MC-303 tracks

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
The Roland MC-303 is the first of a series of "musical instruments" known as a toy It combines a simple sound module with a drunken sequencer, to record and store notation, along with controls aimed at encouraging the wannabe "musician" to improvise the music while it is playing. As the first Groovebox, the MC-303 was the first in a line of inexpensive products specifically targeted towards losers and amateur home - bedrooom wankers.

As a serious bedroom producer wanker I really love the MC-303. This topic is encourenging everyone to drop MC-303 creations to show some respect to this wonderfull plastic sounding paperbox.

See this as a kind of Cuntest but specially dedicated to M*thr *cking 303
:mega:

 
Oh leuk! Goed idee. Ben heel benieuwd naar wat mensen met een MC-303 maken. Ik kijk of ik nog mijn pogingen kan vinden anders maak ik volgende week gewoon een nieuwe. Vind het wel weer een keer leuk, prutsen met een mc-303.
 
ha ik was al bang dat ik de laatste op SF met een mc 303 was :) (nou ja ik heb er 2)
Ben beniewd wat mensen met dit hopeloos beperkte bakkie kunnen maken.

Fijne avond
:mega:
 
yes Code17 idd de magic bass boost, als je die open draait dan klinkt alles nog gaarder hihihi

Krek als je een beetje handig bent kun je de draaiknoppen met een tang weer strak krijgen. de push buttons moeten vervangen worden.
Cool paddestoel als ik thuis ben ga ik luisteren.

Nou designer er zitten wel een paar heel bruikbare sounds in, maar echt maar een paar.
Het concept, de sequencing, arpegiator en groove templates vind ik echt geweldig.
 
Ik jekkerde dat ding altijd door gitaar pedaaltjes heen Sjonguh wat een pleuris herrie kon je daar uit halen dan!:D hahaha (en jah de cutoff knop.. arm ding:( )
En wat heb ik lang naar de folder zitten turen voor ik m in mn slaapkamertje had zeg.

Ik zou m bijna uit jeugd sentiment een keer weer op de kop moeten tikken...
 
Ja zou ik zeker doen 100 eurie hebbie een sequencer, ARP en wat gare geluiden die je natuurlijk niet hoeft te gebruiken. Toen ik lang geleden de mc303 door een line6 bass pod haalde ging er een wereld voor me open. Als je meerdere layers programmereerd en dan licht de pitch moduleerd kun je er best aardige soundscapes uit krijgen.
 
Moest net meteen even een onderhoudje plegen aan de volume knop. Open gemaakt en schoongemaakt en nu zit er ook geen brom en ruis meer in, heel mooi..

Nu dus even iets maken..
 
Nou de MC303 is idd van hoge kwalitiet, dus niet te lang naar kijken anders valt die uit elkaar :D

Ik heb net de mijne voor de kachel gezet om het geluid wat op te warmen, maar effe kijken hoe dat uitpakt.
 
Nou de MC303 is idd van hoge kwalitiet, dus niet te lang naar kijken anders valt die uit elkaar :D

Ik heb net de mijne voor de kachel gezet om het geluid wat op te warmen, maar effe kijken hoe dat uitpakt.

Whahaha

Ik heb mijn brakke MC-303 ooit gekocht voor 5 euro geloof ik (of was het 5 gulden) op een snuffelmarkt. Maar hij doet het nog een soort, heb net even getest, zal terzijnertijd eens proberen op te knappen. Kijken of ik andere draaiknoppen kan vinden, want die zijn allemaal stuk (de knoppen zelf dan) Die pushbuttens van het klaviertje zitten ook scheurtjes in... De pushbutton van de tracks doen het erg slecht (100x drukken) en de drumtrackknop (R) doet het helemaal niet naar mijn idee. Hmm leuk projectje. Maaarrrrr GELUKKIG ;p heb ik nog een goeie gheghe
 
Haha, ja die mc303 is me een ragbak..
Ik heb de mijne nog redelijk in goeie vorm. Niet mee gegooid oid.

Leuk om weer mee te pielen (dat is het), ik krijg echt deja vu verschijnselen..



*edit
Net in 20 min geklust.. Nix bijzonders uiteraad, maar het is wel dikke pret!
 

Attachments

  • Emcee1.mp3
    9,4 MB · Bekeken: 62
Laatst gewijzigd:
Yay

Yay

Mijn god de MC-303 dat is lang geleden... ik vond deze jams nog in het archief. Beide zo te horen met de bass boost op standje net-iets-te-enthousiast:p
 

Attachments

  • Zmooc - post-maz-chill.mp3
    8,8 MB · Bekeken: 63
  • Zmooc - short z-maz-demo.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 60
Back
Top