iPad & USB Keyboard: hoe kan t beter?

mabo

Stamgast
Lid sinds
22 januari 2011
Berichten
109
Hi Synthers. Ik probeer tot een nieuwe set up te komen, een combi van mini iPad en usb keyboard (Arturia Factory 61). Lekker portable en veelzijdig. Dacht ik.

Heb leuke apps geinstalleerd, zoals Sampletank, iLectric, Thor en Galileo (topper voor orgels). Maar voor onze 80s/90s setlist kom ik er niet goed uit. Van instrument wisselen in een song duurt te lang. Veel verschil in volume. Opslaan settings gaat niet in iLectric. Goeie lead sound voor Kiss - niet gevonden. Afspelen wav file tijdens song - gaat dus niet. Wil ik te veel? Of is de set up nog niet optimaal? Wie heeft tips?

Aanvullend: ik heb als gewone synth een Roland Juno G, niks bijzonders, prima allrounder. En een Blofeld voor de analoge spirit.
 
Je kunt in Audiobus presets opslaan. Daarin onthoud ie dan alle instellingen van allle gekoppelde apps.
Daarin zou je je volume per app aan kunnen passen. Hoe snel het switchen gaat zal afhankelijk zijn van je Ipad. Mijn Ipad 3 is iig niet heel snel daarin. Ik gebruik mijn Ipad amper voor muziek meer,behalve Galileo samen met Tonestack. Je zou er er ff mee kunnen experimenteren. Succes!

P.s.

Ik zou ff op het audiobus forum kijken. Daar hebben ze veel tips en meer verstand van de mogelijkheden en beperkingen van de Ipad dan ik ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top