microtonic reaktor clone

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.080
Locatie
YOU
Heb een tijdje geleden een microtonic clone voor reaktor gebouwd ...+10 partial oscilator en sine /tanh
shaper .....zonder sequencer
Klinkt goed...enjoy
Kvr link
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=5983965
of gewoon naar reaktor user library gaan ..alleen de bandpass is niet zo steep als in microtonic
2d14nbk.jpg

have fun
 
Het is een product van Nederlandsche bodem? Ik had al gereageerd op KVR, maar dit is nog wel een extra reactie waard. Ik vind 'm goed: een klein aantal parameters, overzichtelijk, maar wel genoeg om het geluid radicaal te veranderen, terwijl het goed blijft klinken. Ik ben dus niet echt geïnteresseerd in electronische drums en TR clones en dergelijke, maar jouw ensemble ga ik een proberen in te zetten.

Mooi!
 
Eventjes een uurtje of 2 zitten slopen met de Microtonic Clone en ja deze stelt me niet teleur en moet niet onderdoen (kick is zonder layers) 8) (ook distortion op de plug-in gebruikt) => vind ik ook goed :)

Het enige wat ik nog een beetje mis is wat voller laag..
en ik mis natuurlijk een naam.. Microtonic Clone? Geef die eens lekker een naam :okdan:

>Ik ben er tevreden mee, proficiat !
 

Attachments

  • microtonic_clone.mp3
    906,6 KB · Bekeken: 134
Ik vind hem erg gaaf! Als je hem doorontwikkeld zou ik wel een individuele output per part willen (of heb deze nog niet gevonden).
 
Ik vind hem erg gaaf! Als je hem doorontwikkeld zou ik wel een individuele output per part willen (of heb deze nog niet gevonden).

yep , moet inderdaad nog gebeuren , maar zal niet voor direct zijn , zit momenteel met gebroken schouder , dus geen mousing around voor een tijdje
 
Eventjes een uurtje of 2 zitten slopen met de Microtonic Clone en ja deze stelt me niet teleur en moet niet onderdoen (kick is zonder layers) 8) (ook distortion op de plug-in gebruikt) => vind ik ook goed :)

Het enige wat ik nog een beetje mis is wat voller laag..
en ik mis natuurlijk een naam.. Microtonic Clone? Geef die eens lekker een naam :okdan:

>Ik ben er tevreden mee, proficiat !

Er zijn 2 distortions , de ene is gewoon een primary module , dist 2..
De tweede distortion is eigenlijk een dist algoritme van robin schmidt func shaper de preset in func.shaper heet 'freestyle curve ,dan nagebouwd in reaktor core ...is eigenlijk een sine shaper +tanh functie .
http://www.rs-met.com/freebies.html
Hier is de reaktor core code voor de sine+tanh ( freestyle curve )
jpaols.jpg
 
klinkt goed zo ver, maar heb hem niet uitgetest verder. domme vraag namelijk, maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij de midi leest van me DAW. dus moet op midi keyboard aanslaan, maar via de sequencer gebeurt er niks. ik weet dat bij de originele microtonic die rot midi knop zit. zit hij hier ergens in verborgen of mis ik hem even?
 

Attachments

  • clonetonic +chipspeech.mp3
    1 MB · Bekeken: 129
  • Two clone tonic instances+PSP oldtimer compression.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 113

Attachments

  • demo3 partials to power.mp3
    879,6 KB · Bekeken: 133
Geweldig Realtor Ensemble, thx.
 
Lache, jaren geleden ook lang gebruikt, super ensemble.
 
Back
Top