Waar luister je NU naar? II

Nu we toch in Rusland zijn, wat muziek van Chernoburkv, ze noemt zichzelf lofi princess. En inderdaad. Leuk gedaan door mejuffrouw Barisova.



 
de clipjes van IC3PEAK zijn kunstwerkjes.
Dat kun je wel stellen, erg indrukwekkend! Ga ik eens in duiken, mooie tip!

Surachai - Come, Deathless


Sentence - Sentence (7"):

​​​​​​​
En wat rustiger, Lifelike van Loscil draai ik ook regelmatig op het moment:

​​​​​​​
 
Wakker worden op de late zondagochtend met een leuk muziekje. Niks met synths te maken, een beetje Lemmy & Co. Van Another Perfect Day, destijds viel deze niet zo goed bij de fans, maar het is één van mijn favoriete albums. Gitarist "Robbo" Robertson was dan niet helemaal een goede match met de band, maar hij speelde goed en ik denk eigenlijk dat hij de beste gitarist was die Motörhead heeft gehad.





 
Deze vandaag weer eens geluisterd, blijft een mooi plaatje, Sakura van Susumu Yokota. Dit is voor mij wel de uitblinker daarop:


Jammer dat de prijzen voor een vinyl versie hiervan exorbitant zijn, anders zou ik 'm graag nog eens op een fysieke drager willen hebben.
 
SmartBits : Weer mooi en relaxed. :) Uit nieuwsgierigheid rondgekeken wat het zou kosten op vinyl, kom het niet tegen waar het nog te koop is.
 
Wat me te binnen schoot, nav. m'n bovenstaande post met muziek van Motörhead. Nog een album uit 1983, die eveneens toen slechte kritieken kreeg, maar ik wel kon waarderen. Na het succes van Architecture & Morality (iedereen kent 'Joan of Arc (Maid of Orleans)' wel van dat album) was Dazzle Ships lekker anders en experimenteel. :)



 
Niks mis met Motörhead! Maar ik vond de nummers met Lemmy op zang bij Hawkwind ook al erg gaaf. Dit blijft een mooie:

 
Niks mis met Motörhead! Maar ik vond de nummers met Lemmy op zang bij Hawkwind ook al erg gaaf.

Het zal aan de andere kant van de Noordzee anders zijn, maar ik krijg de indruk dat Hawkwind bij ons weinig bekend is. Dat terwijl deze band gedurende z'n lange bestaan toch wel invloed heeft gehad, dacht ik.
 
Niks mis met Motörhead!

Zeker maar ik moest wel in de stemming zijn want het kwam wel binnen.
Ik herinner me dat ik indertijd als chauffeur op een betonwagen een dag op een wagen van een collega ging en 's ochtends half zes ging rijden en niets vermoedend het casettebandje die in de speler stak erin duwde.
Volume stond ook op 9 of zoiets en ik was meteen wakker;



Het zal aan de andere kant van de Noordzee anders zijn, maar ik krijg de indruk dat Hawkwind bij ons weinig bekend is. Dat terwijl deze band gedurende z'n lange bestaan toch wel invloed heeft gehad, dacht ik.

Wat zeg je?
Ik herinner me nog in toppop Silver machine indertijd met die (erg) leuke danseres of was het in een ander (underground) popprogramma toen?
Hawkwind had in Europa een hele trouwe schare fans, niet heel groot maar wel een zeker publiek.
Het leuke was dat ze na het optreden indertijd backstage hun fans ontvingen waarmee ze dan nog gezellig zaten na te praten.
Ik herinner me nog een interview in muziekkrant Oor waarin één van de leden triomfantelijk vertelde dat ie na een bad trip ff een time out van 10 jaar had genomen en zich toen weer bij de groep voegde. :)
 
Ik herinner me dat ik indertijd als chauffeur op een betonwagen een dag op een wagen van een collega ging en 's ochtends half zes ging rijden en niets vermoedend het casettebandje die in de speler stak erin duwde.
Volume stond ook op 9 of zoiets en ik was meteen wakker;

:D LOL

Kwam deze tegen van Silver Machine, uit 'Top of the Pops'.

 
Heb al 'ns eerder iets gepost van Kanga, de artieste uit Los Angeles maakt een soort van pop met ietwat industrial-invloeden. Na een sterk debuutalbum bleef het een beetje stil, totdat ze vorig jaar support-act was tijdens een tour van Gary Numan en kort daarna volgde wat nieuw materiaal. Kortgeleden opnieuw uitgebracht met een paar extra nummers door een label uit Toronto, Canada:



Leuk, maar niet zo goed als haar debuutalbum, denk ik. Kennelijk is ze nu bezig met een nieuw album, met als co-producer Justin McGrath (Nine Inch Nails, Tool). Afwachten... Ondertussen dan nog maar wat beluisteren van haar oudere werk. :)



 
Nog een dame uit sunny California, Chelsea Wolfe. Niet echt zonnige muziek, ik bewaar deze maar tot na zonsondergang... :)



Zomerse muziek, festival muziek... Helaas, dit jaar is alles anders. Hopelijk volgend jaar weer gewoon lekker bandjes kijken, bv. op M'era Luna?

 
Het zal aan de andere kant van de Noordzee anders zijn, maar ik krijg de indruk dat Hawkwind bij ons weinig bekend is. Dat terwijl deze band gedurende z'n lange bestaan toch wel invloed heeft gehad, dacht ik.
Zeker! Ik heb ze zelf een aantal keren gezien in de jaren '90. Soms briljant, soms matig. Maar ik vond ze (naast uiteraard de geweldige beginperiode) op hun best bij Electric Teepee. net nog maar eens ff geluisterd, blijft een topplaat!

 
Back
Top