Aangenaam: Fading Canvas

FadingCanvas

Stamgast
Lid sinds
25 november 2014
Berichten
220
Hallo Allemaal,

Even voorstellen . . . .

Als klein jongetje al geïnteresseerd in keyboards en synthesizers, ééntje gekocht als tiener in de jaren 80; een Yamaha PSS-470 keyboardje, maar ben daar nooit echt ver mee gekomen, en had geen geld voor synths die ik echt interessant vond. Begin jaren 90 met plezier nog wat MODs (muziekformaat met 4 sample tracks) gemaakt op de PC. Jaartje of 10 geleden software synths ontdekt, Propellerhead Reason uitgeprobeerd, weer enthousiast geraakt, en 2 Novation MIDI controllers gekocht. Maar dit was wel frustrerend, met die dingen kon ik niet echt prettig klanken ontwerpen van de softsynths; geneuzel met MIDI mappen enzo, welk knopje doet nu wat ? Ietsje later nog eens Ableton Live geprobeerd (VST's ontdekt!), weer zelfde creativiteitsproblemen, Live concept sprak me wel aan, maar hobby is weer gaan slapen. Jaren later, januari 2014, de gok genomen, Ableton Live aangeschaft met Push, en later nog meer spullen. Verder dit jaar de hobby weer goed opgepakt, en heb er plezier mee. Een leuke hardware synth doet wonderen, en met Push kun je handig e.e.a. aansturen van de DAW. Software is hiermee meer een hulpmiddel geworden i.p.v. een creatieve wegversperring.

Muzikale ambities:
  • Creativitijd verbeteren/optimaliseren
  • Meer halen uit de synths die ik heb
  • Muziekstijlen meer/verder uitproberen: dub, dubstep, ambient, jaren 70 electronica/Berlin school, triphop, dance/house
  • Meer gebruik van drums/ritmes
  • Met iemand anders samen jammen/spelen
  • Iets doen met vocalen (zijn te downloaden)
  • Meer experimenteren met sampling (field recordings, etc), een zee van mogelijkheden
  • Beter keyboard leren spelen, meer akkoorden en toonschalen onder de knie krijgen
  • Beter mixen
  • Zelf een stepsequencer bouwen met Arduino
  • Zelf een synth bouwen ?
  • Commercieel MIDI apparaten/synths bouwen ??? Haha
Als het maar leuk & leerzaam is, hoef geen hit te scoren of er geld mee te verdienen. Het is wel leuk als anderen mijn muziek leuk vinden, maar het hoeft niet.

Spullen die ik heb:
  • Software Ableton Live suite (Win64)
  • MIDI controller Ableton Push
  • MIDI controller Novation Remote LE 49
  • MIDI controller Novation Remote SL 25 MK2
  • MIDI controller Arturia Beatstep
  • Synth Arturia Minibrute SE
  • Synth Waldorf Streichfett
  • Synth Vermona Perfourmer
  • Interface Motu UltraLite-mk3 hybrid
  • VST Waldorf Edition (PPG Wave, Attack, D-Pole), gratis bij Streichfett
  • VST Novation Bass Station, gratis bij Novation spullen
  • VST diversen, wat gratis spul
Al weggedaan: eerste synth, Novation Ultranova, kon hier niet echt creatief mee worden. Gebruikte dat ding uiteindelijk alleen als MIDI controller.

Wensenlijst:
  • Drum computer ? Tänzbar ? DRM1 MKiii ? Korg Electribe ?
  • Analoge effecten ? Eventide reverb/delay ? Big Sky ?
  • Step sequencer ? Dark Time ? MIDIBox SEQ V4 ? Doepfer MAQ 16/3 ?
  • Synths ? Modular synth ? Dark Energy 1 ? Moog ? Analog poly synth ? Juno 6/60 ?

Muzikale groet !

Fading Canvas
 
Welkom!
Ik ben zelf ook nieuw hier en kan me best vinden in de dingen die je neergepend heb in je openingspost.
Ik zit zelf twijfelen om Push aan te schaffen maar eigenlijk is dat nu geen issue want de cashflow staat nu toch op een laag pitje door de aankoop van m'n eerste hardware synth (een Bass Station). Maar toch lig ik er 's nachts wakker van! ;)
Soit, veel plezier hier gewenst.
 
Welkom

Welkom

Hallo Fading Canvas,

Mooie introductie.
Leuk om te lezen dat veel nieuwe forummers al sinds hun jeugd geïnteresseerd zijn in synthesizer muziek en het dan ook zelf gaan doen.

Welkom op het forum.

P.S.
Je hebt een privébericht.
 
Back
Top