Akai: Timbre Wolf

The Timbre Wolf is an authentic analog 4-voice polyphonic synthesizer. Configurable as 4 mono synths, a 4-voice unison or a 4-voice polysynth, Timbre Wolf includes a professional quality 25-key custom Akai Pro keybed. The user can easily customize the sound of each voice independently as they play, and there is a 32-step sequencer for each voice. An LED display and Octave +/- controls add further control and flexibility for the user.

Prijskaartje: $499,-

Timbre_Wolf_angle_10x8_media_copy_2.jpg
 
Wat iedereen nu denkt: hopelijk met niet hetzelfde interne circuit als de bass op de Rhythm Wolf. :D Op papier ziet het er alvast super uit! Ben benieuwd naar het antwoord van Arturia...
 
Ik denk nu vooral:
  1. dit zal dan ook wel niet normaal syncen aan een externe midi clock :stupid
  2. dit zal ook wel niet helemaal lekker tunen
  3. dit zal dan wel net zo'n vreemde decay/release knob hebben
  4. dit zal dan ook wel zo'n brak filter hebben
en dit is dus gebaseerd op ervaring met de Rhythm Wolf
 
Ik ben benieuwd, maar ook voorzichtig.
De Rhythm wolf kon mij niet overtuigen.
"Analoog" alleen is niet altijd genoeg...
 
Ook nog een nieuwë drummer:

akai_tom_cat_460_85.jpg


"Tom Cat offers kick, snare, hi-hat and clap sounds and chromatically-tunable disco toms. You can adjust the tuning, amplitude envelope and volume of each voice independently. There are also six pads and a 32-step sequencer, along with swing, pattern select and tempo controls. It's said that you can 'dirty up' your beats using the 'Maul' circuitry. Tom Cat will sell for £150

http://www.musicradar.com/news/tech...alogue-synth-and-tom-cat-drum-machines-614290
 
Laatst gewijzigd:
"It's said that you can 'dirty up' your beats using the 'Maul' circuitry."

klinkt als een spelfout voor howl...
 
Ben benieuwd of dit net zulke troep is als de Rhythm Wolf. Op het eerste gezicht wel.
 
"It's said that you can 'dirty up' your beats using the 'Maul' circuitry."

klinkt als een spelfout voor howl...

Nee, klinkt als wat een kat zegt als die eten wil :P
En klinkt tevens als een zekere plugin van FXpansion.

Op papier zijn het hele interessante producten. Een 4-stemmige analoge polysynth voor €500? Niet slecht en echt een gat in de markt momenteel. Maar eerst maar eens horen hoe deze nieuwe bakken klinken.
 
'To maul' betekent het toetakelen/verslinden van een prooi door een roofdier, dus in dit geval goed gekozen.
 
de toetsenborden zijn kennelijk niet in de aanbieding....

op een beetje een poly hoort mi toch echt minimaal 4 oktaven te zitten.
( op een mono trouwens ook....:D)

zeker weer bestemt voor de mensen die geen flauw idee hebben waar dat toetsenbord eigenlik voor dient.

:koffie:
 
Ja daar heb je wel een punt, een polysynth met slechts 2 octaven is tamelijk zinloos. Je kunt er natuurlijk een extern toetsenbord op aansluiten, maar ja, dan hadden ze beter een module kunnen maken.
 
Ben benieuwd of dit net zulke troep is als de Rhythm Wolf. Op het eerste gezicht wel.



Troep.. okay..
Ik heb er anders behoorlijk plezier van in mn hokje. Het ding mag dan niet zo een fijne bass part hebben,
de drums en hats zijn lekker ruig en prima voor wat meer heavy electro werk.
Ook is de bouwkwaliteit 100x beter dan welke Aira box dan ook.

Ik snap dus niet wat er zo een troep aan is.. Maar goed, ik begrijp dat het weer Akai bash dag is? :D
 
Hmmmm ik geef het op dit moment nog ff het voordeel van de twijfel. Voor 500 bucks kun je niet met rommel aankomen, dan koopt niemand het. Zo'n klein klaviertje voor een polysynth heeft ook niet zo veel zin.

En, zie ik dat goed? Maar 6 knoppen & 1 switch per stem?
 
Ik snap dus niet wat er zo een troep aan is.. Maar goed, ik begrijp dat het weer Akai bash dag is? :D

Hehe, nee hoor. Ik bash geen merken om het merk bashen, er zijn zat prima Akai producten maar ik vind dit soort toei gewoon niks. Net als die Volca dingetjes enzo. Mag toch? :)
 
nou ik heb verschillende Akai synths gehad en dat waren toch de beter klinkende synths in mijn collectie. zegt natuurlijk meer over mijn collectie dan over die synths.
Waarom iedereen zo graag wil afgeven op de recentere Akai producten zonder enige ervaring er mee te hebben vraag ik me werkelijk af. Ik vind het er allemaal behoorlijk veelbelovend uitzien eerlijk gezegd.
Die Volca dingen hebben heel wat minder te verduren gekregen wat dat betreft en dat spul zit toch echt niet zo best in elkaar.
 
Specs willen we zien! Geluid willen we horen!
 
Back
Top