Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Nu de 12D nog omlaag

Ja mee eens, het verschil tussen de keys en desktop is wel klein.
Voor die 60 euro is het de moeite niet om een desktop te overwegen of je moet helemaal geen ruimte hebben.
 
Bij de DeepMind mis ik (o.a.) een suboscillator, evenals crossmodulatie, waardoor deze wat beperkt is in het creëren van bepaalde sounds. Ook geen audio input en dat is jammer, want de effekt engine van de DeepMind vind ik erg goed. En de DeepMind heeft een modulatie matrix die met 8-slots wel erg krap is. Ik heb enige weken geleden op een DeepMind 12 gespeeld en ik vind 'm wel lekker klinken. Vooral met warme analoge pads vind ik 'm erg sterk. De DeepMind klinkt niet zo powerful / nadrukkelijk als een MiniBrute, Moog of Dave Smith, maar voor akkoorden kan dit denk ik juist een voordeel zijn. Ik zie een DeepMind 6 (of 12) eerder als een goede aanvulling op een Novation Peak, dan bijv. een DSI Pro 2 (of 12). Een alternatief zou bijv. de Prophet Rev 2 kunnen zijn, maar die klinkt heel anders en ligt qua prijs (8-voices: € 1.392,- / 16-voices: € 1.930,-) ook een aantal klassen hoger.

De sound van de DeepMind zou dicht bij die van een Juno-106 (kunnen) komen, maar dat valt denk ik toch te betwijfelen. Maar ik heb zelf nooit een Juno gehad, dus kan daar eigenlijk niet heel goed over oordelen.

Over het ontwerp (visueel) kunnen de meningen verschillen, maar van mij had het wel wat moderner gemogen. Over de bouwkwaliteit van Behringer producten hoor / lees ik altijd positieve en negatieve verhalen. De bouwkwaliteit van de DeepMind geeft mij wel een goede indruk, maar hoeveel dat precies waard is zal natuurlijk nog moeten blijken.

Nu de prijzen ook nog (fors) omlaag gaan - hoewel ik zelf geen interesse heb - is de aanschaf van een DeepMind denk ik een serieuze overweging waard, mits de sound je uiteraard wel overtuigend genoeg aanspreekt.
 
Ik heb enige weken geleden op een DeepMind 12 gespeeld en ik vind 'm wel lekker klinken. Vooral met warme analoge pads vind ik 'm erg sterk. De DeepMind klinkt niet zo powerful / nadrukkelijk als een MiniBrute, Moog of Dave Smith, maar voor akkoorden kan dit denk ik juist een voordeel zijn.

Ik heb 'm een week of 6 terug in de winkel een kwartiertje geprobeerd en natuurlijk is dat kort maar als eerste indruk ben ik het met je eens.
Juist voor het mooie polyfonische padwerk is het een heel goed ding en de effectsectie vond ik ook behoorlijk indrukwekkend.
Maar de beperkte hoeveelheid oscillatoren en beperkte modulatie deed mij er vanaf zien, althans; voorlopig want een Peak spreek me ook erg aan.
Maar nu er prijsverlagingen aankomen kan een 12D als ie ook zakt wel een heel goed ding zijn gezien de prijs of (als ie komt) een 6D voor een mooi schappelijk prijsje.
 
Ik ben sinds eergisteren eigenaar van een Deepmind 6 en ik moet zeggen dat ie erg goed klinkt! Erg Juno-achtig, dus goed, maar een extra sub-oscillator was fijn geweest. De 6 voices zijn wat gelimiteerd, maar voor mij ruim voldoende. De compactheid was voor mij de belangrijkste reden om m te kopen. Veel mogelijkheden en de effecten klinken super (al gebruik ik die bijna niet). De bouwkwaliteit voelt erg goed en doet niet onder voor menig andere synths.

Enige probleempje dat ik had is dat het pitchbendwheel niet helemaal in de 0 positie terugkwam. Hij heeft een soort deadzone, waarin je geen weerstand van de veer voelt en de pitchbend niet helemaal terugkomt in de originele positie. Dit resulteerde soms wel en soms niet in een pitch verschil van -13 cents. En dat is totaal onbruikbaar...

