Yawgmoth's 2nd

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.262
Locatie
Grou
Heb zojuist een mp3 van m'n nieuwste track geupload naar m'n homepage. Je kunt hem direkt downloaden via de volgende link:

http://members1.chello.nl/~m.schmit/b_sequence_b.mp3

Gebruikte spulletjes:

RM1X voor sequencing
Reason voor instrumenten
- patch Juno106 prominent aanwezig

sampleset van Arim van Buren
Wavelab voor opname software en EQ aanpassing.

Mijn eigen aanmerkingen:

Bij het omzetten van wav naar mp3 gaat er veel dynamiek in het hoog verloren.
De track mag nog wel wat meer compressie hebben. Grootste verbeterpunt vindt ik zelf dat de drums na wel wat meer punsh mogen hebben.

Wat denken jullie hier eigenlijk van?

Heb (nog) geen finalizers, compressors ect in mijn collectie dus begin niet over geluidskwaliteit. Graag feedback over geluiden en arrangement!

Greetz,

Yawgmoth
 
Lekker strak nummer. En ondanks een stevige statische ondergrond toch redelijk wat afwisseling.

Qua mix kan het net even minder reverb gebruiken denk ik. Dan komtie nog rauwer over en qua compressie kan hij inderdaad nog harder.

En als je toch zoveel met die filters loopt te klooien kan wat panning misschien ook erg cool zijn. Nu zit alles tamelijk in't midden.

Heb er even wat aan geknutseld en luister voor de gein maar es. ;)
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/b_sequence_b_mastered_by_fuse.mp3
 
Zo da's snel!

Dat van die panning voegd inderdaad wat toe, ga ik beslist verder uitwerken. Voor de reverb check ik de sequence nog even, kan misschien inderdaad wat minder op de juno.

Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door fuse


Heb er even wat aan geknutseld en luister voor de gein maar es. ;)
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/b_sequence_b_mastered_by_fuse.mp3

Zeker een verbetering van wat ik gemaakt heb. Ook wavelab gebruikt of wat anders? Heb indertijd dik geld betaald voor dat program maar heb het gevoel er niet alles uit te halen. Mis de ervaring van het masteren!

Greetz,

Yawgmoth
 
Klinkt erg goed, lekker geluid & lekker filter gepiel

Fuse z'n update klinkt in ieder geval beter dan het origineel :)
 
Ehmm... dat er meer (multiband)compressie overheen zit zodat het harder en strakker klinkt hoeft niet altijd te betekenen dat het beter klinkt hoor. Het is zo heel makkelijk om zoiets te vernaggelen.
 
Vernachelen..

Vernachelen..

Jip.. dat is helemaal waar. Verkeerd gebruik van compressie kan bijvoorbeeld je hele dynamiek naar de filisteinen helpen.. en dat is niet fijn. Dynamiek is namelijk goed !

Ik ben vooral erg te spreken over de gehele 'sound'.. en de geluiden die je gebruikt. Wat ik mis is structuur.. het is niet echt een 'nummer'..

Maar het laat wel zien (horen is 't eigenlijk..) tot wat je in staat bent .. en dat zit wel snor!
 
Origineel geplaatst door Synic

Fuse z'n update klinkt in ieder geval beter dan het origineel :)

En daarom vindt ik dat dit hele forum gebeuren konten trapt! Van elkaars kennis gebruik maken om een stapje verder te komen. Dit is trouwens m'n 2e track ooit, ben nu al bezig de opmerkingen in m'n volgende te verwerken.

Dat van die multiband compressie zegt mij weinig, ken het hele fenomeen niet. De handleiding van Wavelab maar eens lezen, die had ik namelijk gelijk in een hoek gepleurd.

Bedankt voor de feedback mannen!

Greetz,

Yawgmoth
 
mijn geheime wapen is Waves L1 ultramaximizer...gewoon in mastering preset over de mix heen knallen....et voila...superhard! maaaaaaaaar: niet geschikt voor subtiele nummers met veel dynamiek ;)

ik gebruik het altijd als ik snel ff een ideetje naar mp3 wil zetten......op een of andere manier wordt de mix balans er ook beter van...

Olaf
 
lekker trackje! beukt lekker door
 
Als dit je 2e nummer ooit is, vind ik het niet slecht. Alleen mis ik ook de structuur; een opbouw naar een soort climax is er totaal niet.

Het sweepen met die Juno-filters mag naar mijn mening iets meer weloverwogen gebeuren; Het is/lijkt nu meer een soort geklooi/gepruts...Zo van;"Ik doe maar wat"..(althans zo komt het bij mij over...)

Fuse heeft wel wat positeve veranderingen toegebracht, maar (zoals eerder gezegd) compressie is geen wondermiddel dat automatisch voor TopHits zorgt.
Werk dus eerst aan de compositie!
 
Origineel geplaatst door olafmol
mijn geheime wapen is Waves L1 ultramaximizer...gewoon in mastering preset over de mix heen knallen....et voila...superhard! maaaaaaaaar: niet geschikt voor subtiele nummers met veel dynamiek ;)

ik gebruik het altijd als ik snel ff een ideetje naar mp3 wil zetten......op een of andere manier wordt de mix balans er ook beter van...

Olaf


Ga dat vanavond eens draaien.

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top