Akai: Timbre Wolf

The Timbre Wolf is an authentic analog 4-voice polyphonic synthesizer. Configurable as 4 mono synths, a 4-voice unison or a 4-voice polysynth, Timbre Wolf includes a professional quality 25-key custom Akai Pro keybed. The user can easily customize the sound of each voice independently as they play, and there is a 32-step sequencer for each voice. An LED display and Octave +/- controls add further control and flexibility for the user.

Prijskaartje: $499,-

Timbre_Wolf_angle_10x8_media_copy_2.jpg
 
Op een 303 doet elke knop wel iets met het geluid....hier lijkt niets iets te doen met het "geluid"....



Ik geloofde het ook eerst niet maar inderdaad, de reso en cutoff leveren na standje 12 uur weinig sonisch extra op.. Erg bizar.

Maar we weten niet zeker of die zelfde componenten ook op de Timbre zitten of wel?
Misschien hebben ze wel beetje andere dingen gekozen..
 


Ik beleef hier veel plezier aan... tenminste, de plaatjes die hier gepost worden.:kroon: Vooral die van die product spec&%$nix met z'n kauwgom. Zouden ze hem van de paaseilanden hebben geplukt? :o:
 
Dachten we eind jaren '80 dat een Korg Poly-800 het slechtste zou zijn wat je ooit zou kunnen kopen: tegenwoordig is een Poly-800 kult en is er zelfs iets slechters verkrijgbaar....
 
Dachten we eind jaren '80 dat een Korg Poly-800 het slechtste zou zijn wat je ooit zou kunnen kopen: tegenwoordig is een Poly-800 kult en is er zelfs iets slechters verkrijgbaar....

indeed, dat is echt een brakke bak, al 35j!!
ik krijg er nog rillingen van wanneer ik terugdenk hoe slecht ie klonk/klinkt

smaken wijzigen, maar een smack in yr face blijft pijn doen en dat kreeg ik niet van een POLY-800, noch van een Timbre Wolf
(die prijs daarentegen...)
 
Ha ha, de Poly-800 was mijn eerste synthesizer. Iets beters kon ik niet betalen. Wat een beperkt ding was dat!
Maar ik heb er veel van geleerd in de anderhalf jaar dat ik hem heb gehad.
Ik zag vorig jaar op B-Wave mijn eerste platenbaas optreden met een Timbre Wolf en hij deed er leuke sequences mee. Puur om het publiek uit te dagen dat het vooral om het gebruik gaat en minder om het instrument. Point taken.
 
Ik heb een poly-800 en ben erg te spreken over dat ding (en met mij vele grote namen, noem een boards of canada en volgens mij is smackos er ook wel blij mee ;) Zo beperkt vind ik 'm ook niet trouwens.

Maar goed, smaken verschillen he ;) Het is uiteindelijk de muzikant die er wat mee doet of niet.
 
Back
Top