Invasion of the babesnatchers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
aarghh..geen FFT's! ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door wiener303
Net tentamen Digitaal signaal verwerking gehad, dus voor wie meer wil weten...

Ik kan wel wat interessante formules plaatsen.
Mijn favoriete vak!!!
Het enige waar ik een 9 voor heb gehaald :)

Synthese begrippen zijn daarna een eitje 8)
 
Nou, dan kunnen jullie mij zeker wel een notedop vertellen hoe ze nou een echte synth nabootsen.

Worden alle weerstanden, oscilatoren etc. nu compleet gemodeleerd of ze gebruiken ze daar ook modellen voor (zoets van een generiek 24 db filter in code) Want elke synth is natuurlijk weer anders opgebouwd.

Ik heb wel eens wat gelezen van de waldorf programmeurs, maar nooit hoe ze het nou helemaal precies aanpakken.

Hoe modelleer je een filter :confused:

Neem als voorbeeld de 303 van rebirth of Pro-52...
 
Welke opleiding is dat? Waarschijnlijk de enigste opleiding die mij nog kan boeien. :p
 
Origineel geplaatst door krz
Welke opleiding is dat? Waarschijnlijk de enigste opleiding die mij nog kan boeien. :p
Het vak wordt in ieder geval bij natuurkunde en wiskunde gegeven
 
Bij elektro kun je het ook kiezen hoor. (da's teminste een echte studie) Kun je ook nog je analoge synth reparen of zelf bouwen en wat leren over de technische achtergrond van mixen.

DSP's programmeren is IMHO saai hoor. Ik programmeer liever patches. (en een beetje Java) Maar als je wilt heb je de Chameleon (http://www.soundart-hot.com) en de Kyma (http://www.symbolicsound.com) waar je ontzettend veel mee kunt klooien. Superinteressant voor de digitale synthfreaks.

Voorlopig houd ik me bij het frobelen met reaktor dingetjes. Da's wel OK en zeker voor de mensen die een beetje willen leren hoe synths in elkaar zitten bijzonder leerzaam.
 
Kijk dat bedoel ik nou. ik heb zelf geen technische opleiding
gehad dus kom niet aan met diverse computer afkortingen waar ik nog nooit van gehoord heb. ik zal binnenkort een
treatje hiervoor maken.

Ik zal eens naar m'n dealer vragen wat
de prijs is van de nieuwe Cubase.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top