Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Ik denk eigenlijk niet dat die master zich zo hard aan een specifiek model bindt (tenzij een CS80,). Bij hem past echt wel het plaatje "het is niet wat je hebt maar wat je er mee doet" van toepassing 8).

:doei:
Danny
 
Bij hem past echt wel het plaatje "het is niet wat je hebt maar wat je er mee doet" van toepassing

Eens!
Staat daar ook niet een Tyros of -achtig keyboard naast hem?

Ik weet in ieder geval dat er een Jupiter-80 in zijn studio staat, of althans een tijd heeft gestaan. ;)
 
Eens!
Staat daar ook niet een Tyros of -achtig keyboard naast hem?

Ik weet in ieder geval dat er een Jupiter-80 in zijn studio staat, of althans een tijd heeft gestaan. ;)

Inderdaad ... waar die man links van hem op zit te tokkelen. Hoe dan ook heeft Vangelis al hemelse dingen gemaakt met spullen waar menig van ons zijn neus voor op zou halen. Denk ik dan maar bv aan de periode van "Heaven & Hell" of Albedo 0.39. Dat waren voornamelijk stringmachines en orgelachtige toestanden met hier en daar een ARP of Elka preset synth.
 
En laat nou net de conclusies van "the master" voor mij belangrijk zijn. Niet dat het mijn aankoop nog zal beinvloeden want ik heb er intussen al 2 in huis, binnenkort nog een 3, kwestie van te layeren. Zoals de 4 parts van vb een JD-800 maar dan analoog :p

Ondertussen staan hier al een poosje een derde en vierde Deepmind12, 2 keyversies en 2 desktops, heerlijk
 
"Klinkt verschrikkelijk"
Ja, nee, ik reageer omdat mijne lokale muziek maat ook zo content van de deepmind is, en ik mag ni meer zeggen dat de deepmind een prul is, maar 'tis eerder z'n synth gear liefde ervoor - blijf ik vinden
Soit, Pads layeren is zalig,, en die Hybrid 3 - de Hybrid 3 presets vind ik kei goe om mee te layeren. kost bij momenten mss '3' euro of zo ??? "Pro Tools Stuff..."
 
Deepmind 12D voor 609 euro, dus nog goedkoper geworden.
Het grote gemis is voor mij het gebrek aan een external input.
Lijkt me mogelijk om te modden gezien de uitgebreide analoge sectie. Iemand al eens gedaan of hierover iets gezien?
 
Inderdaad. Als de Deepmind een externe input had gehad om door de effectsectie te jagen, dan was het een hele goeie effectenbak geweest, met een gratis synthesizer erbij :)
Ik heb nergens berichten van modificaties gezien maar er ook niet naar gezocht. Modificeren lijkt me nog best een klus, en de effectensectie schijnt ook in de Behringer XR-12 te zitten. Dan heb je er een gratis mengpaneeltje bij :)
 
Ik heb de DM6 en 2 x 'n XR. FX verschillen wel iets van elkaar.. en ook routingmogelijkheden zijn in de DM anders. Toch lijkt het lijkt het ook soms of het niet echt mogelijk is om een natuurlijke DRY/WET verhouding zonder phase verschil te hebben in de DM. De XR12 heeft iets minder goed klinkende pre-amps dan de X18 die ik ook heb.. maar voor synths (line level) ga je dat verschil niet echt horen.. Reverb en delays zijn echt top in die XR's.. Een mono leadje door een XR sturen en je weet echt niet wat je hoort... ;) Je kunt de fx ook inserten (met modulatie fx bv) maar dat doe ik niet vaak. In de DM zitten wel meer modulatie effecten. Gek genoeg vind ik de standaard chorus beter klinken dan de Roland Dimension D emulatie.
 
Ik heb de Deepmind 12 hier ff gehad en wat patches gemaakt.
Hij klinkt verder wel goed en is gemakkelijk in gebruik.
Kon er gelijk mee uit de voeten.
De FX niet echt maar wel heel bruikbaar.
Vind het heel jammer dat het filter niet tracked.
En de OSC's hebben beperkte waveforms en klinken dus.
En er zijn best wat menuutjes.
Maar goed je kunt ze stappelen naar wens. :)

Dus ja nu kun je voor rond de 550euro ze tweede hands vinden.
Das echt een hoop waar voor je geld.
Voor 550 ken ik geen analoge poly's die in de buurt komen.
Dus dit is zeker een aanrader als eerste poly of erbij.
Ik heb er heeeel ff over gedacht er 1 te kopen maar toch maar niet gedaan.
 
