Waar luister je NU naar? II

[edit] sorry het topic is natuurlijk wat ik NU luister - en ik postte gewoon wat tofs.. dus heb het weggehaald..
 
Laatst gewijzigd:
okay, op verzoek dan.. ik moest er aan te denken na jouw post :)
Dit zag ik op TV toendertijd en ben ik nooit meer vergeten.. de coolest-of-cool..

The Cramps - All women are bad


en deze track is ook te gek van ze:

The Cramps - I Can't Hardly Stand It
 
Laatst gewijzigd:
^
Hehe dat doet me denken aan de eindeloze discussies over de vraag of 4'33" nu wel of geen muziek is, op een forum voor klassieke muziek waar ik af en toe rondhang.
Het "stuk" is in ieder geval in z'n opzet geslaagd in zoverre dat het mensen prikkelt om na te denken over wat muziek is.
 
Toen ik nog jong was en haar op mijn hoofd had gingen we aan het eind van de avond vaak in de concertzaal van het plaatselijke jongerencentrum met bezems luchtgitaar spelen. Helaas hebben we dat toen nooit als een avant garde vorm van muziek gepresenteerd, anders waren we nu misschien ook beroemd geweest. :D

Maar dat het met 4'33" niet veel geworden is komt natuurlijk doordat je binnen dat genre (stilte) enkel nog maar de duur van je muziekstuk kunt variëren. Alle andere mogelijkheden van muzikale expressie zijn weggenomen. Daar kan een echte muzikant niets meer mee.
 
Er staat een jamsessie met maatje(s) in de planning, iets wat doorgaans in de teKno hoek zit.
Dat mijn kop daar op het moment nog niet helemaal naar staat blijkt wel uit de muziekkeuze op het moment.


Wat een pareltje.
 
cool die Soman.. wat is dit voor stijl? Soort EBM in een nieuw jasje?

Het is vooral erg Duits, als je het mij vraagt. :D Je zou dit kunnen rekenen onder TBM (Techno Body Music), denk ik. Die term is nu vrij algemeen in gebruik.
 
Back
Top