Akai: Timbre Wolf

The Timbre Wolf is an authentic analog 4-voice polyphonic synthesizer. Configurable as 4 mono synths, a 4-voice unison or a 4-voice polysynth, Timbre Wolf includes a professional quality 25-key custom Akai Pro keybed. The user can easily customize the sound of each voice independently as they play, and there is a 32-step sequencer for each voice. An LED display and Octave +/- controls add further control and flexibility for the user.

Prijskaartje: $499,-

Timbre_Wolf_angle_10x8_media_copy_2.jpg
 
Ik moet toegeven, dit is zeer droevig ja. :D
Ook helemaal waar, als synth dezelfde is als de bass part op de RW dan word ik ook niet vrolijk..
De drums van de RW klinken best oke vind ik.
 
Oei, dat klinkt niet best, net als de Rythm Wolf. Dat die nog moet opwarmen en daardoor niet zuiver is, is nog het minste probleem. Nu heb je vier stemmen die allemaal nergens naar klinken in plaats van één. Dat heeft weinig met de PR-jongen te maken, die kan er ook niks van maken. Wat is de doelgroep van deze synth? Had de Rythm Wolf nog de prijs van een impulsaankoop, de Timbre Wolf toch niet echt meer. Ze hebben er wel een grappige naam voor bedacht, dat dan wel weer.
 
Toen hij aan het begin van het filmpje vertelde dat ze de bassynth uit de Rhythm Wolf hadden genomen x4, zag ik het somber in.
De rest van het filmpje kon dat gevoel niet wegnemen.

Jammer.

Hij doet qua uiterlijk wel enigszins aan de MiniBrute denken en stiekem had ik gehoopt dat Arturia met een PolyBrute zou komen.
 
Shortest...hype...ever...

Dit doet gewoon fysiek pijn van plaatsvervangende schaamte. Arme jongen. Hij zit er nog maar met elke noot zie je z'n ziel alvast een stapje dichter naar de uitgang doen om weg te rennen en nooit meer terug te komen.
 
Doet me denken aan die acteur die duitse officier speelt in veel van die oude oorlogfilims :D

Haha! Mij doet hij wat denken aan die lange van Little Britain... "No, mr. Doggy!"

Soit... Het wil misschien al veel zeggen als we compassie beginnen te krijgen met de promo guy in plaats van benieuwd te zijn naar een nieuwe synth.. :) Ik blijf in ieder geval op het beste hopen.
 
De Tom Cat (staat nu ook op youtube) en rythm wolf geven maar weer aan wat een goede koop ik met mijn electribe ER1 heb gemaakt, aangezien die ongeveer hetzelfde klinkt, maar dan veeeeeeeeeeeel variabeler is.

Maar goed, die is niet analoog dus......
 
Haha! Mij doet hij wat denken aan die lange van Little Britain... "No, mr. Doggy!"

Soit... Het wil misschien al veel zeggen als we compassie beginnen te krijgen met de promo guy in plaats van benieuwd te zijn naar een nieuwe synth.. :) Ik blijf in ieder geval op het beste hopen.


Zoals iemand in de comments bij de vid al aangaf, hij lijkt gewoon sprekend op Quagmier.. Giggety!
 
Dit doet gewoon fysiek pijn van plaatsvervangende schaamte. Arme jongen. Hij zit er nog maar met elke noot zie je z'n ziel alvast een stapje dichter naar de uitgang doen om weg te rennen en nooit meer terug te komen.

Haha, inderdaad ja. Wat een aanfluiting zeg.

:halleluja
 
De Tom Cat zou nog wat kunnen zijn - de snare klinkt in ieder geval stukken beter dan die afgrijselijke snare van de Rythm Wolf. Maar die Timbre Wolf klinkt helaas ook in dat tweede filmpje niet goed. Weer vals, is dat ding nu nog niet opgewarmd? Wat is sowieso het idee van een poly met alleen maar acidachtige sounds? Eerste indruk: echt een totale misser die Timbre Wolf. :kont:
Maar zo houden we wel weer geld over voor de andere leuke speeltjes die uitkomen. 8D
 
Deze was er bijna doorheen geglipt in al het NAMM geweld :D
 

Attachments

  • wombat.jpg
    wombat.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 65
Back
Top