Maar na een blik op de handleiding is dit opgelost door een pitchbend calibratie. Daarin moet je de deadzone calibreren en weet de synth dat de pitch niet aangepast moet worden in dat gebied. En dat werkt goed.

Weet niet of anderen hier ook last van hebben gehad, maar het lijkt mij een design fout, want ik heb nooit een andere synth gezien/gehad die dit heeft. Maar met de calibratie is het gelukkig opgelost.
 
Zag net toevallig dat de Deepmind 12 bij Bax nu op 849 zit.. en bij Thomann op 899. Dat is een flink stuk minder in vergelijk met n paar maanden terug..
De 12D is 799, heb ik verder niet in de gaten gehouden maar is ook lager volgens mij..
Goed nieuws voor mensen die em nog wilden.. maar als je em bij introductie hebt gekocht voel je je wel een beetje ge#$%^&en
 
Ik heb laatst eens voor het eerst een tijdje op een Deepmind gespeeld

Pro's: Geweldige modulatie mogelijkheden waardoor je binnen no time complexe en interessante sounds hebt

Con's: Oscillators missen kracht en karakter, filter resonance is niet mooi, display ziet er heel erg 90s uit.


Al met al: leuke synth voor allerlei 'bijgeluidjes' maar mist power en definitie om echt een statement te maken
 
Ik heb de Deepmind 12 al enkele maanden thuis.

Haat: geen oscillator mixer (OSC 1 waves zijn aan/uit only)

Love: quasi all the rest.

Mod matrix en 4-slot effects engine zijn de pilaren van deze bak. Effects moet je absoluut in sound design arsenaal aanvaarden.

Verdict: verdiend zijn real estate.
 
Weet iemand hier wellicht of de Deepmind 12D als USB host kan werken, zodat je deze bijvoorbeeld direct met een USB keyboard kan aansturen?

Kom er via de manual niet uit.

bvd!
 
Ik heb de Deepmind 12 al enkele maanden thuis.
Haat: geen oscillator mixer (OSC 1 waves zijn aan/uit only)
Love: quasi all the rest.
Mod matrix en 4-slot effects engine zijn de pilaren van deze bak. Effects moet je absoluut in sound design arsenaal aanvaarden.
Verdict: verdiend zijn real estate.

Ik heb De DM12 D nu 4 dagen in huis, na 15 minuten had ik al een aangename klik en intussen al behoorlijk verslaafd.
Vrij zwaar en stevig gebouwd, voelt robuust aan. Ik ben trouwens heel tevreden van de Behringer mixers die ik in huis heb (6-tal) alsook van de patchbays !
Verdict: verdiend inderdaad zijn real estate. :okdan:
Intussen heb ik al een vriend forumlid met mijn verslaving besmet .... LOL
 
Die deepmind ziet er cheap uit maar ondertussen zit die Uliwapper wel op gearsluts met zijn klanten te discussieren wat voor producten ze willen zien de aankomende jaren. Kan best leuk worden als bedrijf, met geld maak je geld. Dat hij zoveel troep op de markt heeft gebracht is gewoon een keuze geweest.
Die Behringer "troep" waar je het over hebt doet toch maar lekker al jaaaaren goede dienst hier hoor. Zolang je er geen professionele ambities over hebt komt het best goed. Voor een liefhebber als ik kan men met een beperkt budget heel wat lol beleven aan Behringer "troep" dat was dus ook mijn keuze :mega: In ieder geval erg in mijn sas met mijn DM12
 
Voor forumleden die misschien onze (fantastische) jaarlijkse wedstrijd niet volgen, mijn inzending voor Synthforum Contest 2017 werd hoofdzakelijk op Deepmind 12 gemaakt... just so you know! ;-)
 
Wat zijn de verschillen met deepmind 12 en deepmind 12D behalve de toetsen mod en pitch bend links onder ?
En is het mogelijk om met deepmind 12D ook standalone te gebruik zonder extra keyboard er aan te hangen kan er dan gewoon er mee spelen ?
 
Ik wacht eerlijk gezegd nog op lovende woorden over de DM in deze draad. Tot nu toe hullen de eigenaars zich nogal in ztilzwijgen. Is het niet zo dat als je een mooie sound hebt gevonden, dat je dat dan aan iedereen wil laten weten?
 
Back
Top