Machine MK 1 installeert niet op Yosimite.

Grey Synth

Stamgast
Lid sinds
26 oktober 2010
Berichten
255
Locatie
Antwerpen
Beste SF'rs,

recent kocht ik mezelf via het forum een 2dehands machine MK1 aan, software en controller. Als ik de software install disk activeer geeft deze de melding aan dat minstens OSX...(een vroegere versie) nodig hebben. Ik heb NI gemaild maar zij hebben na een week nog niet terug gestuurd allicht door de feesten. Ik wou eens horen of er hier machine guru's zijn die het probleem kennen.

Vriendelijke groeten Nigel :halleluja
 
anders even snel updaten naar maschine 2.0 (2.2)
is nog korting te scoren op hun website van 25 euro via voucher bij replika, dacht ik.
Eerst 1.8 leren en later updaten naar 2.2 is echt wat andere aanpak vind ik. Ik raad ook aan eens alles werkt om maandje of langer abonemmentje te nemen bij maschinetutorials.com - die lessen zijn vanaf scratch heel vlot weg ermee.
Veel plezier van gehad, merk nu echt dat 2.0 "anders" is en gaat niet zo lekker (omdat ik er te weinig mee bezig ben en 1.8 gewend ben)
1.8 kan ik zo draaien op 10.8.5 - heb OSX niet geupdate want ik hekel een recentere itunes versie dan 10.7
 
Ik heb via een aantal tutorials en collega's de workflow al redelijk onder de knie.
Ik vrees gwn dat deze disk niet compatibel is met de os wat op zich wel een grote fout zou zijn van NI en Apple.
 
upgrade naar 2.0 is sowieso wel een aanrader hoor
drumsynth en nog meer fijnigheid, maar draait ook een stuk soepeler is mijn ervaring
 
Ik heb via een aantal tutorials en collega's de workflow al redelijk onder de knie.
Ik vrees gwn dat deze disk niet compatibel is met de os wat op zich wel een grote fout zou zijn van NI en Apple.


Uiteindelijk is het NI die de soft moet updaten voor de nieuwste OS..
Apple heeft daar weinig invloed op.
 
Je hebt vast geen keuze. 2.0 of mac downgraden. Twijfel nog een paar dagen en de 25 euro voucher vervalt. Was tot 31/12 denk ik.
 
Downgraden dan liever Yosemite compatibiliteit laat de wensen over vind ik.Ook is er geen praktische verbetering. Ik gebruik de machine in nauwe samenwerking met hardware (modular) dus een upgrade van belachelijk veel geld voor de zelfde GUI en Massive lijkt me overbodig. Ik ben nu de laatste install disk van MK1 aan het binnentrekken en hoop dat ik daar mijn licentie kan ingeven.
 
Zijn indien je maschine als sequencer voor je modular gebruikt juist de arp en melodische features (scales & chords) in 2.2 niet juist heel erg interessant?
 
Wat ik van midi input heb speel ik handmatig in (vooral Piano en key tracks, logic) en de modular gebruikt geen midi. De machine zal enkel als sampler gebruikt worden. We werken dus zoals vroeger jaren direct op tape werd opgenomen maar dan in de DAW. Arp functies zijn dus niet echt essentieel in onze werkwijze :)
 
Interessant :) mag ik niet eens over jullie schouders komen kijken? :)
 
Downgraden dan liever Yosemite compatibiliteit laat de wensen over vind ik.Ook is er geen praktische verbetering. Ik gebruik de machine in nauwe samenwerking met hardware (modular) dus een upgrade van belachelijk veel geld voor de zelfde GUI en Massive lijkt me overbodig. Ik ben nu de laatste install disk van MK1 aan het binnentrekken en hoop dat ik daar mijn licentie kan ingeven.

Voor 25 euro krijg je :

-een vette upgrade van je maschine software met echt veel handige extra's die je normaal 99 euro kost
- een best wel leuke softsynth, massive, die volgens mij nog steeds 199 euro kost
- een fijne delay die je normaal 49 euro kost
- een systeem dat werkt.

Hoe is dat belachelijk veel geld of begrijp ik je verkeerd ?
 
Voor 25 euro
De voucher is 25 euro, dan blijft er € 74,- over!

Nog steeds geen hoog bedrag!
Maar als je de nieuwe functies/extra's niet nodig hebt of een kleine portemonnee hebt dan is het toch € 74,-

Wel een upgrade waar je, zoals al genoemd, veel voor krijgt wat het meer dan waard is!!!
 
Massive zat al bij 1.7 denk ik, of 1.8
Los verkopen, massive, deed ik ook :)
 
De voucher is 25 euro, dan blijft er € 74,- over!

Nog steeds geen hoog bedrag!
Maar als je de nieuwe functies/extra's niet nodig hebt of een kleine portemonnee hebt dan is het toch € 74,-

Wel een upgrade waar je, zoals al genoemd, veel voor krijgt wat het meer dan waard is!!!

Oh hehe niet goed opgelet.. ik dacht dat er ook nog een actie liep voor 50% korting op oa Maschine 2 upgrade waardoor je met voucher voor 25 euro zou kunnen upgraden.. :P nou 74 is idd in mijn ogen ook niks voor de upgrade, maar ja das voor iedereen weer anders. Voor veel mensen is het inderdaad echt een hoop geld.
 
Voor zover ik weet kan een (gratis) Voucher van Native Instruments nooit gebruikt worden in combinatie met een andere actie/aanbieding.....

(Dit wilde ik een paar jaar geleden ook doen en werd helaas niet geaccepteerd).
 
Je moet je MK1 installeren en dan kan je dus upgraden. Mk1 installeert niet in yosemite dus dat is in essentie het grote probleem. Ik ga met een kameraad nu een bootable Mavericks USB maken en hopen dat als er Mavericks opstaat dat ik de boel aan de praat krijg. NI is al een dikke week op vakantie en geeft geen repliek voor support dus dat is een dikke buis op vlak van service in mijn ogen. Wat de drivers betreft Apple heeft nooit tijdig specs uitgedeeld dus gaat niet geheel vrij van schuld. Wat financiën betreft omtrent een software update 74 euro is een Pittsburgh of Doepfer modular module als je begrijpt wat ik bedoel ;)
 
Voor zover ik weet kan een (gratis) Voucher van Native Instruments nooit gebruikt worden in combinatie met een andere actie/aanbieding.....

(Dit wilde ik een paar jaar geleden ook doen en werd helaas niet geaccepteerd).

Nee dat kan in principe nergens. Maar ik had ook al aangegeven dat ik er naast zat, maar toch bedankt voor de aanvulling .
 
Je moet je MK1 installeren en dan kan je dus upgraden. Mk1 installeert niet in yosemite dus dat is in essentie het grote probleem. Ik ga met een kameraad nu een bootable Mavericks USB maken en hopen dat als er Mavericks opstaat dat ik de boel aan de praat krijg. NI is al een dikke week op vakantie en geeft geen repliek voor support dus dat is een dikke buis op vlak van service in mijn ogen. Wat de drivers betreft Apple heeft nooit tijdig specs uitgedeeld dus gaat niet geheel vrij van schuld. Wat financiën betreft omtrent een software update 74 euro is een Pittsburgh of Doepfer modular module als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Als je NI belt heb je ze gelijk aan de lijn en ben je direct geholpen over het algemeen. Vakantie hebben we allemaal wel eens nietwaar.

Succes iig :)
 
Back
Top