Waar luister je NU naar? II

Wat popgeschiedenis.. :)

Ja zeker, en wat mij opvalt is hoe ook in dit geval Steve Lukather aangeeft hoe groot z'n respect voor de Beatles is wat je ook in andere interviews met artiesten tegenkomt.
Om maar een paar voorbeelden te noemen; Dave Grohl die nadat ie de studio console van de sound city had overgenomen en voor het eerst opnames in z'n eigen studio ermee maakte en dan verteld hoe geweldig hij het vond dat Paul mee deed en dat dit voor hem de cirkel echt rond maakte.

Of Barry Gibb die Paul bedankt voor het voorbeeld dat ie voor hem is geweest en de grappige story verteld dat de BeeGees hun auto op een gegeven moment door enthousiaste fans op z'n kop ging en iedereen zich zorgen maakten terwijl hij en z'n broers op dat moment alleen maar dachten "just like the Beatles" :D

Glenn Frey van de Eagles vertelde hoe hij als 14 jarige bij een concert van de Beatles achter een meisje stond die steeds maar weer Paul, Paul aan het roepen was en daarna achterover viel en bewusteloos in elkaar zakte, Glen dacht "dat wil ik ook" en vertelde dat hij op dat moment wist welke weg hij zou gaan.
David Crosby die zei dat toen de Byrds op hun hoogtepunt waren in de States en vertelde dat de Beatles hun zouden ontmoeten hoe iedereen uit z'n dak ging want iedereen was "in awe of the Beatles" en vertelde dat bijv een nummer als Paperback Writer "way above his league" was.

De leden van Pink Floyd reden op weg naar een concert en hoorden dat sgt Pepper volledig werd uitgezonden op de BBC, gelijk hun de auto aan de kant zetten en het hele abum afluisterden waarbij ze af en toe elkaar aankeken en dan what the f..k tegen elkaar zeiden omdat ze zo onder de indruk waren van de plaat en kwamen dus te laat voor hun optreden.

De list goes on en on en al worden ze hier op het forum (bijna) nooit genoemd, hun invloed is ontzettend groot geweest als je al de grote namen in de muziek moet geloven.

Hier nog een deel van het interview waarin hij oa aangeeft dat George Harrison de reden was dat hij begon met gitaarspelen en hoe vereerd hij was dat George met With a little help from my Friends meespeelde tijdens het concert wat ze gaven ivm het overlijden van jeff Porcaro;

 
Zou dat stotterende baslijntje nou een soort van LFO naar de VCA zijn? Want het gaat continu scheef op een enorm funky manier.
 
Gisteren de Crown Heigths Affair in het disco topic gepost, ik had het zeker al 30 jaar niet had gehoord en nu zit 'm al voor de twintigste keer of zo te luisteren sinds gisteren :dj: :? dus ja; ik kan niet anders dan 'm hier maar ff posten, wat een lekkere track;

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top