Vind het heel jammer dat het filter niet tracked.
Ook niet na opwarmen en opnieuw kalibreren? https://mediadl.musictribe.com/medi...ulletin_BE_P0CF7_DEEPMIND-12D-Calibration.pdf Heb het zelf nooit getest overigens.

Met name om zijn super effect sectie vind ik het één van de compleetste poly's. De kwaliteit van de reverbs en routingmogelijkheden van de effectsectie ga je in maar weinig andere analoge poly's tegenkomen. Ik ken de meeste effecten ook van de Behringer mixers die ik heb.. heel tevreden mee.

Het is idd jammer dat de tweede oscilator geen andere golfvormen hebben en de triangle en sinus ontbreken maar voor de rest een fijne synth, filter vind ik ook goed klinken.

Ik heb jaren terug even een Deepmind module gehad en vond de random pan in Unison 2 niet goed werken.. ik wilde echt een spread.. en een beperking op de 12 stemmige polyfonie. Ben toen voor een DM6 gegaan met daar maar een dikke chorus over maar toen kende ik de mod-matrix nog niet goed, daar kun je echt een stem links en rechts pannen.. echt super dik!! maar dan kom je met de DM6 weer net tekort.

Ik was al aan het kijken op de tweedehandsmarkt en het viel me ook op dat ze gewoon duurder aan het worden zijn.. tot ik het filtstopic hier zag en Bax em nieuw voor €575,- aanbood.. - 5% korting €546,25 :verkoght:
 
Ja ik bedoel dat het filter niet 1v/oct tracked.
Als je het filter laat zelfresoneren dat je die als osc kunt bespelen.
das een pluspunt als een synth dat kan want dan heeft die meer klank opties.
 
ja daar was ik al achter. Als je er wat signaal in stuurt krijg je er 1.5 to 2 octaafjes uit.
Dat is in mijn boekje dat hij niet tracked.
Mijn Prologue tracked hij voledig en ook zonder signaal.
Het signaal wat je er instuurt zorg voor een verandering van de filter frequentie.

Anyhow ik heb de deepmind maar 1 uur hier gehad.
Wellicht kan je met de modmatrix en een truukje wel 5 octaven tracken?
Zit er niet een tracking generator in?
 
Ik heb de Deepmind 12 hier ff gehad en wat patches gemaakt.
Hij klinkt verder wel goed en is gemakkelijk in gebruik.
Kon er gelijk mee uit de voeten.
De FX niet echt maar wel heel bruikbaar.
Vind het heel jammer dat het filter niet tracked.
En de OSC's hebben beperkte waveforms en klinken dus.
En er zijn best wat menuutjes.
Maar goed je kunt ze stappelen naar wens. :)

Dus ja nu kun je voor rond de 550euro ze tweede hands vinden.
Das echt een hoop waar voor je geld.
Voor 550 ken ik geen analoge poly's die in de buurt komen.
Dus dit is zeker een aanrader als eerste poly of erbij.
Ik heb er heeeel ff over gedacht er 1 te kopen maar toch maar niet gedaan.
Helemaal eens, voor dit geld komt er weinig in de buurt met 12 voices. Maar goed, dat is wel tweedehands.

Nee het zijn geen vettige Oberheim XA of Vermona Perfourmer oscillators en het is geen vettig filter zoals een Moog Minimoog, Oberheim XA of Expander, Prophet 5, Synthex of Jupiter 8. Maar goed, voor dit geld super. Zeker als je net wilt beginnen. Wij wilden dit wel hebben toen wij net begonnen. En vergeet niet, een complete track kun je hier prima mee bouwen en zeker door het HPF eigenlijk. Je hebt niet zo maar EQ nodig ook al zit het er wel op. Het OS is misschien wel het beste onderdeel van de synthesizer, alles werkt super handig. Althans dat vonden wij destijds.
 
Back
Top