Waar luister je NU naar? II

Dit brengt weer even nostalgische herinneringen bij mij op van mijn tijd als Ravende puber

Ja, ik ken hem niet alleen van feesten met 'the dreamteam', maar ook van de platenzaak waar ie toen soms achter de toonbank stond. Altijd gezellig.
Tijdje niet gezien, maar leuk dat ie nog altijd een strakke set kan neerzetten.
 

Zat te luisteren en was prettig verrast moet ik zeggen, singer/songwriter werk of the seventies, mooie songs met prachtige vocals op dat album van haar.
Ze is een goed bewaard geheim en de moeite waard om te beluisteren.
Keek net een docu over haar en ze vertelde dat ze toen woonde op Topanga Canyon, dat was in de buurt van Laurel Canyon waar al die bekende artiesten en singer/songwriters woonden indertijd.
 
Laatst gewijzigd:
Zat te luisteren en was prettig verrast moet ik zeggen, singer/songwriter werk of the seventies, mooie songs met prachtige vocals op dat album van haar.
Ze is een goed bewaard geheim en de moeite waard om te beluisteren.
Keek net een docu over haar en ze vertelde dat ze toen woonde op Topanga Canyon, dat was in de buurt van Laurel Canyon waar al die bekende artiesten en singer/songwriters woonden indertijd.
Ik heb haar vorige week ontdekt. Heb de plaat wel 3 keer achter elkaar gedraaid! Prachtige stem en mooie harmonieën. Inderdaad een zeer goed bewaard geheim!

Nog zo'n obscure plaat die nu op staat:

 
Nog zo'n obscure plaat die nu op staat:
ff de eerste drie tracks beluisterd maar echt zo'n obscure plaat dit zeg, uit '73 zag ik, klinkt wel heel eigen in ieder geval.
Ben je zo'n ouwe hippie of zo dat je dit soort muziek goed vindt?
Ik dacht dat ik als ouwe lul op dit forum één van de weinigen was want ik heb pas geleden nog in een ander topic Joni Mitchell genoemd maar ik hoor anderen bijna nooit over singer/songwriters.
 
ff de eerste drie tracks beluisterd maar echt zo'n obscure plaat dit zeg, uit '73 zag ik, klinkt wel heel eigen in ieder geval.
Ben je zo'n ouwe hippie of zo dat je dit soort muziek goed vindt?
Ik dacht dat ik als ouwe lul op dit forum één van de weinigen was want ik heb pas geleden nog in een ander topic Joni Mitchell genoemd maar ik hoor anderen bijna nooit over singer/songwriters.
Haha, ben geen ouwe hippie hoor :D Wel een liefhebber van obscure en ook veel verschillende soorten muziek. Joni Mitchell moet ik nog een keer aan beginnen. de Woodstock cover van Matthews Southern Comfort heb ik wel helemaal grijs gedraaid :D
 
Wel een liefhebber van obscure en ook veel verschillende soorten muziek. Joni Mitchell moet ik nog een keer aan beginnen.
Als je nog begint met haar ouvre kan ik je aanraden al het oudere werk van voor de eighties te beluisteren, de eerste paar zijn echte singer/songwriter platen maar vanaf Court en Spark gaat ze meer jazzy invloeden gebruiken, die zijn ook goed vind ik.
de Woodstock cover van Matthews Southern Comfort heb ik wel helemaal grijs gedraaid :D
Dat was een mooie uitvoering vond ik, ik vond die steel guitar altijd zo lekker in die track.

CS&N atijd goed wat mij betreft, ken je Deja Vu in een uitvoering van Crosby met z'n zoon op piano en oa Jeff Pevar op gitaar die echt een fantastische solo speelt op die dag.
Die is echt meesterlijk vind ik, ze waren toen voor twee meter sessies in Nederland, echt genieten deze;

 
Ja de slachting gaat maar door. Ik vrees dat het gezien de leeftijden van de dames en heren dit jaar nog erger wordt dan vorig jaar. We kunnen er wel een apart 'In memoriam' topic voor openen.
 
Back
Top