kwam hun eerste release in 2015 uit, maar ze bestaan al langer. Mooi om te zien dat in de loop der jaren keys/synths een steeds grotere rol in hun sound krijgen. Mooie combo met stevige gitaartjes en bass. Het ziet er in mijn beleving altijd ruiger uit dan het in werkelijkheid klinkt ;-)

 
Anton Bruckner - Symphony No. 9

Mijn favoriete uitvoering is terug op Youtube.:halleluja
Voor een waanzinnig fragment, luister vanaf 25:00-27:15 (het slot van het eerste deel).

 
Had er niet van gehoord, maar Georgina Verbaan als Brinta in een absurdistisch hoorspel, lees ik. Maar 'ns beluisteren, de VPRO is historisch gezien wel goed in die dingen...

Ik vind het echt heel grappig. En ik vind "Ik ben een Goth" verrassend leuk!
 
Back
Top