Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Tot nu toe hullen de eigenaars zich nogal in ztilzwijgen. Is het niet zo dat als je een mooie sound hebt gevonden, dat je dat dan aan iedereen wil laten weten?

Voor mezelf sprekend...nee!

Wat betreft de de lovende woorden.
Die zijn er op dit forum best volgens mij.

Weer voor mezelf sprekend vind ik de DeepMind 12 een uitstekende aanvulling in mijn hok.
Ik haal er klanken uit die ik mooi vind, vind de mogelijkheden en bediening ook meer dan voldoende en het schermpje erg informatief.
Hoewel hij zijn beperkingen heeft (bijv. de oscillators), worden die naar mijn mening ruimschoots gecompenseerd met de vele modulatiemogelijkheden,de effecten en de toegankelijkheid van het instrument.

De polyphonie vind ik een ander groot pluspunt. Afgezien van genoeg noten voor je akkoorden is er de unison functie waarmee je een aantal beperkingen omzeilt en toch voldoende polyfonie overhoudt.

Tot slot vind ik het leuk dat mijn vrouw het een erg fijn instrument vindt. Ze ontdekt er andere mogelijkheden en wegen mee in synthese en doet er leuke dingen mee.
Al met al een tevreden gebruiker hier.
 
Is die rack versie van deze deepmind 12 ook zonder MIDI keyboard te bedienen ?
Ik had namelijk vroeger een roland jp8080 en daar kon je onder in met knoppen geluid produceren zo dat als nog effe er op kon spelen....
 
Begreep dat oa het toetsenbord niet zo fijn is , klopt dat ?
 
Op Synthtopia wordt een prijsdaling van de Deepmind synths van 30% gemeld.

Amazon now has the DeepMind synth series with these prices:
  • Deepmind 12 – US $699
  • Deepmind 12 desktop– $599
  • Deepmind 6– $499
Lees voor de mogelijke redenen. Ik weet niet of de prijsdaling ook voor de markt van Nederlandse kopers geldt.

Zou lekker wezen, wordt het ineens koopbaar. Die desktop klinkt wel interessant!
 
Op Synthtopia wordt een prijsdaling van de Deepmind synths van 30% gemeld.

Amazon now has the DeepMind synth series with these prices:
  • Deepmind 12 – US $699
  • Deepmind 12 desktop– $599
  • Deepmind 6– $499
Lees voor de mogelijke redenen. Ik weet niet of de prijsdaling ook voor de markt van Nederlandse kopers geldt.

Heeft dat misschien te maken met het prijsbeleid wat Uli hanteert?
Ik herinner me dat hij 'ns een keer meldde dat ze de prijs vooral op de verwachting van de verkoop hanteren zodat als er meer verkocht dan begroot dat de prijs naar beneden gaat?
Zou mooi zijn als dit zo werkt.
Of heeft het te maken met het gegeven dat z'n nieuwe fabriek nu behoorlijk op stoom raakt zodat de produktie goedkoper wordt?
In ieder geval wordt zo'n desktop dan wel heel aantrekkelijk.
Bij Amazon in Duitsland staat ie nu voor 649 euro
 
Laatst gewijzigd:
De Deepmind 12 is bij Bax ook een stukje lager.. zou em een maandje terug bijna kopen toen ie 839 was.. en zie dat ie nu 781 kost..

Wat betreft het toetsenbord.. dat zou ik ook wel willen weten.. Heb trouwens wel eens iets gezien over de eerdere versies waar het keybed zou kletteren als je een toets loslaat.. maar was simpel te verhelpen..
 
Ik vind het klavier zelf niet slecht spelen, maar dat was tijdens een korte test. Het viel me in elk niet op als per se heel goed of slecht.
 
Dank je !
 
De Deepmind 12 is bij Bax ook een stukje lager.. zou em een maandje terug bijna kopen toen ie 839 was.. en zie dat ie nu 781 kost..

Wat betreft het toetsenbord.. dat zou ik ook wel willen weten.. Heb trouwens wel eens iets gezien over de eerdere versies waar het keybed zou kletteren als je een toets loslaat.. maar was simpel te verhelpen..

Toen ik 'm bij Bax probeerde vond ik 'm qua toetsenbord redelijk.
Het is net geen fatar maar op zich was het best te doen.
 
Vrijdag had ik aan het einde van de middag de Deepmind besteld en net een half uur terug krijg ik 'm via DPD.
En hij stond in de planning pas voor vrijdag as t/m maandag volgende week.
Dit is wel erg snel zeg, dat mag ook wel 'ns gezegd worden.
 
Een 'bekend gezicht' heeft vorig jaar de Deepmind 12 getest. Conclusies staan er helaas niet bij . . .

behringer 2.jpg
behringer.jpg
 
Een 'bekend gezicht' heeft vorig jaar de Deepmind 12 getest. Conclusies staan er helaas niet bij . . .
En laat nou net de conclusies van "the master" voor mij belangrijk zijn. Niet dat het mijn aankoop nog zal beinvloeden want ik heb er intussen al 2 in huis, binnenkort nog een 3, kwestie van te layeren. Zoals de 4 parts van vb een JD-800 maar dan analoog :p
 
Back
Top