VirtualCZ

Deze virtuele Casio CZ emulator/editor is tot op heden gek genoeg nog niet aan bod gekomen op Synthforum.

audio software by oli larkin

vcz_big_1060x682.png



Meer screenshots:
http://www.olilarkin.co.uk/images/vcz_big_1060x682_adsr.png

http://www.olilarkin.co.uk/images/vcz_big_1060x682_scaling.png



Audio demo's:

Review door Musictech: Plugin Boutique VirtualCZ Review | MusicTech
 

Attachments

  • vcz_big_1060x682_adsr.png
    vcz_big_1060x682_adsr.png
    852,9 KB · Bekeken: 86
Last edited by a moderator:
Zow dat ziet er mooi uit zeg, en OSX zo te zien....

Maar is dus een soft synth ook, niet aleen een editor?
 
Altijd maar interessante muziek applicaties voor iOS. Wordt eens tijd dat die allemaal op de pc beschikbaar worden gemaakt, of voor Android. :D
 
Net even de demos geluisterd en ondanks dat die interface er echt super uit ziet vind ik de sound behoorlijk als een VST uit 1997 klinken sorry..Niet echt gedefinieerd allemaal
 
Hij klinkt als een Casio cz :P
Ik hoor geen verschil.. Hij klinkt mischien beter omdat hij bij mij uit een rme kaart komt..


Net even de demos geluisterd en ondanks dat die interface er echt super uit ziet vind ik de sound behoorlijk als een VST uit 1997 klinken sorry..Niet echt gedefinieerd allemaal
 
Hij klinkt als een Casio cz :P
Ik hoor geen verschil.. Hij klinkt mischien beter omdat hij bij mij uit een rme kaart komt..

Nou dan is een casio CZ een gruizige bak :D

Ik heb nog nooit die hw gehad of gehoord, maar dat is niet mijn meug zo te horen dan...
Met mijn monitoring en audiopath is nix miz mee
 
Klopt.. Gruizig :)

Dat phase distortion heeft iets wat ik heel fijn vind wat ik ook met fm heb.
Heb van beide het programmeren niet helemaal onder de knie maar kom daarom tot verrassende onvoorspelbare resultaten.




Nou dan is een casio CZ een gruizige bak :D

Ik heb nog nooit die hw gehad of gehoord, maar dat is niet mijn meug zo te horen dan...
Met mijn monitoring en audiopath is nix miz mee
 
gruizig met een warm randje wel ontzettend coole dikke bassen en reso sweeps
en die heerlijke vloeiende beetje debiele portamento :okdan: :koffie:

DE jaren 90 aux88 Keith Tucker bak ook wel

 
De CZ101 was mijn eerste poly synth die ik in 1985 kocht, maar was een moeilijke keuze omdat ik de Poly 800 en de DX100 toch ook wel zag zitten (allemaal 'n beetje dezelfde prijs toen).
Uiteindelijk heeft het aantal golfvormen en de uitgebreide envelopes bij de Casio de doorslag gegeven toen :dubbel:

Demo's van deze vst geeft toch wel een instant CZ gevoel...:) Heb vandaag de dag de 101 nog steeds. En een aantal jaar terug nog de CZ1 erbij gekocht, alsmede 'n DX100 en Poly800.. alleen die looks al :luv:
 
Had ook ooit een CZ101, voor 50 gulden gekocht geloof ik. Nooit bij stil gestaan dat Keith Tucker die gebruikte...! Cool om die track weer eens te horen. Moet de vinyl nog ergens hebben.
 
Back
Top