Waar luister je NU naar? II

Vanochtend naar de platenbeurs in Ahoy geweest, weer wat hardcore vinyl op de kop getikt, maar ook weer 3 Klaus Schulze lp's.

Luister nu deze:z:



 
Misschien beetje een outlier in m'n muzikale smaak, maar toch: Tony Bennett. Op de eerbiedwaardige leeftijd van 95 is zijn 61ste album net uit, de tweede samen met Lady Gaga.



 
Vanochtend naar de platenbeurs in Ahoy geweest, weer wat hardcore vinyl op de kop getikt, maar ook weer 3 Klaus Schulze lp's.

Luister nu deze:z:

"Bellistique" (de 1e track) vind ik één van z'n beste stukken, geweldige sequence en energie, maar erg jammer van die geluidskwaliteit.
 
Laatst gewijzigd:
Staat al een paar weken op het YT-kanaal van haar label, nu eindelijk maar 'ns bekijken, past wel bij een regenachtige zondag.

 
Deze past mooi bij het draadje over mono synths voor bass, MS-10 klinkt lekker... Ontzettend gave (live) versie van een gaaf nummer van How to destroy angels:



Origineel:



Maar "A drowning" blijft favoriet:

 
Underworld heb ik live gezien op Pinkpop, maar geef mij maar een gewoon een echte band. Gelukkig waren die er ook genoeg. :D
 
Underworld heb ik live gezien op Pinkpop, maar geef mij maar een gewoon een echte band. Gelukkig waren die er ook genoeg. :D
Die producers van Underworld kwamen uit gewone bandjes, maar waren - naar eigen zeggen - steeds te vroeg of te laat. Met Underworld zaten ze opeens in het midden van de storm en ze hebben geluk gehad met die Trainspotting-film. Stonden ze helemaal op de kaart.

Ik ben trouwens ook dol op bandjes. Hoewel ik bij Metallica op Pinkpop ooit wegliep, na 3 liedjes met riffs had ik het wel gehoord 😁
 
Weet ik veel welke festivals heb bezocht en hoe vaak, maar nooit Pinkpop. Dat is compleet een blinde vlek.
Ik ben er volgens mij 2 keer geweest, maar was er nooit wild van. Zo'n renbaan is weinig inspirerend. Torhout en Werchter in België zijn leuker en hadden vaak ook een betere line-up. Heb daar als puber nog eens knetterstoned naar Bjorck geluisterd. Hemels, haha 😍

Ik stuitte trouwens op Underworld via dit boek uit de boek. Leuk leesvoer! Boek: Peter Vantyghem - 365 Albums Die Je Beluisterd Moet Hebben
 
Torhout (...) hadden vaak ook een betere line-up. Heb daar als puber nog eens knetterstoned naar Bjorck geluisterd. Hemels, haha 😍
Yes! :okdan:Jarenlang Torhout bezocht. Bjork was daar bij een editie van het festival fantastisch, eigenlijk zou Neil Young de afsluiter zijn als ik me het goed herinner, maar de band van Bjork was laat. Daardaar was Bjork de laatste om op te treden. Dat was inderdaad geweldig goed. :)
 
Back
Top